Het grote nieuwbouw/verbouw/herverbouw/DIY/De Biereco's/etc. topic

Gestart door elianmars, 15-04-2008 21:34:53

Vorige topic - Volgende topic

henry classic v70

Citaat van: heutink op 04-10-2016 17:52:38
:)
vandaag maar eens een nieuw gipsplaat-plafond in de bijkeuken ( 2,65x 3,90 ) gehangen........dat valt niet mee als je dat voor de 1e keer en in je 1-tje doet met platen van 3 meter doet.
:eusa_doh:

..allemaal heel gebleven? :D

Met een stempel(s) werken is handig; een paar panlatten aan elkaar vastschroeven in de vorm van een dubbele galg  ;)
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

heutink

:D
jaaaaa alles is heel gebleven , ik had er 2 stempels bij en een kamersteiger is ook heel handig ....maar wat bedoel je met die panlatten in de vorm van een dubbele galg  ??? ???
Beter 299 paarden onder de kap, dan de lucht van 10

StefanCJ

Ik heb ook weer wat te klussen. Ik heb een patio van 4.75 bij bij 5.85. Hierboven loopt voor bijna de helft een balkon bestaande uit een staalconstructie en persroosters.

We zitten vrij weinig in de patio omdat deze weinig zon krijgt door de hoge muur aan de zuidwestkant. Op het balkon zit je wel lekker in de zon, alleen is dit te krap omdat er in het balkon nog een trapgat zit voor de trap naar beneden.

Nu willen we het balkon vergroten tot de gehele breedte van de patio. Het liefst met dezelfde materialen voor een uniforme uitstraling. Ik ben op zoek naar een staalconstructiebedrijf die dit uit kan voeren. Ik heb twee mogelijkheden in gedachten, welke het wordt is mede afhankelijk van het financiële plaatje.
A) bedrijf plaatst constructie én roosters in de juiste kleur blauw.
B) bedrijf plaatst constructie en levert roosters. Ik schilder de constructie blauw en laat de roosters spuiten.

Optie C, patio bij de garage trekken en balkon erop maken valt vanwege de kosten helaas af  ;D.

Foto van het huidige balkon.

Autocadretrotekenening:

Gebruikte stalen balken afmeting:

Ik ga morgen wat bedrijven contacten. Ik heb nog geen flauw idee qua kosten dus ik ben benieuwd. Tips, goede adressen etc, altijd welkom.

san

UNP balken online bestellen en zelf plaatsen later verfen,of de balken meteen laten coaten en dan plaatsen. :)

zijn dat "klompenroosters"?

StefanCJ

Geen idee of dat klompenroosters zijn. Dit is een wat betere foto:

Zelf plaatsen, tjaa ... Het moet wel goed hangen. Aangezien vrouw en kind er veilig op moeten kunnen lopen vind ik het wel prettig als iemand met ervaring dit doet. Buiten dat is het tillen van die balk wel weer een leuke oefening, 26kg per meter  ;D.

henry classic v70

Citaat van: heutink op 04-10-2016 19:05:46
jaaaaa alles is heel gebleven , ik had er 2 stempels bij en een kamersteiger is ook heel handig ....maar wat bedoel je met die panlatten in de vorm van een dubbele galg  ??? ???

henry classic v70

heutink

Beter 299 paarden onder de kap, dan de lucht van 10

san

Citaat van: StefanCJ op 04-10-2016 20:44:39
Geen idee of dat klompenroosters zijn. Dit is een wat betere foto:
http://i143.photobucket.com/albums/r134/stefancj/IMG-20161004-WA0015_zpsxvbye75d.jpg

Zelf plaatsen, tjaa ... Het moet wel goed hangen. Aangezien vrouw en kind er veilig op moeten kunnen lopen vind ik het wel prettig als iemand met ervaring dit doet. Buiten dat is het tillen van die balk wel weer een leuke oefening, 26kg per meter  ;D.

Ik zou gewoon wat aannemers vragen..roosters kun je ook gewoon online bestellen.Het meeste werk is bout-moer verbinding.

maruska

@steef : vergeet niet te vermelden hoe de constructie moet komen te hangen/staan. nu heb je een constructie die geheel staat, of zit deze verankerd in de muur met de buren ?
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

StefanCJ

Beide. Voor het te overspannen gedeelte maakt het me niet uit of het aan de muur of dmv staanders bevestigd wordt.

)()()sT

Als Marcel de badkamer af heeft kan ie komen helpen.

;D

elianmars

StefanCJ

Heeft iemand ervaring met het laten reinigen van mechanische ventilatie? Wij hebben zo'n (on)ding hangen in huis. Geen idee wanneer deze voor het laatst is gereinigd. Ik heb altijd ramen open staan dus ventilatie genoeg in huis.

Is het raadzaam om de mechanische ventilatie te laten reinigen of is dit zelf ook te doen? Volgens de bedrijven die reinigen is het absoluut een must om het te laten doen, maar goed, het is immers hun broodwinning  ;D.

NinaPaul

Schoonhouden is inderdaad een must, daar hebben ze gelijk in :D

Afhankelijk van de filters en kanalen is dit zelf vaak prima te doen met een gewone stofzuiger.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz