s60 R spruitstuk

Gestart door mitchelli, 07-04-2008 12:48:02

Vorige topic - Volgende topic

mitchelli

Past een s60R spruitstuk op mn blok zonder aanpassingen??? (heb zoekfunctie gebruikt,maar heeft niet geholpen)
Een gelukkig huwelijk noemt men in de psygilogie het Stockholm syndroom....

M a r c

Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

mitchelli

mitchelli

Maar nu een maar...moet ik hem van een 2002 of van later model bestellen?

2002... 9207688
2003 en later... 30637921

En motortype is toch b5254t4??

Eugene

2002 was er nog helemaal geen s60R :P

JE moet dus die van 2003+ hebben als je een R spruitstuk wil. De 9207688 is het 2000 v70R spruitstuk, ook wel "Japan manifold" genoemd.

If it's not blown, it sucks...

mitchelli

CiteerJE moet dus die van 2003+ hebben als je een R spruitstuk wil. De 9207688 is het 2000 v70R spruitstuk, ook wel "Japan manifold" genoemd.

Oke,ik moet dus de 30637921 hebben voor het s60R spruitstuk.Welk spruitstuk (v70R classic,of de s60R)zou de beste flow hebben?

Turbo-Geek

Die van de S60R alhoewel die Japan manifold al een verbetering is tov degene die er nu bij je op zit.
Maar eh je wilde toch een andere turbo doen en de motor aanpakken ?
Gebruik dat dan meteen om een custom manifold te maken (laten lassen), je hebt wat dat betreft genoeg ruimte achter de motor en je kan de turbo dan zelfs iets 'in beeld' brengen zeg maar.
Een echte equal length spruitstuk zal het upspoolen van de turbo ten goede komen en dat is in het geval van de grotere turbo's nooit een nadeel.

-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !

mitchelli

Wil wel een andere turbo idderdaad,maar dan gewoon in combi met s60R ss...denk ik.

Emiel

Turbo-Geek

Idd, zoiets ....
Als je de moeite neemt om een andere motor te bouwen, andere turbo, leidingen aanpassen voor olie en evt koelwater, aanzuigbuizen en IC buizen veranderen, etc dan zou ik ook een dergelijk custom spruitstuk doen.

Als je kijkt naar 3/4 jaar geleden toen je begon en de situatie nu dan kan je er op rekenen dat je toch steeds meer wilt want je loopt hier en daar tegen grenzen aan, ik zou dan kiezen voor opties die je geen belemmering zullen geven in de toekomst vwb vermogen.
  The things you own end up Owning you !

M a r c

Wauw!  DP-Engineering? Mooi stukje werk.

Hoe er wel rekening mee dat dit soort spruitstukken uiteindelijk allemaal eerder scheuren dan de lompe gietijzeren varianten.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Eugene

Citaat van: M a r c op 07-04-2008 20:11:42
Hoe er wel rekening mee dat dit soort spruitstukken uiteindelijk allemaal eerder scheuren dan de lompe gietijzeren varianten.

én dat die lompe gietijzeren dingen ook gewoon de 500pk halen met een nette turbo, dus zo'n R of Japan spruistuk is gewoon prima als je ~400pk wil.

If it's not blown, it sucks...

JCviggen

Citaat van: M a r c op 07-04-2008 20:11:42

Eigenlijk moet je met zo'n kunstwerken steeds een deftige brace maken voor de turbo dat ie niet met z'n volle gewicht er aan hangt.
Stage eleventy by backyard tuning

Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

mitchelli

mooi stukkie laswerk.Maar ik ga toch voor het R ss.Net wat Eugene zegt.Hoef niet boven de 400 pk te komen.En krijg,met het vermogen wat ik nu al heb,geeneens alle paarden op straat...

Ben benieuwd wat deze mod met mn huidige setup doet trouwens...Zal ik het merken?

elianmars

Citaat van: mitchelli op 07-04-2008 23:03:37
En krijg,met het vermogen wat ik nu al heb,geeneens alle paarden op straat...

Zal dat niet aan je banden liggen?  ;)