Het grote nieuwbouw/verbouw/herverbouw/DIY/De Biereco's/etc. topic

Gestart door elianmars, 15-04-2008 21:34:53

Vorige topic - Volgende topic

elianmars

Als je die dingen hebt schoon gemaakt, heb je ook gezien wat voor vuil erin zit. Dat wordt dus niet afgevoerd als je het ding uit hebt staan.
Afzuiging aan en raam/ventilatierooster open. Schone lucht erin, vieze lucht eruit.

Toch?  :eusa_think:

peteRRR

Hadden we vroeger allemaal niet,..deden we de kachel zelf aan en een handdoek voor de deur en stoken maar.
De intro van de tochttrips maakte het allemaal een stuk aangenamer.

Nu fietsen er jongelui op een fiets met batterijen,...lang leven de techniek.

Wat is dit dan?

Groet ;D
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

elianmars

Citaat van: -D©©©L- op 12-10-2016 21:29:33
Zo, t kluschen schiet leuk op...

wat hebben we gedaan;

• Fundering 25 cm verbreed en geïsoleerd
  • De vloer voorzien van 120mm PUR (Rc 4.0) aan de onderzijde, bodem onder de vloer afgedekt (droge lucht isoleert en geen water tegen de isolatie)
  • Complete buitenmuur, met gevelbekleding & schoorsteen verwijderd, opnieuw opgebouwd met 140mm PIR ( Rc 7) en af fabriek gehydrofobeerde stenen (DaaS winterswijk) en thermisch onderbroken spouwankerpluggen.
  • Gevelbekleding van Dutchplank, als potdekselwerk met thermisch onderbroken spouwankerpluggen gemonteerd op de 140mm PIR
  • Kozijnen zorgvuldig luchtdicht afgeplakt (voorkomen van condens in de constructie)
  • Nieuw HR++ glas (U ~1.1) met thermisch onderbroken afstandhouders (Warm Edge)
  • Alle kleine klapraampjes vervangen door ventilatieroosters met hoge capaciteit met zelfregelende kleppen tegen tocht als de wind erop staat, DucoMAX ZR
  • Nieuwe scharnierkap met 24 cm glaswol erin (Rc 6+)
  • Centrale afzuig ventilator met gelijkstroom motor )
  • Alle restende draaiende delen voorzien van nieuwe scharnieren & dubbele tochtstrippen
  • Alle hang en sluitwerk naar SKG***
  • Op de grootste ruiten na op de begane grond alle ruiten met gelaagd (doorslag bestendig) glas.

ben vast nog wel wat vergeten..

Dat vraagt om foto's, Marco :D

Thys

Citaat van: -D©©©L- op 12-10-2016 21:29:33
Zo, t kluschen schiet leuk op...

wat hebben we gedaan;

• Nieuwe scharnierkap met 24 cm glaswol erin (Rc 6+)

Je bedoelt dat er een compleet nieuw dak op gekomen is. Dat is niet wat ik voor me zie als ik bovenstaande regel lees :D

elmarconi

Citaat van: peteRRR op 12-10-2016 21:30:45
Wat is dit dan?

http://i63.tinypic.com/1r3qcw.jpg

Als dat boven en onder dezelfde jongen is dan lijkt het me behalve slecht voor de ogen ook niet goed voor z'n aangezichtsspieren  ;D
--
Autogas Inside . . .

peteRRR

Citaat van: elmarconi op 12-10-2016 23:10:53
Citaat van: peteRRR op 12-10-2016 21:30:45
Wat is dit dan?

http://i63.tinypic.com/1r3qcw.jpg

Als dat boven en onder dezelfde jongen is dan lijkt het me behalve slecht voor de ogen ook niet goed voor z'n aangezichtsspieren  ;D

Zo kijken de meeste als ze een poging wagen om het blog van Yits te begrijpen ;D

Groet
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

BBS

Citaat van: elianmars op 12-10-2016 20:49:28
Als je die dingen hebt schoon gemaakt, heb je ook gezien wat voor vuil erin zit. Dat wordt dus niet afgevoerd als je het ding uit hebt staan.
Afzuiging aan en raam/ventilatierooster open. Schone lucht erin, vieze lucht eruit.

Toch?  :eusa_think:
Als je last hebt van vocht in de badkamer is het een prima oplossing.
Voor in woningen van pak-um-beet vóór de jaren 90 heeft het geen zin. Die woningen zijn niet kierdicht en ventileren van zichzelf wel. Zeker alleen een afzuiging niet. Ik heb het nu niet over balansventilatie. Vroeger had je die dingen ook niet in je woning, en opeens kwam iemand in zijn ivoren toren op 16 hoog op een lumineus idee om alle woningen te voorzien van MV's. Kunnen ramen en deuren mooi dicht en wordt toch je woning geventileerd :eusa_liar:
Wat er niet in kan, kan er dus ook niet uit.
Mijn persoonlijke mening: Er kan niets boven een natuurlijke ventilatie. Lekker slapen met raampje open en lekker laten doorwaaien. :D
Die MV's kosten alleen stroom, maken lawaai en wapperen alle stof door heel het huis heen.
Volvoloos....

Marc O.

...The Nile isn't just a river in Africa...

mehn

Ik wou dat ik zo'n afzuiging had.

Ik kan geen muurfrees en gatenboor meer zien (soms ook letterlijk ;D) na 2 weken boren en frezen  :eusa_shifty:

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

UserID6342

Jongens, wie weet hoe je het beste een onderdorpel van een buitenkozijn kunt vervangen ?  Ik zag van de week al dat mijn onderdorpel bij de keuken (dus de buitendeur) compleet weggerot is helaas. Weet ook waarom omdat er water op blijft staan door de metalen strip die erop zit :(

Maar hoe dit nu het beste te vervangen, zonder het hele kozijn eruit te moeten halen (want dat gaat echt niet gebeuren)

volvobug

Als je alleen een stuk wilt vervangen is zo'n multitool (met van die zaagblaadjes) tegenwoordig verdomd handig. Rot stuk ver genoeg en netjes eruit zagen. Nieuw stuk voorbereiden en erin plakken met PU houtlijm. Die wordt oo wel bruislijm genoemd en vult de oneffenheden lekker op.
Zo zou ik het als beroepsamateur  ;) doen.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Galactica

BBS

Volvoloos....

Galactica

Citaat van: BBS op 19-10-2016 14:38:48
Citaat van: Galactica op 19-10-2016 13:37:35
Of Holonite.
Huh? Wat is dat dan?

Gegoten composietsteen.
Heb ik pas geleden gebruikt om verrotte onderdorpels bij een flatgebouw te herstellen/vervangen.

rob850/480

Als er nog Genoeg goed hout over is gewoon repareren met repair care.
Dit is een 2 component die net als hout kan uit zetten en krimpen.
Zoek maar op het internet.
Schilders die in de renovatie zitten gebruiken dit heel veel.
Ik werk zelf bij een woningbouw waar we dit ook gebruiken.
Als extraatje het hecht ook op metaal maar niet op kunstof.
Groetjes Rob