Ja hoor.....

Gestart door Joachim1, 08-04-2008 20:39:23

Vorige topic - Volgende topic

Joachim1

Denk je dat alles netjes is aan je roffel krijg je dit weer!
Auto netjes op de parking en toch lukt het een vrachtwagen mijn roffel te raken  :eusa_wall:
Zijn fout en de meeste papieren zijn al klaar voor de schade,moet alleen nog even naar een schadebedrijf
voor de kosten van de reparaties..kan je ook gewoon bij je volvo dealer laten doen meende ik?

Hier de foto,s  :'(

Eugene

Oei, dat is balen :(

Kan gewoon bij een dealer ja, die brengen em dan meestal door naar een schade herstelbedrijf.

Zo te zien is dit ook goed zelf te doen. Ander spatbord, koplampwisser, kinpperlicht en dat kapje eronder....

If it's not blown, it sucks...

Joachim1

Citaat van: Eugene op 08-04-2008 20:44:22
Oei, dat is balen :(

Kan gewoon bij een dealer ja, die brengen em dan meestal door naar een schade herstelbedrijf.

Zo te zien is dit ook goed zelf te doen. Ander spatbord, koplampwisser, kinpperlicht en dat kapje eronder....
ja wil het ook zelf doen maar moet toch ergens de kosten laten vaststellen voor de verzekering...heb nog nooit iets via verzekeringen etc gehad dus weet ook niet wat kan en mag etc..?
Moet nu dus nog de kosten van de schade hebben en dan kan het formulier naar mijn verz maatschapij,maar dan?krijg ik het schade bedrag gewoon op mijn rek? en kan ik het dan laten doen of zelf doen of ben ik dan verplicht om het bij een bedrijf te laten maken?

Ludo

dat is idd balen zeg.  :-\
hij was net zo mooi.
vraag ook bij je verzekering na hoe het zit met aanrijding op een parking.
succes met de afhandeling.

850Tim

Ai, sjips.....

Ja kloten, maar gelukkig heb je de veroorzaker van deze schade. Er zijn er zat waarbij de dader onbekend is.... :eusa_doh:
Simply the best.......

fearless

Hmmm dit is niet fijn, maar kan je vertellen dat het weer een strak geheel kan worden.  ;)

Joachim1

Is een zaterdagje werk maar komt wel weer netjes daar ben ik niet bang voor.
Maar als je de boel zelf wil maken wat moet je dan opgeven aan de verzekering als schade bedrag..?
Kan anders ook een prijs laten maken door mijn spuiter? die al 30jaar in het plaat/spuit/deuk werk zit en een eigen bedrijf heeft.

@®-

Ik kan me voorstellen dat je stevig baalt.

Citaat van: Joachim1 op 08-04-2008 21:28:50
Is een zaterdagje werk maar komt wel weer netjes daar ben ik niet bang voor.
Maar als je de boel zelf wil maken wat moet je dan opgeven aan de verzekering als schade bedrag..?
Kan anders ook een prijs laten maken door mijn spuiter? die al 30jaar in het plaat/spuit/deuk werk zit en een eigen bedrijf heeft.
Als hij een schadebedrijf heeft kan je het hem laten regelen met de schadeexpert.

razorx

Je kan je schade gewoon laten taxeren. Garages hebben wel vaker met dit bijltje gehakt.
Succes!

elianmars

Damn, zonde!!

Het gebeurt helaas elke dag, maar leuk is 't niet...........

Heeft Eugène niks meer over van Vleegtuug?

@®-

Citaat van: razorx op 08-04-2008 21:38:35
Je kan je schade gewoon laten taxeren. Garages hebben wel vaker met dit bijltje gehakt.
Succes!
Alleen rekenen garages vaak een bedrag voor de schade taxatie, dealers vaak zelfs 10% van het schadebedrag, wat je kan terug krijgen bij reparatie.

Joachim1

Geschat schadebedrag zelf even gedaan,volgens mij komt er pas een taxateur van de tegen partij als je een schadebedrag van boven de 500euro hebt?is mischien niet bij elke maatschapij 500euro maar toch.
Stuur het gewoon op met een bedrag van 600euro door mij zelf geschat/nieuw scherm kost 230euro niet orgineel/lampje kost 40euro/kapje 35euro/spuitwerk 200euro en dan de demontage+montage nog..?klopt wel aardig denk ik dus laat die taxateur maar komen als ze al komen voor 600euro?

Als ik het zelf doe:lampje 15euro/scherm 50euro/kapje 5euro/spuitwerk 100euro en montage doe ik zelf.
Hoop dat ze gewoon die 600euries over maken zonder gezeur dan kan ik ook weer verder  :eusa_boohoo:

elianmars

Ik denk dat je te laag zit. Bij mij was alleen het spatbord in elkaar gereden en dat was voor 1100 euro schade........

reneetje

Citaat van: elianmars op 08-04-2008 23:01:25
Ik denk dat je te laag zit. Bij mij was alleen het spatbord in elkaar gereden en dat was voor 1100 euro schade........

Had een vergelijkbare schade en zat al op een kleine 1400 euro schade, heb nog wel ergens een foto , zal eens zoeken
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

razorx

Citaat van: @®- op 08-04-2008 21:53:56
Citaat van: razorx op 08-04-2008 21:38:35
Succes!
Alleen rekenen garages vaak een bedrag voor de schade taxatie, dealers vaak zelfs 10% van het schadebedrag, wat je kan terug krijgen bij reparatie.
@@®: Hij blijft leuk. Dit komt beide medestanders ten goede en is in mijn ogen aanvaardbaar.
Mits je die 10% terugverdient in het eindbedrag.
Let wel dit gaat niet over fraude maar doodgewoon je auto terugkrijgen in de oorspronkelijke staat.

Als mogelijk slachtoffer moet dit je echt niets extra kosten.

@alle anderen: Ja de daadwerkelijke kosten zijn pittig.

Het belangrijkste is, dat je zorgt dat het jou geen geld kost. De extra tijd en eventueel vervangend vervoer zijn al verveldend genoeg.

Sterkte (maar als je er bovenop zit moet het goed komen)!

Gr. Y.