radiateur zuigt vacuum

Gestart door herm, 10-04-2008 08:21:38

Vorige topic - Volgende topic

herm

Hallo,
Misschien mag deze vraag hier ook wel Naast mijn 850 heb ik ook nog een Subaru Legacy. De radiateur van deze Legacy lekte een beetje, daarom heb ik er een "pil" ingegooid (geen korrels maar vloeistof).  Nu wordt de motor erg warm. Wat opvalt is dat de kachel koud blijft en zowel de aanvoer als de retourslang helemaal plat gezogen worden. Als je de radiateurdop losdraait dan wordt er weer lucht aangezogen en springen de slangen weer op de normale diameter.
Is het een verstopping van de radiateur, de thermostaat of iets anders. Wie kan me verder helpen??
Herm

HaRdCoRe-WeZ

daytonawim

Dop eraf, motor stationair laten lopen, kachel op MAX temp zetten.

bij vullen met koelvloeistof.

Dan moet de lucht er uit komen.

Kijk ook even in je boekje, want het zou kunnen dat je aan de motor een ontlucht
schroef hebt zitten.

herm

Misschien is de probleemstelling niet goed omschreven, het probleem is niet dat er ontlucht moet worden maar dat er geen lucht in het koelsusteem komt want de radiateur slangen worden gewoon plat gezogen.
Herm

KUKO (Rob)

Waarschijnlijk zit er nog lucht....dus te weinig vloeistof in het systeem want  met voldoende vloeistof kunnen je slangen niet "plat"gezogen worden.

daytonawim

Dat bedoelde ik ook te zeggen.

Dat is namelijk ook de reden dat je kachel koud blijft, prober de tip hierboven, en
bel even naar de subaru voor een eventueel ontlucht nippel op het blok.
dan kan je van het weekend prutsen