Het grote nieuwbouw/verbouw/herverbouw/DIY/De Biereco's/etc. topic

Gestart door elianmars, 15-04-2008 21:34:53

Vorige topic - Volgende topic

arjenT5R

Citaat van: elianmars op 05-12-2011 20:16:39
Je bent nogal wat van plan met zoveel groepen in de meterkast  ;D

Ik heb het op jou manier gedaan marcel maar ik heb er ook 8 vol zitten  ;D

en 1 krachtgroep natuurlijk  ;)
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Laserblue

Je bent nogal wat van plan met zoveel groepen in de meterkast  ;D

valt toch wel mee?
Ik heb er nu 14 en wil er eigenlijk nog 3 bij  :eusa_shifty:
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

daytonawim

Veel groepen is leuk, als de hoofdzekering er ook op aangepast is ;D ;D

plukkie

Nog even over de warmtepomp:
Wij hebben er al jaren één (zat in nieuwbouw)
Wij hebben wandverwarming als hoofdverwarming en vloerverwarming als bij verwarming (was extra optie en vind ik wel erg comfortabel)
Zomers zet ik de vloerverwarming juist uit. De vloer wordt wat mij betreft dan veel te koud. Doet bijna zeer aan je voeten.
Koeling via de wanden is prima. Wij hebben geen last van condensvorming.
Als je wilt mag je hier de installatie wel een bekijken.
Denk je igv een warmtepomp ook aan de bronnen, dat lijkt me nogal een kostbaar....
480, V70 2.0 10v; 850R 2.3; V70R Saffron
Carbagerun T5 2.0; C70 Cabrio 2.4T
Mits PHEV Outlander ???

en terug bij V70RN (2003) :-)

cas

warmtepomp heb ik afgesloten. Het apparaat is te groot, en onderhoud na 15 jaar weegt niet op tegen de kleine ruimte die ik heb. wellicht wel een waterput slaan....

Gas is wat de boel duur maakt... ik denk dat als ik de garage erbij koop, ik er een enorme zonneboiler ga plaatsen. Dat voldoet dan wel. ik hou van lang doushen.

voor meer dan 10 groepen heb je een keuring nodig schijnt. En mn huisje is klein, dus 10 is voldoende... krachtstroom was geen optie, want ik had niet de juiste zekeringkast van de energie leveraar, en dan wordt het allemaal een duur geintje als ik de krachtstroom niet afneem. Wellicht als de garage doorgaat, maar dat kan achteraf nog met aanpassingen.

die NSBer wordt wel stil als ik de vergunning heb, en hij gaat bellen of dat wel zo is. Dan laat ie me vast wel met rust. En dan zal ik hem ook wel met rust laten betreft zn parkeerplek. Maar die duiventil, en dat gekoekeloer over zn dakrand mn huis in.... dat wil ik kwijt. dus die pakken we wel aan ergens rond de zomer.

nog even over de bronnen voor de waterpomp, die schijnen vrij groot te zijn in mijn gebied, de expert had dat al even nagekeken in mijn wijk, en een niet al te diepe boring zou al wel voldoen. Deze week komt mn nieuwe speeltje binnen, een festool stofzuiger  :eusa_dance: 
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

elianmars

Citaat van: Laserblue op 05-12-2011 20:47:47
Je bent nogal wat van plan met zoveel groepen in de meterkast  ;D

valt toch wel mee?
Ik heb er nu 14 en wil er eigenlijk nog 3 bij  :eusa_shifty:

Ja, bij jou kan ik het me voorstellen, maar hier gaat het toch om een benedenwoning?

cas

klopt, benedenwoning met maar iets van 55 tot 60 m2 woonoppvl. wordt wel iets van 5 meter bijgesnoept, en hopelijk in de toekomst de garage die eraanvast zit van 8 bij 4   ;D  dus 2 groepen alvast de tuin in!

Laurent

Citaat van: cas op 05-12-2011 21:55:34
Maar die duiventil, en dat gekoekeloer over zn dakrand mn huis in.... dat wil ik kwijt. dus die pakken we wel aan ergens rond de zomer.
Als het de duiven zijn: Gewoon een valk houden. Als het de buurman is: Schrikdraad doet wonderen :evil:

cas

ja nog zoiets, de boom voor bij mijn huis zitten vaak duiven de hele stoep onder te poepen. hij zegt dat het niet van zijn duiven zijn, dat die meteen doorvliegen zn hok in.

ik heb nu 2 plastic kraaien in de boom gezet. Poep blijft uit  ;D  En anders schiet ik ze af, zijn toch niet zijn duifjes  :eusa_whistle:

Henk855

Betreffende de duiventil kan je nagaan of je buurman een vergunning heeft van de gemeente, zo niet dan heb je een mooi punt hem de bek te snoeren.

Duiventillen plaatsen

Gepubliceerd: 01 oktober 2010 Laatste wijziging: 27 mei 2011

Wilt u op uw dak, balkon of in uw tuin een duiventil plaatsen? Dan heeft u daarvoor meestal toestemming nodig van de gemeente.

De duiventil moet namelijk passen in de omgeving en mag niet in strijd zijn met het bestemmingsplan. Ook mag de duiventil niet zorgen voor onveilige situaties.

Er zijn 2 soorten duiventillen:

de sierduiventil
het postduivenhok

Voor beide soorten moet u in principe een omgevingsvergunning aanvragen bij de gemeente.

Sierduiventil

Wilt u in aanmerking komen voor een omgevingsvergunning voor een sierduiventil? Dan moet u aan de volgende voorwaarden voldoen:

De kiosk is kleiner dan 1,60 bij 1,60 meter en maximaal 2 meter hoog.
De ren is korter dan 2 meter, smaller dan 1,60 meter en niet hoger dan 1,75 meter.
De kleur van de sierduiventil is grijs (RAL 7042), omdat die kleur het minst afsteekt tegen de lucht.
Bij plaatsing op een balkon steekt de til niet uit.
Op een plat dak plaatst u de til evenwijdig aan de achterkant.
Op een schuin dak plaatst u de til onopvallend aan de achterzijde.

Postduivenhok

Een postduivenhok heeft een gesloten karakter en is groter dan een sierduiventil. Een postduivenhok is in elke situatie anders. Daarom beoordeelt de gemeente per geval of het hok gebouwd mag worden. Postduivenhokken op schuren zijn niet toegestaan, omdat de schuur dan te hoog wordt.

Houd rekening met de buren

Als u gaat (ver)bouwen, heeft u ook te maken met het burenrecht. Dit is geregeld in het Burgerlijk Wetboek en bevat de gebruikelijke omgangsvormen. In de regels staat wat u (wettelijk) kunt doen als u er met de buren niet uitkomt. Het belangrijkste advies is om eerst met uw buren te praten over uw plannen.

Houd rekening met de welstandscriteria

Voor duiventillen gelden bepaalde welstandscriteria. Die staan in de Welstandsnota beschreven onder Welstandscriteria voor duiventillen.

Hoe vraagt u een omgevingsvergunning aan?

U kunt uw vergunning digitaal aanvragen via het Omgevings Loket Online. Hier kunt u ook via de vergunningencheck zien of u ook echt een vergunning nodig heeft.
U kunt uw vergunningaanvraag ook op papier indienen via Postbus 65884, 2506 ED Den Haag, of bij een van de stadsdeelkantoren:

Bron:
http://www.denhaag.nl/home/bewoners/to/Duiventillen-plaatsen.htm
855R

Meeting foto's www.volvo850meetings.nl

Foto's kan je sturen naar: sjors855@gmail.com

Elsje

Citaat van: cas op 05-12-2011 22:00:37
klopt, benedenwoning met maar iets van 55 tot 60 m2 woonoppvl. wordt wel iets van 5 meter bijgesnoept, en hopelijk in de toekomst de garage die eraanvast zit van 8 bij 4   ;D  dus 2 groepen alvast de tuin in!

Ik heb laten verzwaren naar 50A en 10 groepen geinstalleerd. Werkt prima alles kan tegelijk aan oven, droger, wasmachine, vaatwasser, alle lampen, 2 airco's,.....

Ik heb aan de binnenzijde geisoleerd omdat ik ook een oud huis heb. Ik weet niet of je nog verder gaat met isoleren aan de buitenzijde maar ik verwacht dat welstand moeilijk zal gaan doen als je kiest voor de optie stenen muur ervoor (verleggen rooilijnen, aansluiting op naastgelegen woning, etc). Los nog van de kosten. Zelf heb ik altijd goed in de gaten gehouden dat ik niet meer investeer dan het huis maximaal zou kunnen opbrengen.
Ik heb bewondering voor je aanpak Heb dat proces 10 jaar geleden doorgemaakt

cas

Haha.... gedroomd dat ik een aannemer zn gang liet gaan. vanalles waar ik niet om had gevraagd, helemaal ingericht en wel, of ik even ruim 40.000 wilde aftikken!

teken dat ik het zelf in beheer moet houden  ;D 

hoop met kerst ook echt de tekeningen en berekeningen binnen heb. Inmiddels een man gevonden die veel met huizen opknappen werkt, en mij zijn personeel aan heeft geboden voor een leuke prijs waar ik zelf nog niet voor wil werken! die gaan mijn parketvloer leggen, dat kan en wil ik niet zelf namelijk.

cas

nou,
stront aan de knikker....

ik vertrouwde de boel niet, dus ben richting mijn bouwval gegaan, en trof aan wat ik verwachte. Ik had het al opengebroken, en denk dat ik doordat het zand eromheen het proces versneld heb.

riool stroomde over. wat dan... 10 uur in de avond. en het komt heeeeel snel omhoog. De oude pijp stuk geslagen en restjes hier en daar, en een stuk pijp uit de doush gemept om dieper in te brengen in de oude buis. de ring op de gresbuis is van de wc. Maar het lekken is opgehouden. de ring zit maar met milimeters om de buizen heen... echter denk ik wel dat dit voorlopig de oplossing is.

op het laast viel er een steen in het water of wat dan ook, en zit dan ook onder de spetters !! bah..

situatieschets...

zo was het van de week al met lichte regen..... vond het zand al smerig en nat, dus lekken deed het ervoor al. 

zo is het zonder regen...
kier / verzakking is duidelijk te zien

begin van de avond..

eindresultaat...

daytonawim

RRRRR_Ramon

🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪