Cruise control vraag

Gestart door Timaro, 12-04-2008 21:22:06

Vorige topic - Volgende topic

Timaro

Ik wilde eens kijken of er iemand is die hetzelfde probleem als ik heeft gehad met zijn cruise controle.
De cruise control werkt normaal, totdat deze na ca. 5 minuten in begint te zakken. Oftewel de snelheid neemt steeds meer af. Je bent dan genoodzaakt hem uit te schakelen. Bij opnieuw inschakelen zakt ie bijna gelijk weer in. (Het is een 850 GLT 1993 automaat).
Vandaag heb ik alle vacuumslangen en aansluitingen onder de motorkap en bij de voeten nagekeken en lijken nergens te lekken. Ook de schakelaar bij het stuur ziet er goed uit (opengemaakt en nagekeken).

Heeft iemand een idee waar dit aan zou kunnen liggen? Het vreemde is dus dat het pas na enkele minuten op begint te treden. Zou b.v. de vacuumpomp slecht kunnen zijn?

Alvast  bedankt voor het meedenken.

Groeten,

Max

-D©©©L-

Dat zou heel goed kunnen, ook kan de balg van de servo die het gaspedaal bedient ietswat lekken.
Heb je hem recentelijk ingebouwd ? 

Ludo

controleer ook eens of de stekker op de pomp een goed contact maakt.

Timaro

De cruise controle zit er af-fabriek in. De stekker aan het pompje heb ik pas nagekeken en maakt goed contact. Ik zal het balgje bij de voeten er eens uit slopen en nakijken op lekkages. Anders denk ik dat ik het pompje maar ga vervangen. Mocht ie het weer goed doen, dan zal ik het posten met de oplossing.

Groeten,

Max

Timaro

Even een eigen reactie op mijn eigen vraag voor de "zoekers" onder ons met hetzelfde probleem.
Ik heb een nieuw (2ehands) vacuumpompje gemonteerd (onder de accubak) en de cruise controle doet het weer perfect!

Groeten.