Het grote nieuwbouw/verbouw/herverbouw/DIY/De Biereco's/etc. topic

Gestart door elianmars, 15-04-2008 21:34:53

Vorige topic - Volgende topic

UserID6342

Zoals titel al zegt, heeft het absoluut niets me een 850 te maken, maar wie heeft er verstand van voorzetramen ?  Wat kost zoiets, waar moet je rekening mee houden, etc.  Even snel praat ik over een oppervlak totaal van 20-25 m2 (denk ik) op de bovenverdieping.  Nu is alles enkel glas en stalen kozijnen.

Wil de kozijnen absoluut niet vervangen want rotten nooit meer door ;D

marc-850

Heb je geen ruimte in de sponning voor dubbelglas?

Met voorzetramen heb je volgens mij al snel kans op condens tussen de ramen, als t niet goed afsluit. En je kunt je raam niet meer (gemakkelijk) open zetten.

henry classic v70

Zoiets stond op internet, prijs wil nogal verschillen per m2
Al nagekeken of er subsidie mogelijkheden zijn?

Kosten voorzetramen

Voorzetramen kosten gemiddeld € 100 tot € 140 per m2. Deze prijzen zijn inclusief btw en de benodigde onderdelen, zoals het profiel en de scharnieren. Wilt u weten wat de exacte prijs in uw situatie is, dan kunt u het beste meerdere offertes aanvragen via deze website.

Prijzen per glasdikte

De prijs van een voorzetraam is afhankelijk van de glasdikte. U kunt kiezen voor ramen van 4, 6 of 8 mm dik. Standaard voorzetramen worden van floatglas gemaakt. De gemiddelde prijzen per m2 zijn:
•Floatglas 4 mm: € 100
•Floatglas 6 mm: € 120
•Floatglas 8 mm: € 140
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

)()()sT

Zijn die stalen kozijnen thermisch onderbroken? Anders loopt je daar nog de condens langs....

Boeijke

Vervangen door kunststof?
Dat rot ook niet.

reneetje

Zonde van je geld , voorzet ramen. Het isoleert slecht , tussen de ramen wordt het op den duur altijd goor en in verhouding gewoon duur.

In stalen kozijnen kan ook gewoon isolatie glas , normaal is een HR++ ruit voor 95% gevuld met argon gas maar deze ruiten hebben een minimale dikte van 21 mm.

Voor kleine sponningen (en die zul je hebben met stalen kozijnen) gebruiken wij isolatie glas gevuld met kripton gas, dit isoleert nog beter en de ruiten zijn 15 mm dik en voldoet wel aan de HR++ norm.

Glas prijs (eindgebruiker) ca 100 euro/m2 excl. glaslattten/band/kit/montage

Glaslatten is een verhaal apart met stalen kozijnen , vaak moeten die op maat gemaakt worden , maar is per situatie verschillend.

_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

elmarconi

Citaat van: Dirk342 op 25-01-2013 18:55:35
Zoals titel al zegt, heeft het absoluut niets me een 850 te maken, maar wie heeft er verstand van voorzetramen ?  Wat kost zoiets, waar moet je rekening mee houden, etc.  Even snel praat ik over een oppervlak totaal van 20-25 m2 (denk ik) op de bovenverdieping.  Nu is alles enkel glas en stalen kozijnen.

Wil de kozijnen absoluut niet vervangen want rotten nooit meer door ;D

Wat reneetje zegt. Zoek maar eens op conforglace. Heb het door de Brouwer uit Arnhem laten doen.
Aardige lui, ook toen er een ruit niet goed bleek te zijn zonder gezeur de boel vervangen.

100 € de m² klopt wel aardig voor normale ruiten van 1-1.5 m². Als je gaat opschalen voor een ruit van 1.6 x 3.5 = 5.6 m² gaat die vlieger niet meer op.  :-\

PS: Stalen kozijnen zitten dicht. Stalen uitzetramen blijven tochtputten van formaat.
--
Autogas Inside . . .

The Demon

Citaat van: Boeijke op 25-01-2013 19:31:53
Vervangen door kunststof?
Dat rot ook niet.
Zodra het financiëel mogelijk is kieper ik die kunststof rommel bij het grofvuil en ga gewoon weer over op hardhouten kozijnen.
Overal hier in de buurt komen de scheuren in de muren of de kozijnen scheuren, nou moet ik wel zeggen dat dit huizen zijn van voor 1890, maar de huizen met de hard houten kozijnen hebben nergens last van (als je het hout onderhoud), die kunststof kan de "werking" van de huizen gewoon niet aan.
En je krijgt een vochtprobleem door te weinig ventilatie, hout "ademt" en dus ventileert, kunststof niet.

Dit zal bij nieuwbouw allemaal wel mee vallen maar ik heb liever hout.

Groet,
The Demon.

WYD

Ik ben het helemaal met je eens. Wij zitten hier in een woning met eikenhouten gebinten, nooit meer een vochtprobleem want dat hout reguleert prima! Kunststofkozijnen vind ik zoiezo geen porem, daar zit totaal geen leven in en ziet er niet uit.  :)
Wanneer je iets aan enkelglas wilt doen en geen ruimte hebt voor dikker glas, kun je ook nog kiezen voor Ruysdael glas. Dit isoleert veel beter en is er al vanaf zo'n 6mm dik, waardoor je de huidige kozijnen kunt behouden.
Hey rechtuitridder, kun je ook nog 'n beetje sturen!?

The Demon

Simpel voorbeeld van het ademen.

Mijn buurman heeft, op aanraden van de energiemaatschappij, 3 jaar geleden zijn zolder geïsoleerd en nu heeft hij de rot in zijn dakspanten zitten KECHINGGGGGGGGGGGGG! Ga die maar even vervangen.

Mijn zolder is nog zoals het ooit gebouwd is en kurkdroog, alleen is het er nu koud maar geen rot plekje te vinden in het hout, overigens is het er zomers gewoon koel dus een prima opslag plaats voor je spullen.

Groet,
The Demon.

P.S. Mijn dakspanten zijn nog de originele en dus meer dan 120 jaar oud. (I rest my case)

elmarconi

--
Autogas Inside . . .

marc-850

Bij Dirk moet er denk ik wel een 'Volvo' teken ergens in een hoek.
;D

)()()sT

Citaat van: The Demon op 25-01-2013 23:42:35
Simpel voorbeeld van het ademen.

Mijn buurman heeft, op aanraden van de energiemaatschappij, 3 jaar geleden zijn zolder geïsoleerd en nu heeft hij de rot in zijn dakspanten zitten KECHINGGGGGGGGGGGGG! Ga die maar even vervangen.

Mijn zolder is nog zoals het ooit gebouwd is en kurkdroog, alleen is het er nu koud maar geen rot plekje te vinden in het hout, overigens is het er zomers gewoon koel dus een prima opslag plaats voor je spullen.

Groet,
The Demon.

P.S. Mijn dakspanten zijn nog de originele en dus meer dan 120 jaar oud. (I rest my case)

Dan heeft ie niet goed geïsoleerd. Na-isolatie is vanwege inwendige condensatie al niet de beste oplossing maar als je het doet moet je isoleren en dan de boel dampdicht uitvoeren.

850blues

@ Dirk
Er is ook nog een variant tussen voorzetramen en gewoon dubbelglas, zie http://www.ecglass.nl/2011/

Zelf geen ervaring mee,  maar als je er ff een belletje aan waagt weet je snel genoeg of ze ook stalenkozijnen kunnen doen en wat dat bij benadering gaat kosten.

2016 => ....         | V70 2.5 10v classic '98 | 218dkm --> ....
2004 => 2016 | 854 2.5 10v '96                  | 118dkm --> 249dkm

UserID6342

Thanks allemaal  :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap:, ik heb nog niets echt duidelijk maar ga er even verder mee.