Het grote nieuwbouw/verbouw/herverbouw/DIY/De Biereco's/etc. topic

Gestart door elianmars, 15-04-2008 21:34:53

Vorige topic - Volgende topic

C.punTeR

Bij mijn weten  geldt tot een hoogte van 2.7 meter een meldplicht .

Groet..

ramonmartin

Citaat van: blauweroffel op 20-11-2012 21:08:12
Citaat van: ramonmartin op 20-11-2012 21:06:18
Even een vraagje:

Binnenkort krijgen we de sleutel van ons huis, en daar heb ik 1 heel groot probleem, opbergruimte...

Nu ben ik aan het denken om een tuinhuisje te plaatsen van 4m x 5m, kan dit zonder vergunning gedaan worden, of verschilt dit weer per gemeente?

En nu stel dat het vergunningplichtig is vanwege de hoogte (ik weet dat een schutting niet hoger dan 1.8m mag zijn hier), als ik dat ding dan gewoon 20cm de grond in graaf, zouden ze dat dan pikken? :eusa_whistle:

De grond in graven is een optie, maar zorg dan voor voldoende dompelpompen of zet alles standaard op 20 cm hoogte of hoger, scheelt boel nattigheid bij overvloedige regenval

BR

Uiteraard zal ik zorgen dat er geen water naar binnen kan komen.

Citaat van: Vulk op 20-11-2012 21:35:42
Een vergunning aanvragen is geen optie?

In de gemeente waar ik woon kost het plaatsen van een zwembad groter dan 2m, al 65 euro per jaar, ik wil niet weten wat een vergunning voor een tuinhuis me gaat kosten. :eusa_whistle:

Citaat van: C.punTeR op 20-11-2012 21:38:35
Bij mijn weten  geldt tot een hoogte van 2.7 meter een meldplicht .

Groet..

Het zou zomaar kunnen, binnenkort eens na gaan vragen op de gemeente, probleem is dat hij in het zicht vanaf de straat komt te staan, ik weet niet of dat een probleem gaat worden.

)()()sT

ramonmartin

Citaat van: )()()sT op 20-11-2012 22:37:37
Doe gewoon eens de vergunningscheck op www.omgevingsloket.nl ;)

Heb ik net gedaan, ik zou dus een vergunning aan moeten vragen, omdat ik hem wil gaan plaatsen aan de zijkant van het huis, en dat is zichtbaar vanaf de weg.

Toch maar eens over ingraven gaan denken. :evil:

)()()sT

En anders maken we er een mooi tekeningetje van.
Gun die gemeente ook eens wat; het plan waar ik momenteel in die gemeente mee bezig ben was in augustus het eerste (grotere) bouwproject dat ingediend werd dit jaar :o ;D

ramonmartin

Tsja, we hebben het nu ook niet bepaald over de rijkste gemeente van nederland. :eusa_whistle: ;D

Ik geloof dat ik binnenkort echt maar eens een keer langs moet komen bij je, donderdag heb ik vrij, dan sowieso eens naar de gemeente om na te gaan vragen hoe het nu zit.

Taranis

Citaat van: )()()sT op 20-11-2012 22:37:37
Doe gewoon eens de vergunningscheck op www.omgevingsloket.nl ;)

Volgens mij kent die site maar 1 uitkomst, alles wat ik check heeft een vergunning nodig :evil:

)()()sT

Taranis

GeertG

Niet voor concessies gaan maar het goed aanpakken.
Neem aan dat je voorlopig daar wilt blijven wonen......... ;)

We zijn bijna door ons budget heen en de dingen die nu niet kunnen, wachten maar 'even'.
LPG voorkomt hoge reparatiekosten !
(wijlen 855 2.5i-10v, Vialle G3)
(wijlen NBP V70R LPi)

Taranis

Dat heb ik inderdaad ook. Anderen leveren dan soms commentaar dat ik dit jaar zo weinig aan huis gedaan heb... tja, ik wil het wel gewoon goed doen. Dan maar wat later.

elianmars

Citaat van: Taranis op 21-11-2012 09:27:12
Dat heb ik inderdaad ook. Anderen leveren dan soms commentaar dat ik dit jaar zo weinig aan huis gedaan heb... tja, ik wil het wel gewoon goed doen. Dan maar wat later.

Wat wil je nog aan je huis doen, dan? Alles ziet er toch goed uit nu?

Taranis

Terras achter bijstorten + tegelen, asbestpanelen vervangen door geisoleerd trespa met spotjes en contactdozen voor terraswarmers, schutting vervangen, schuur verbouwen + isoleren, nieuw keukenraam, buitenzijde kozijnen en de carport schilderen (en de voordeur :P ), nieuw dakkie op de carport, oprit+voortuin vernieuwen, achtertuin aanleggen...

En binnen nog wat kasten bouwen, cv-ketel vervangen, trap schilderen+bekleden, kabels trekken, enzovoorts...

Ondanks al je slijp- en hakwerk ben ik vergeten netwerk- en coaxkabels naar boven te (laten) leggen :eusa_wall:
De stopcontacten voor de tv op de slaapkamer zitten er, de coaxkabel alleen niet ;D

Stiekem baal ik dus best een beetje dat ik komend jaar eerst het diff van de XC mag vervangen a ~ 3500 euro, had het geld liever in huis gestoken ;)

elianmars

Citaat van: Taranis op 21-11-2012 09:44:40

Ondanks al je slijp- en hakwerk ben ik vergeten netwerk- en coaxkabels naar boven te (laten) leggen :eusa_wall:
De stopcontacten voor de tv op de slaapkamer zitten er, de coaxkabel alleen niet ;D

:eusa_doh: Heb ik ook nooit aan gedacht...... Volgens mij redelijk eenvoudig te doen. Vanuit de meterkast omhoog ("even" gaatje boren, door de hoofdkabel, of zo), dan door de ruimte achter de badkamer en je slaapkamer. Mocht je de kabel niet in het zicht omhoog laten lopen, kun je 'm over het dak laten gaan, onder de dakpannen door.