Een oplossing voor vale achterlichten Estate?

Gestart door Gerrit, 17-04-2008 20:33:50

Vorige topic - Volgende topic

Gerrit

kijk naar www.tedaccoating.nl
Heb een iemand van dit bedrijf gesproken en men zegt dat ze de oude achterlichten weer als nieuw kunnen maken
met een kleurloze transparante 2- componenten coating die oude materialen weer terugbrengt in de orginele staat en van nieuw materialen de kleur behoud

voor informatie zie info@tedaccoating.nl
of 0031(0)72-5723506
Titanialaan 5 1702 AZ  HEERHUGOWAARD

FGG

Eerst zien, dan geloven. ik heb nog wel een setje liggen waar ze op kunnen oefenen.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

BartusKN

Citaat van: FGG op 17-04-2008 20:49:32
Eerst zien, dan geloven. ik heb nog wel een setje liggen waar ze op kunnen oefenen.

Maak ook een mooie foto review dan misschien als wij reclame hier maken kunnen ze misschien een leuk prijsje maken voor volvo-ers :D

elianmars

Nu nog een oplossing voor de caps-loc toets, die blijft hangen  ;D

tackle

lijkt me haast hetzelfde als blanke lak. Krijg je verkrijte lak ook weer stralend mee.

Gerrit

De eerste reactie van het bedrijf n.a.v.vraag van een forumlid

Naar aanleiding van uw e-mail, laat ik u het volgende weten:

De TEDAC® coating is in staat om uw doffe/verweerde achterlichten weer als nieuw te maken en dit voor een lange periode te behouden.

Om de  prijs voor de deze behandeling zo aantrekkelijk mogelijk te kunnen maken, zijn wij de mogelijkheden aan het onderzoeken om dit in collectief verband te kunnen organiseren op een centraal gelegen plaats in Nederland.

Zodra hierover meer bekend is, verneemt u dit van ons.

Hopende u hierbij voor dit moment voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet,

Marika Pauw

Office Manager

Tedac Nederland

Titanialaan 5

1702 AZ Heerhugowaard

T. 072 57 23 506

E. info@tedaccoating.nl

W. www.tedaccoating.nl

Misshien zijn er meerdere die hier in geintresseerd zijn
Hebben we weer eens een gelegenheid voor een meeting achterlichten spuitens

Gerrit

FGG

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Christian Rodenburg

ik ga het zelf proberen.. heb er wel het gereedschap voor.. dus ben benieuwd.. (mocht t mislukken kunnen er altijd nog nieuwe op)
Wat er ook is.. Bel Criz

Rene...

Hallo,

ben relatief nieuw maar heb dankzij dit forum al veel weten op te lossen voor mijzelf, en dit alleen door te zoeken en lezen, veel lezen.
Op het probleem "vale achterlichten" wil ik mijn oplossing even bijdragen:
Uitbouwen achterlicht noodzakelijk!
Het probleem ontstaat door krasjes gedurende de jaren en de invloeden, dat tast de buitenlaag van het kunstof aan zodat het grijs/wit uit gaat slaan.
Het kunstof is echter dik genoeg om dit te schuren en polijsten.
Op de werkbank neme men een schuurmachine met een niet te grove korrel, ik begon met 140.
En alles flink schuren, niet bang zijn en laat de machine het werk doen dus niet zwaar duwen op de schuurmachine, dit is nodig om de diepere beschadigingen egaal te krijgen.
De achterlichten zullen echt helemaal wit worden, maar geen nood.
Nadat alles goed geschuurd is eerst afspoelen en dan neme men een kleiner korrel van het schuur papier en herhaal dit proces een keer of 3 a 4.
ik heb 4 verschillende korrels gebruikt.
Uiteindelijk heb ik alles afgewerkt met Comandant cleaner nr.4.
Ik moet zeggen: het kost wat tijd maar het bespaart je de aanschaf van nieuwe units.
Wat ik nog niet weet is hoe foto's te plaatsen, ik heb dat nog niet uitgezocht.
Maar ik zal dit spoedig doen en kom erop terug.
Nu nog een oplossing voor doffe koplamen???
Dit is mijn volgend probleem waaraan gewerkt wordt.

Voor een ieder die het proberen gaat suc6 en ben benieuw naar de reacties...
Met groet,
Rene.

pwassink

Je kan het oppervlak best polijsten, en dat zal er best beter uitzien geloof ik direct .

Maar de UV schade, de verwering van het gebruikte kunstof in wezen zit dieper, door de hele laag heen, die krijg je ook hiermee niet weg.

Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

Turbo-Geek

Het is al 100x vermeld, je krijgt het NOOIT meer zoals het was. Het resultaat wordt altijd weer dof of je krijgt een soort van spiegel met een veel te glimmend oppervlak.
Kortom gewoon een ander setje plaatsen als je hem weer in mooie originele staat wilt hebben.
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

hpkevertje

Citaat van: Rene... op 25-05-2008 09:18:16
Hallo,

ben relatief nieuw maar heb dankzij dit forum al veel weten op te lossen voor mijzelf, en dit alleen door te zoeken en lezen, veel lezen.
Op het probleem "vale achterlichten" wil ik mijn oplossing even bijdragen:
Uitbouwen achterlicht noodzakelijk!
Het probleem ontstaat door krasjes gedurende de jaren en de invloeden, dat tast de buitenlaag van het kunstof aan zodat het grijs/wit uit gaat slaan.
Het kunstof is echter dik genoeg om dit te schuren en polijsten.
Op de werkbank neme men een schuurmachine met een niet te grove korrel, ik begon met 140.
En alles flink schuren, niet bang zijn en laat de machine het werk doen dus niet zwaar duwen op de schuurmachine, dit is nodig om de diepere beschadigingen egaal te krijgen.
De achterlichten zullen echt helemaal wit worden, maar geen nood.
Nadat alles goed geschuurd is eerst afspoelen en dan neme men een kleiner korrel van het schuur papier en herhaal dit proces een keer of 3 a 4.
ik heb 4 verschillende korrels gebruikt.
Uiteindelijk heb ik alles afgewerkt met Comandant cleaner nr.4.
Ik moet zeggen: het kost wat tijd maar het bespaart je de aanschaf van nieuwe units.
Wat ik nog niet weet is hoe foto's te plaatsen, ik heb dat nog niet uitgezocht.
Maar ik zal dit spoedig doen en kom erop terug.
Nu nog een oplossing voor doffe koplamen???
Dit is mijn volgend probleem waaraan gewerkt wordt.

Voor een ieder die het proberen gaat suc6 en ben benieuw naar de reacties...
Met groet,
Rene.

Hallo Rene,
Bedankt voor je verslagje, goeie actie!! Ik ben alleen benieuwd hoe lang het mooi blijft. Als het over een jaar nog net zo mooi is geloof ik erin.
Glas polijsten? Zoek eens op Google, er is genoeg en dat moet ook wel want hoe denk je dat ze brillenglazen slijpen? Je moet alleen wel een dag vrij nemen want er staat zoveel op Google............ ;)
Gr. Hans.

Rene...

na-reactie.... :
nooit kan iets wat is aangetast meer worden wat het is geweest, laat dat duidelijk zijn....
Maar ik ga er ook niet meer vanuit dat een roffel uit '93 - '97 nog eens dit zelfde aantal "levensjaren" zal meemaken...!
En juist voor die periode die het roffeltje nog mee kan is deze oplossing mischien een bijdrage.. want men heeft vaak tijd om te "hobbyen" en wil niet graag een 100 euries (of zoiets) uitgeven voor een set nieuwe units..... want die zijn hard nodig voor noodzakelijkere reparaties.

Voor "turbo Geek" : ik stel mij ondergeschikt maar ik lees veel en ik vindt van die 100x niet al te veel terug.....
Dus ik vind het jammer om dit soort reacties te moeten lezen......
Ik ben het echter wel met met U (of als ik zeggen mag, je) eens...
Velen onder ons willen graag een oplossing ondanks dat die van tijdelijke aard zijn zal, maar ik ben er al bijna een jaar mee tevreden.
Kortom: mijn bijdrage welke volgens zeggen al een keer of 100 is vermeld blijkt door velen niet gevonden te zijn en hopenlijk zijn er toch een aantal mensen blij mee..... want ik geloof dat het toch een aantal jaartjes meegaan zal, je kan het altijd nog eens doen dacht ik zo.....
Hopenlijk op een wat beter begrip op deze actie.... en niet gelijk alles in de put duwend.....
Veel succes voor een ieder die deze mening delen kan....
Ik zie uit naar reacties....
Met vriendelijke groet,Rene.

thuur

Esveldt

Citaat van: Rene... op 25-05-2008 20:49:27
na-reactie.... :
Voor "turbo Geek" : ik stel mij ondergeschikt maar ik lees veel en ik vindt van die 100x niet al te veel terug.....

Hahaha, dat komt waarschijnlijk omdat die is samengevoegd.

Ben het wel een beetje eens met Turbo-Geek, om de 3 maand komt er weer 1 die het weer probeert en het meldt. En iedereen valt daar natuurlijk weer over (of reageert niet meer) want het is inmiddels de 10e x geloof ik.  ;D

Maar ik vind het niet zo erg. Sterker nog, zo merk je dat er elke keer weer nieuwe volvo rijders bij komen.