Chiptuning bij Fasttech

Gestart door Junggg, 11-04-2008 14:33:37

Vorige topic - Volgende topic

Junggg

ben van plan om mijn T5 wat meer intellect te geven  :eusa_dance: dus een software upgrade en nu zit ik te denken aan een Chiptuning bij fastech. Iemand (goede) ervaringen hiermee?

Dank
---  S70 T5   ---

Black Magic

Ik heb zelf mijn 2.5 20 klepper laten tunen(2 maanden geleden) daar en er hele goede ervaringen mee.

En volgens mij zijn er onlangs ook nog wel een paar turbo's daar getunend.

Ronbroek

854 T-5 AT 417. Rondom Koni geel en Intrax rood, Fasttech chip, K&N openluchtfilter

Zippo

Gewoon doen! En doe Dennis en Marco de groeten ;)

robbie409

Mijn R op gas doet het ook nog steeds prima....

rs

Vanmiddag bij Fasttech langsgeweest voor een kop koffie met chip.

Aardige knapen die weten waar ze mee bezig zijn, ook prijstechnisch op een interessant prijsniveau.
Op dit moment teveel werk dus men timmert zeer discreet verder aan de weg.
Vanmiddag was er zelfs een nederlandse belg die de 400 km graag voor lief nam om de Ford TDCI te laten oppeppen, hij was reeds een tevreden klant.

Na uurtje of twee (liep beetje uit met die belg) kon ik met big smile weer huiswaarts, ca. 35 pk en ca.80Nm rijker. Auto pakt onderin flink op en lijkt soepeler door te gaan. Lijkt klein turbogaatje te hebben.

Aanrader dus. :eusa_clap:

JorritV70

Hoi rs, je schrijft dat ze prijstechnisch intressant zijn, maar volgens mij rekenen ze ongeveer 375,-
Tunex rekent 225,- en wat ik begrijp maakt het niet veel uit qua techniek, allemaal tunen ze aan de veilige kant en halen de "dipjes" er uit.

GRoet Jorrit

rs

Jorrit, ik kom uit op 335,-- en lijkt mij niet te duur.

Ergens in Nederland zal er altijd wel weer een bedrijf die een aanbieding heeft...of een bedrijf die duurder is.

Heb even gekeken op de tunex-site (was mij onbekend trouwens) maar wat is zo'n mooie meid op de site toch ongelooflijk 'fout'. Haalt wel alle dipjes weg trouwens ::)

Gunnar

Tunex zou ik wegblijven.
www.medusa-motorsports.be
winnoc@medusa-motorsports.com
+32488868381

Ben

Citaat van: Gunnar op 01-06-2008 08:52:18
Tunex zou ik wegblijven.
Misschien handig om i.p.v. een enkele kreet een gefundeerd verhaal te posten?

-D©©©L-

Fasttech, ik denk er over om de 422R in de toekomst daar te laten "chippen".  :)
Moet natuurlijk wel een stukje maatwerk worden gezien de hardware wijzigingen welke er nog gaan komen. Ben benieuwd.

Gunnar

Ik was vroeger voorstander van de standaardchip en dacht dat het allemaal niet veel verschil zou zijn.
Wel, er is een enorm verschil tussen een chipschuiver en een chipper.
Een standaard chip kan in de ene auto goed werken en in een andere een heel grote turbopiek of fluctuerende turbodruk veroorzaken.
Vooral bij de diesels zie je dit.
Je kan bij tunex laten chippen, en het kan best goed gaan en een mooi verloop hebben, maar naar mijn weten loggen ze daar niets.
En ja, een auto uit de fabriek heeft eigenlijk ook al een standaard chip, en daar zit ook bij elke auto verschil in, alleen ga je bij chippen dat verschil hard uitvergroten.
Om je een voorbeeld te geven, een log van een golf laatst bij een kennis gaf een turbopiek van bijna 2500mbar, standaard. (mocht 2050 zijn) Als je dat niet op voorhand logt en achteraf logt dan ben je met deze auto en standaardchip heel snel uitgezongen.

Ik vind zelf dat 700 euro voor chiptuning waanzinnig duur is en gewoon te duur, maar voor een standaardchip van 225 euro krijg je ook waar je voor betaalt.
www.medusa-motorsports.be
winnoc@medusa-motorsports.com
+32488868381

jantje over de toeren

tja,ik heb een standaard t5 wel goed onderhouden,met een sprintje met
een audi s6(2000) (mijne 1995) kon ik"m bijhouden,ik had "m nog
wat voorsprong gegeven,dus toch minimaal in 6 sec naar de 100(heb ik
het over standaard 855 t5)
ik denk dat het pas leuk word met 350+pk....
moet je alles aanpassen, remmen e.d....is het "t waard?

Turbo-Geek

Citeerik denk dat het pas leuk word met 350+pk....

Wie zal het zeggen ... Je kan voor een paar mille een HELE snelle Volvo hebben maar zodra je een bepaalde grens wilt passeren gaat het opeens heel veel extra kosten en of het de moeite waard is kan alleen iedereen individueel bepalen.
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

M a r c

Citaat van: jantje over de toeren op 04-06-2008 00:40:12
tja,ik heb een standaard t5 wel goed onderhouden,met een sprintje met
een audi s6(2000) (mijne 1995) kon ik"m bijhouden,ik had "m nog
wat voorsprong gegeven,dus toch minimaal in 6 sec naar de 100(heb ik
het over standaard 855 t5)
ik denk dat het pas leuk word met 350+pk....

een standaard T5 loopt echt niet in 6 seconden naar de 100....
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl