V70 2.4T geeft aan "Geen Vermogen" oranje driehoek !!?

Gestart door gbooi, 08-04-2008 14:06:37

Vorige topic - Volgende topic

gbooi

Iemand een wat er aan de hand is ???

Een aantal dagen merk ik dat het vermogen van de auto begint af te nemen.
Bij snelheden boven de 100 begon het.. gas intrappen en al stuwend kwam er snelheid in.
Gisteren ging het al mis bij het hard(er) optrekken/inhalen.

Vanochtend reed ik weg van huis.. en gaf gas om op de snelweg te gaan.. oranje driehoek en melding in beeld "Geen vermogen"!!!! En auto maar neer gezet ,.. uitzetten, aanzetten en melding was weg .
Naar de dealer gereden en hetzelfde geneuzel altijd,.. computer uitlezen /resetten en rijden maar.

Het betreft een V70 2.4T met een Landi G3 installatie met flashlube..
Dit inhouden gebeurde zowel op benzine als op gas.

Wat ook al enige tijd aan de hand is (wellicht een link).. is dat de auto 's ochtends klinkt als een diesel.
Lijkt een aantal minuten op een paar cilinders te lopen en dan gaat het weer als een zonnetje.
Volvo toen uitgelezen dat er een storing was aan de 5e cylinder.
Het gasinbouwbedrijf heeft de gasinstallatie uitgelezen en alles was perfect.. een klep zou gesteld kunnen worden.. maar ja... hoe ?

Al met al een hoop euro's kwijt aan uitlezen en resetten.. maar ben er geen ruk mee opgeschoten.  :eusa_wall:

Iemand een idee ????? En liever nog een oplossing ???

Veel dank...

ief

Komt mij bekend voor dit. Heb zelf een 2.5T en deze symptomen lijken verdacht veel op een defecte Lucht Massa Meter. Zou dit maar eens checken.
Volvo 850 Clublid
Voor de onwetende is alles mogelijk....
Bij het bord "U rijdt te snel" links af!...

Jeroentjuh

Citaat van: gbooi op 08-04-2008 14:06:37
Dit inhouden gebeurde zowel op benzine als op gas.

Volvo toen uitgelezen dat er een storing was aan de 5e cylinder.

Het gasinbouwbedrijf heeft de gasinstallatie uitgelezen en alles was perfect.. een klep zou gesteld kunnen worden.. maar ja... hoe ?

Kan best een te kleine klepspeling zijn, maar het is niet zomaar "ff" kleppen stellen....

Je zou eerst de klepspeling moeten meten, dan kleppendeksel eraf, nokkenassen eruit, dan de vaste klepstoters eruit en opmeten.... Aan de hand van de gemeten klepspeling kun je dan de juiste klepstoters bestellen....

BenC70ES

Citaat van: Jeroentjuh op 08-04-2008 18:38:56
... dan de vaste klepstoters eruit en opmeten....

Volgens mij heeft de versie met vaste klepstoters geen oranje driehoek "geen vermogen"... en in de mijne staat ook zo geen lampje...  ???

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

Johann

Jeroentjuh

Citaat van: BenC70ES op 08-04-2008 18:41:52
Citaat van: Jeroentjuh op 08-04-2008 18:38:56
... dan de vaste klepstoters eruit en opmeten....

Volgens mij heeft de versie met vaste klepstoters geen oranje driehoek "geen vermogen"... en in de mijne staat ook zo geen lampje...  ???

Ja volgens mij gaat het hier ook over een V70N ;D

Rita

En? Is de luchtmassameter gecheckt? Ben namelijk zeeeeeeer benieuwd of dit het was... Het klinkt mij namelijk ook allemaal errug bekend in de oren... Hopelijk horen we nog wat het nu was of dat het probleem er nog in zit

MarcoV

Heb het zelfde probleem gehad, niet reageren op gas geven, afslaan en lambdalampje branden!
Probleem was inderdaad de Luchtmassa-meter, grote kans dat dit de boosdoener is!

MarcoV ;)

Simplicity

Jeroentjuh

Citaat van: MarcoV op 09-04-2008 10:25:50
Heb het zelfde probleem gehad, niet reageren op gas geven, afslaan en lambdalampje branden!
Probleem was inderdaad de Luchtmassa-meter, grote kans dat dit de boosdoener is!

MarcoV ;)

Dan krijg je geen foutcode onregelmatige loop cilinder 5. Bij LMM of ETM problemen krijg je andere foutcode's.....