Het grote nieuwbouw/verbouw/herverbouw/DIY/De Biereco's/etc. topic

Gestart door elianmars, 15-04-2008 21:34:53

Vorige topic - Volgende topic

StefanCJ

@ Vulk, we blijven hier voorlopig gelukkig gewoon wonen. Mijn vrouw zit net zoals ik in dubio.
@ Henry, vloer is niet meer leverbaar. Ik heb net de schade aan de vloer gemeld bij mijn verzekering en gevraagd contact met me op te nemen.

Vulk

Misschien bij de verzekering er wat op hameren dat je geen twee verschillende vloeren wil?

elianmars

Het viel me vorige week al op dat de laminaatvloer niet strak meer is.
Waarom wil je per se beneden dezelfde vloer als boven? Je ziet de vloeren nooit tegelijk.
Ik zou iets compleet afwijkend nemen. Misschien zijn pvc stroken een optie? Dat bestaat ook in click. En het is goed vochtbestendig. Dan hoef je niet bang te zijn als Casper eens met natte schoenen, of zo, binnen komt denderen ;D

Taranis

Eens met Marcel: gewoon iets volledig afwijkends nemen. Op je trap ligt ook iets anders dus je ziet de vloeren toch nooit naast elkaar.

BBS

Citaat van: StefanCJ op 03-02-2017 13:17:19
Ik heb ook weer was te klussen helaas. Beneden in de gang hangt de CV ketel in een aparte kamer. De ketel hangt op een muur met daarachter een goot met leidingen. Deze muur is nat, stucwerk komt eraf. Vanmorgen is er een lekdetectiebedrijf geweest, gaatje geboord en met een cameraatje in de goot gekeken. Conclusie: rookgasafvoer lekt water (je ziet het gewoon druppelen als de warme kraan aanstaat). Nu moet ik een bedrijf inschakelen die de muur openbreekt en de rookgasafvoer repareert. Dat is allemaal nog wel, ik hoef er niks aan te doen en dat het CV-hok geen mooie muren meer heeft vind ik ook geen ramp.

De lekdetecteur heeft ook in het rapport opgenomen dat de laminaatvloer in de gang door de vochtige muur/vloer schade heeft opgelopen, het laminaat krult licht op op de naden (op een oppervlakte van circa 2 m2). Advies van hem was om de vloer te laten vervangen. Nu is de vloer niet meer moeders mooiste maar ook weer niet heel lelijk. Door de hele woning ligt dezelfde laminaatvloer. Om alleen de gang te vervangen is ook geen gezicht, dan moet ook de vloer in de woonkamer vervangen worden (eerste verdieping). Ik zit nu in dubio wat te doen.

a) de vloer in de gang laten vervangen. Nadeel is dat er in de woonkamer dan een andere vloer ligt.
b) de vloer in de gang laten vervangen en zelf dezelfde vloer in de woonkamer te gaan leggen. Weer nette vloeren maar kost me ook weer een hoop tijd/geld (vloer woonkamer uiteraard niet gedekt). Ook heb ik hoge plinten tegen de muur gekit zitten en daarna is de muur gespoten met spack. Voor het vervangen van de vloer moeten de plinten eraf en moeten er (iets) hogere voor terug.
c) niks doen. Alleen moet ik me niet gaan ergeren uiteindelijk aan de niet gave vloer in de gang.

Tips/adviezen, roep gerust.

:)

Indien dan goed bereikbaar, zou ik de rookgasafvoer compleet vervangen voor RVS ipv die goedkope aluminium troep.
Die aluminium rookgas dingen worden door de tijd compleet "opgevreten"
Volvoloos....

elianmars

Citaat van: BBS op 04-02-2017 07:40:35
Ik heb ook weer was te klussen helaas. Beneden in de gang hangt de CV ketel in een aparte kamer. De ketel hangt op een muur met daarachter een goot met leidingen. Deze muur is nat, stucwerk komt eraf. Vanmorgen is er een lekdetectiebedrijf geweest, gaatje geboord en met een cameraatje in de goot gekeken. Conclusie: rookgasafvoer lekt water (je ziet het gewoon druppelen als de warme kraan aanstaat). Nu moet ik een bedrijf inschakelen die de muur openbreekt en de rookgasafvoer repareert. Dat is allemaal nog wel, ik hoef er niks aan te doen en dat het CV-hok geen mooie muren meer heeft vind ik ook geen ramp.

De lekdetecteur heeft ook in het rapport opgenomen dat de laminaatvloer in de gang door de vochtige muur/vloer schade heeft opgelopen, het laminaat krult licht op op de naden (op een oppervlakte van circa 2 m2). Advies van hem was om de vloer te laten vervangen. Nu is de vloer niet meer moeders mooiste maar ook weer niet heel lelijk. Door de hele woning ligt dezelfde laminaatvloer. Om alleen de gang te vervangen is ook geen gezicht, dan moet ook de vloer in de woonkamer vervangen worden (eerste verdieping). Ik zit nu in dubio wat te doen.

a) de vloer in de gang laten vervangen. Nadeel is dat er in de woonkamer dan een andere vloer ligt.
b) de vloer in de gang laten vervangen en zelf dezelfde vloer in de woonkamer te gaan leggen. Weer nette vloeren maar kost me ook weer een hoop tijd/geld (vloer woonkamer uiteraard niet gedekt). Ook heb ik hoge plinten tegen de muur gekit zitten en daarna is de muur gespoten met spack. Voor het vervangen van de vloer moeten de plinten eraf en moeten er (iets) hogere voor terug.
c) niks doen. Alleen moet ik me niet gaan ergeren uiteindelijk aan de niet gave vloer in de gang.

Indien dan goed bereikbaar, zou ik de rookgasafvoer compleet vervangen voor RVS ipv die goedkope aluminium troep.

Tegenwoordig zijn de rookgasafvoeren van kunststof.

De afvoer bij Stefan id voor een groot deel weg gewerkt in een gemetselde koker, dus het wordt toch al een uitdaging.
Enige optie zou dan misschien toch rvs zijn, maar dan flexibel.

Vulk

Citaat van: elianmars op 04-02-2017 08:47:27

De afvoer bij Stefan id voor een groot deel weg gewerkt in een gemetselde koker, dus het wordt toch al een uitdaging.

Hier bij ons hebben ze ook een flexibel door een gemetselde koker gefrot. Ging best vlot herinner ik me.

hilko73

't Is een soort van systeem! (© Buurman & Buurman)

peteRRR

Citaat van: Vulk op 04-02-2017 14:37:19
Citaat van: elianmars op 04-02-2017 08:47:27

Hier bij ons hebben ze ook een flexibel door een gemetselde koker gefrot. Ging best vlot herinner ik me.

Zou mooi zijn,mits het bochtenwerk niet te is,...scheelt een hoop werk Stefan.

Groet

Edit: je kan evt ook nog drempels leggen om iet wat kleur verschil af te bakenen met het laminaat.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

StefanCJ

Morgen eens op zoek naar een bedrijf die met spoed de rookgasafvoer gaat repareren/vervangen. Liefst een duurzame optie zodat niet over een jaar het ding ergens anders lek is; daar schiet ik ook niets mee op. Qua vloer zijn we er ook uit. Er komt in de gang en in de woonkamer (eerste verdieping) een nieuwe laminaatvloer. De vloer in de gang is niet mooi meer, daar gaan we ons na verloop van tijd toch aan ergeren. Als we dan toch bezig zijn pakken we gelijk de woonkamer ook mee, zijn we voorlopig ook weer klaar. Vandaag de vloer besteld en morgen ophalen. We gaan dan eerst de vloer in de woonkamer leggen en later als de lekkage verholpen is en het beton goed droog de vloer in de gang.

Ik heb toen we bijna drie jaar geleden in dit huis kwamen wonen de plinten vervangen voor 9cm hoge mdf plinten die ik zelf nog allemaal heb staan schuren en schilderen. De plinten heb ik met polymeerkit tegen de muur geplakt in de gedachte dat het de komende 10 jaar kon blijven zitten, niet dus  ;D. Gelukkig heb ik kit van de action gebruik en was de kwaliteit niet al te best, de plinten in woonkamer waren binnen 16 minuten verwijderd. Als de vloer ligt komen er weer mdf plinten op, ditmaal 10cm om ze netjes te kunnen bevestigen. De volgende ronde komen er plinten van 11cm hoog op.

StefanCJ

Vandaag is de rookgasafvoer vervangen voor een flexibele. Meteen van beneden tot aan helemaal boven zodat het voorlopig weer even mee kan. Wie bedacht heeft om dat oude ding in een dichte (!) koof te hangen snapt het ook niet helemaal. Het was een flinke klus, ze zijn met twee man vier uur bezig geweest.

Inmiddels is ook de laminaatvloer in de woonkamer eruit gehaald en afgevoerd naar de stort en ook de vloer in de gang is er al voor de helft uit. Morgen gaan mijn schoonvader en ik de vloer in de woonkamer leggen. De gang doen we ergens volgende week. Ondertussen moet ik dan nog even naar de houthandel voor vochtwerende mdf platen voor de plinten.

Overigens loopt er ook nog een voeger/kitter rond om de douchecabine opnieuw te voegen en te kitten. We hebben ook een badkuip waarmee ik op dit moment erg blij ben zodat we gewoon kunnen 'douchen'. Voor de rest heb ik er niks aan en wordt 'ie niet gebruikt.

BOV

We wonen nu 2 jaar in ons huis (huis is van '86)

We merken nu thuis dat in de hal, keuken en woonkamer een aantal voegen van onze tegelvloer aan het vergruizen zijn  :eusa_sick:
De tegels lijken rondom ook allemaal "los" te liggen aangezien ze hol klinken als je erop tikt met een vinger...

Snapt iemand waar dit vandaan kan komen?

Is er een oplossing om dit bij de betroffen op te lossen?
Een nieuwe vloer stond voorlopig nog niet op de planning  :eusa_wall:
I take pictures and build stuff...

heutink

als die tegels er nu 31 jaar in liggen kan het cement of de lijm waar ze in liggen wel verouderd zijn denk ik, dat zou inhouden ......... ze eruit halen alles schoon maken en weer lijmen.......
ik heb er zelf ook een stuk of 20 die losgelaten zijn
8)
Beter 299 paarden onder de kap, dan de lucht van 10

StefanCJ

En hopen dat ze zonder te breken los komen. Heb je nog reservetegels?

peteRRR

Tegellijm en voegsel zijn 2 verschillende materialen,...of dat alles ouderwets in de cement lijmen/voegen.

Ondervloer moet ook stabiel zijn met tegels,..door deinen van een vloer/balken kan op den duur ook ten koste gaan
van je voegen en los komen van tegels,.....tegels horen niet hol te klinken als ze verlijmd zijn,...wel kan er vanwege
een oneffen vloer een klodder extra hier en daar voor zorgen dat de tegel op hoogte liggen maar niet geheel gevuld is met
lijm of ander materiaal en daardoor holtes onder de tegel zijn gebleven maar wel vast liggen.

Je kan de voegen er uit slijpen/bikken/prutsen en overnieuw voegen met een flexibele voegsel of de holle/losse tegels er uit halen en overnieuw leggen met het risico dat of het goed blijft of dat het euvel weer terug komt naar een tijdje.

Ondervloer is belangrijk dat het spul goed blijft,..is de ondervloer beton dan ligt het aan de hechting en kan je pleksgeweis overnieuw
leggen.

Groet
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla