PNP-switch

Gestart door Frank Selen, 19-04-2008 12:14:08

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Ludo

normaal hebben ze bij de dealer een afstel tooltje.
uit ervaring weet ik dat de afstelling nauw komt, de bak ging bij mij ook allerlei gekke ding doen door een verkeerde afstelling.  ::)

elianmars

Als dat net zo'n mooi tooltje was als Maikel mocht gebruiken, kan ik me voorstellen dat het niet helemaal is afgesteld zoals het hoort  ;D

Frank Selen

Ik reed net met de 850 naar het sporten, terwijl ik me aan het bedenken was dat het heel prettig is dat hier op dit forum zoveel behulpzame leden zijn die je toch steeds weer voor nop voorzien van goede tips en adviezen  :D :D
Met het fijne gevoel dat het waarschijnlijk wel zou meevallen wat betreft het moeizaam schakelen stuurde ik met een lekker fel bochtje de parkeerplaats op. Even de tas uit de auto en... warempel wie heeft hier zo'n dikke streep motorolie getrokken?? Maar dit bloedspoor leidde rechtstreeks naar mijn 850! Wat is dit nu weer? Snel onder de auto gekeken leerde mij dat hij wel flink aan het bloedden was maar dat het ook snel stopte. Na het sporten bleek dat er geen druppel meer naar beneden kwam, wel een plasje onder de auto. Even het peil gecontroleerd en thuis aangekomen een stuk karton ter controle onder de 850 gelegd....
Zou het kunnen zijn dat dit nog olie is die zich een tijd geleden (krukaskeerring was defect) heeft verzameld op een bodemplaat of zich ergens anders heeft verborgen en nu door het scherpe bochtje er uitloopt? Ik hoop het, want we hebben het jaar dan we 't voertuig in bezit hebben al aardig wat kosten gehad.
Ik kan in ieder geval morgenmiddag even onder de auto gaan liggen.
Groetjes, Frank


thuur

Recht onder krukaskeerring zit geen afdekplaat, altans dat is later komen te vervallen. Kijk even of je zo'n kap hebt.

Gezien je beschrijving (bocht) denk ik wel dat er idd ergens wat olie gelegen heeft. Lijkt altijd erger dan het is.


Gr ;)

Frank Selen

Citaat van: thuur op 06-06-2008 23:05:39
Lijkt altijd erger dan het is.

Gisteren heeft de dealer geconstateerd dat hij versnellingsbakolie lekt. Dus ergens een pakking in de bak... Waarschijnlijk schakelde hij daarom ook zo slecht.
350, - euro...
.
Groetjes, Frank


Frank Selen

Voor 275,- is er een keerring vervangen en er is gebruik gemaakt van vloeibare pakking. Waarschijnlijk had het slecht schakelen hier ook mee te maken, er zat nog maar erg weinig olie in de bak.
Groetjes, Frank


V70geRwin

Citaat van: Frank Selen op 10-06-2008 22:15:14
Voor 275,- is er een keerring vervangen en er is gebruik gemaakt van vloeibare pakking. Waarschijnlijk had het slecht schakelen hier ook mee te maken, er zat nog maar erg weinig olie in de bak.

Heb je er al weer mee kunnen rijden?

Frank Selen

Citaat van: spekkie99 op 10-06-2008 22:20:59
Citaat van: Frank Selen op 10-06-2008 22:15:14
Voor 275,- is er een keerring vervangen en er is gebruik gemaakt van vloeibare pakking. Waarschijnlijk had het slecht schakelen hier ook mee te maken, er zat nog maar erg weinig olie in de bak.

Heb je er al weer mee kunnen rijden?


Ja! Stukje van garage naar huis, schakelen voelde goed aan. Maar goed, even afwachten, want het moeilijk of verkeerd schakelen deed zich meestal 's morgens voor.
Groetjes, Frank


Timaro

Hoi frank,

Je hebt dezelfde kleur als mijn estate!
Leuke website heb je gemaakt. Jammer dat je al zoveel kosten hebt moeten maken :(
Als je dan toch zoveel werkzaamheden zelf doet, dan had je de PNP switch ook wel even zelf kunnen doen! Deze koop je als aftermarkt product voor 90,00 EUR en zit er zo in. Maar als je oranje pijl op je dash nooit knipperde, dan lag het probleem toch waarschijnlijk niet aan de PNP switch.

Groeten,

Max

thuur

Citaat van: Timaro op 16-06-2008 21:52:12
Hoi frank,

Je hebt dezelfde kleur als mijn estate!

Of je Estate heeft een heel lelijke kleur, of Frank is niet helemaal lekker :eusa_think:


Gr :eusa_eh:

Frank Selen

Citaat van: thuur op 16-06-2008 22:05:06
Citaat van: Timaro op 16-06-2008 21:52:12
Hoi frank,

Je hebt dezelfde kleur als mijn estate!

Of je Estate heeft een heel lelijke kleur, of Frank is niet helemaal lekker :eusa_think:


Gr :eusa_eh:

Thuur, kom maar eens naar mijn haar kijken dan... ;)
Groetjes, Frank