sneller maken, turbo op ebay

Gestart door vigour, 07-04-2008 14:10:18

Vorige topic - Volgende topic

vigour

Zou dit wat zijn voor N/A rijders??

Volgens mij blaas je je blok op als het echt werkt.  :-\

LINK

daytonawim

Ga maar eens rond neuzen op het forum :-)

KIjk ook eens wat er met een motor gebeurt als die te arm gaat lopen :-(

Turbo-Geek

Nou dat ding laat je motor ECHT NIET arm lopen hoor  ;D
Leuk voor in de PC maar absolute flauwekul op een auto.
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !

-D©©©L-

Citaat van: vigour op 07-04-2008 14:10:18
Zou dit wat zijn voor N/A rijders??

Volgens mij blaas je je blok op als het echt werkt.  :-\

LINK

Hmm, topic komt een week te laat ?!  ;D  ;D

Laserblue

ik heb er zoeen in m'n badkamer liggen  ;D
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

animalT5R

Im not that smart,but i can lift heavy things

just beat my advise maar in de wind....

tackle

lijkt een beetje op mijn electrische pomp van mijn rubberboot, die kostte trouwens een tientje.

JCviggen

Het zal iéts doen maar om't nou een geweldig idee te noemen...
Stage eleventy by backyard tuning

Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

Turbo-Geek

Iets doen ? Helemaal niks ....   Browse maar eens goed op i-net rond en je ziet dat het eerder nadelig werkt dan in je voordeel.

-D©©©L-

Citaat van: Turbo-Geek op 07-04-2008 18:22:54...dat het eerder nadelig werkt dan in je voordeel.

Dat is ook "iets"  ::)

JCviggen

Citaat van: Turbo-Geek op 07-04-2008 18:22:54
Iets doen ? Helemaal niks ....   Browse maar eens goed op i-net rond en je ziet dat het eerder nadelig werkt dan in je voordeel.

Nee dat is de turbonator die je voorhebt. Dat ding doet idd niks buiten in de weg zitten.

Dit is een veredelde haardroger die een kleine overdruk in de inlaat probeert te maken. Electrische superchargers zijn niet nieuw en kunnen wel werken, dit is wel een heel klein ding maar iets zal je er wel mee winnen. Tenzij je't op een 5L motor zet dan kan er probably niet genoet lucht doorheen.

WYD

Je wint er niets mee, want hij kan niet meer druk opbouwen, dan de motor zelf al doet door onderdruk.
Hey rechtuitridder, kun je ook nog 'n beetje sturen!?

JCviggen

Citaat van: WYD op 07-04-2008 18:54:35
Je wint er niets mee, want hij kan niet meer druk opbouwen, dan de motor zelf al doet door onderdruk.

??? onderdruk is wel het tegenovergestelde van wat je wil bereiken. Door de onderdruk weg te halen of een heel klein beetje overdruk te maken met dat plastic spul kan je wel degelijk een paar pk's pakken. Blijft een idiote opzet maar neem nou maar aan dat er wel degelijk iets mee te winnen valt conceptueel.

Turbo-Geek

Nogmaals, het zal NIETS doen ... Waarom niet ?
Omdat je namelijk een brute electro motor nodig hebt om ook maar iets overdruk te maken in de gemiddelde 1.8-2 liter motor. Enig idee wat een dergelijk motor nodig heeft aan lucht bij een sportief toerental ?
Je moet dus een hele woeste electro motor hebben, en zeer waarschijnlijk dan een Brushless electro motor om een compressor aan te drijven. Dit kan je niet maken voor dat bedrag dus heb je gewoon een uit de kluit gewassen PC fan en die gaat geen pk's opleveren.
Er zijn legio van dit soort dingen op de markt geweest (Turbo Zet onder andere) en er is genoeg over gesproken.

-D©©©L-

Citaat van: Turbo-Geek op 07-04-2008 19:14:18
Nogmaals, het zal NIETS doen ... Waarom niet ?
Omdat je namelijk een brute electro motor nodig hebt om ook maar iets overdruk te maken in de gemiddelde 1.8-2 liter motor. Enig idee wat een dergelijk motor nodig heeft aan lucht bij een sportief toerental ?
Je moet dus een hele woeste electro motor hebben, en zeer waarschijnlijk dan een Brushless electro motor om een compressor aan te drijven. Dit kan je niet maken voor dat bedrag dus heb je gewoon een uit de kluit gewassen PC fan en die gaat geen pk's opleveren.
Er zijn legio van dit soort dingen op de markt geweest (Turbo Zet onder andere) en er is genoeg over gesproken.

Maar het staat wel cool.  8)
Of er genoeg over gesproken is, weet ik niet. Ik denk van niet.