En nog een koelwaterprobleem

Gestart door A3GLT, 07-04-2008 21:57:41

Vorige topic - Volgende topic

Freakybaby

Citaat van: thuur op 14-05-2008 15:51:48
Als je de temp.sensor loskoppelt neemt de ECU een vaste waarde aan voor de temp. van het koelwater. Of deze ook wordt doorgegeven naar de klokkenwinkel weet ik niet (schijnbaar wel?), maar dat zou niet handig zijn..

Gr :eusa_think:

Dat kan je toch redelijk makkelijk controleren door hem los te trekken en dan de koude motor te starten. Dan zou ie meteen die waarde moeten aangeven als ie die vd ECU krijgt.
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

Bolbie

Nou,

Alles geprobeerd:
Temp sensor vervangen, nieuw overloopvaatje nieuwe sensor voor niveau....
aleen gisteren bij het benzine station... alle groene vleoistof eruit.

Ik weet het eigenlijk niet meer. Het enige wat ik hier afen toe lees is de waterpomp. Iemeand enig idee?
Is dat makkelijk te vervangen en waar zit dat ding.

bedankt alvast.

A3GLT

Kun je ook zien waar het water is weggelopen? Als alles er uit is, zou je toch op zijn minst ergens spetters moeten zien? Was echt alles er uit of was alleen je expansietankje leeg? Is het er uit gekomen doordat de boel aan de kook raakte of is het gewoon weggelekt?

De waterpomp zit als je er voor staat linksachteraan aan de motor. (rechterkant van de auto dus) Als het daar lekt, moet je er wel sporen van zien. Als je een beetje handig bent is het wel te doen om te vervangen volgens mij, maar het is niet echt een klusje om even preventief te doen.

Zo zou het in ieder geval moeten, mocht het nodig zijn:

thuur

6 Boutjes van de waterpomp ??? Dat zijn er wel wat meer hoor, en zeker gevoelsmatig..

Gr :eusa_shifty:

A3GLT

O, dan zal het autotechnisch handboek van kluwer er wel naast zitten...

thuur

Citaat van: A3GLT op 01-06-2008 14:20:50
O, dan zal het autotechnisch handboek van kluwer er wel naast zitten...

Het is inderdaad een onbetrouwbare bron.

Gr :-\