'' klonkend'' geluid achterzijde ??

Gestart door Patrick 850, 07-04-2008 23:05:49

Vorige topic - Volgende topic

Patrick 850

mijn 850 estate van 94' die ik nog maar net in bezit heb heeft een raar bijgeluidje.

als ik over een hobbellige weg rij en de auto veert iets in dan hoor ik een raar '' klonkend'' geluid ik heb het idee dat het achter bij de schokbreker vandaan komt ( bestuurderskant) dit is dus niet hoorbaar op de snelweg, het is net als er iemand een tik geeft op de bodemplaat :eusa_think: moeilijk uit te leggen....
schokbreker is niet lek en auto rijd voor de rest perfect, heeft iemand hier misschien een antwoord op??

groeten,

Patrick

pwassink

Citaat van: Patrick 850 op 07-04-2008 23:05:49
mijn 850 estate van 94' die ik nog maar net in bezit heb heeft een raar bijgeluidje.

als ik over een hobbellige weg rij en de auto veert iets in dan hoor ik een raar '' klonkend'' geluid ik heb het idee dat het achter bij de schokbreker vandaan komt ( bestuurderskant) dit is dus niet hoorbaar op de snelweg, het is net als er iemand een tik geeft op de bodemplaat :eusa_think: moeilijk uit te leggen....
schokbreker is niet lek en auto rijd voor de rest perfect, heeft iemand hier misschien een antwoord op??

groeten,

Patrick

krik of wielsleutel losliggen achterin ?
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

Patrick 850

nee heb ik gelijk naar gekeken, komt echt onder de auto vandaan, ik weet bijna zeker dat het bij het rechterachter wiel c.q schokbreker of achterveer, had vanmiddag iets zwaars in de kofferbak en toen had ik het idee dat hij het erger deed.

pwassink

Citaat van: Patrick 850 op 07-04-2008 23:15:45
nee heb ik gelijk naar gekeken, komt echt onder de auto vandaan, ik weet bijna zeker dat het bij het rechterachter wiel c.q schokbreker of achterveer, had vanmiddag iets zwaars in de kofferbak en toen had ik het idee dat hij het erger deed.

kijk je veerschotels eens goed na, een steentje daarin kan ook rare geluiden maken,
anders even de bovenste montagepunten van de dempers bekijken.

Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

Patrick 850

bedankt voor je suggestie's ga morgen gelijk even kijken op de brug op mijn werk,is echt een iritant geliuid! :(

thuur

breakman

wanneer rubbers in de veerschotel verduurd zijn kunnen deze breken waardoor je schokdemper bij oneffenheden in de weg ook los in de schotel rammelt.
Ik heb het 2j geleden laten vervangen kost ook niks en kan je makkelijk zelf eigenlijk !
tip : als er eentje stuk is vervang ze dan toch alletwee ze slijten namelijk ongeveer gelijk dus kan de tweede binnen de kortste keren ook stuk gaan.

elmarconi

--
Autogas Inside . . .

combinedforces

Kijk ook even naar de stabilisatorstang achter

Ronbroek

854 T-5 AT 417. Rondom Koni geel en Intrax rood, Fasttech chip, K&N openluchtfilter

Patrick 850

ik zal jullie vertellen wat ik gedaan heb op mijn werk,

heb vanmorgen mijn auto op de brug gezet ( vierkollom's brug ) op mijn werk.

alles goed bekeken, schokbreker, veer, monteur bij ons kon er niets aan vinden dus nergens speling gecontroleerd op andere rammels , uitlaat en andere diverse dingen, echter niets gevonden heb de auto laten zakken ben gaan rijden.... '' bonkend geluid is weg !!?? :eusa_think: denk toch dat de veer niet goed gezeten heeft het geluid is nog niet weer terug gekomen, toch hartelijk bedankt voor jullie hulp, moet er nog wel even bijzeggen dat de veerschotel vol lag met zand en steentjes weet niet of dit invloed heeft op het bonkend geluid heb de schotels toch maar even goed schoongemaakt.

nogmaals bedankt!,

patrick

combinedforces

Dat zal het wel geweest zijn, een veer die op en neer schiet op een kiezel... Heb ik ook wel eens gehad, samen met een kiezel die tussen remschijf en beschermkap zit (dan denk je echt: wat heb ik nou toch gekocht...)

Patrick 850

klopt, maar ik vergeef het hem het wasmisschien helemaal niets bijzonders maar wel iritant!!