Automaatrevisie?

Gestart door arjen, 20-04-2008 11:11:00

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

arjen

Heb wat lichte automaatproblemen en er moet denk ik eenonderste krukaskeerring vervangen worden. De automaatproblemen bestaan eruit dat hij met een klap(je) in zijn R schiet en dat hij in zijn D soms even blijft slepen alvorens echt in de versnelling te schieten.

Nu mijn vraag: is het al met al misschien niet slimmer om de hele bak te reviseren? (hij gaat er toch af vanwege keerring) of is de bak zelf nog goed en hoeft hij alleen maar geflushed te worden?

En laatste vraag, wie kent een goed transmissiebedrijf in het midden van het land?(niet een die meteen een revisie aanraadt als dat eigenlijk niet nodig is)


Ronbroek

Beetje revisie kost 1300 Euro als ik me niet vergis.

854 T-5 AT 417. Rondom Koni geel en Intrax rood, Fasttech chip, K&N openluchtfilter

RRRRR_Ramon

#2
Er zijn diverse revisiebedrijven. Ikzelf heb goede ervaringen met De Boer Transmissies in Staphorst (boven Zwolle, dat dan weer wel).

Goedkoop is een AT revisie niet en deelrevisie raden de meesten af omdat er al vervolgschade kan opgetreden zijn door een defect in de bak. Denk bijvoorbeeld aan een kapotgelopen lagering, de deeltjes die hier losgeraakt kunnen zijn kunnen al hun vernietigende werk gedaan hebben in andere delen van de bak. In geval dat jij persé een deelrevisie wilt zal men voorzichtiger worden met garantie.

Ikzelf heb gekozen voor een volledige revisie waarbij alleen het huis van de bak nog origineel gebleven is, daarnaast is alles vernieuwd aan de binnenzijde incl. de koppelomvormer.

Het kan ook voorkomen dat haarscheurtjes in het deksel van de bak de oorzaak is van de je genoemde bakproblemen. De symptomen lijken erg op die van mehn z'n T-5 AT. Zie dit topic: http://www.volvo850forum.nl/index.php?topic=23368.0

Succes !

PS: [edit] Laat ook de afstelling van de PNP switch controleren. Dit is het kabelsysteem dat de juiste stand van je pook aan de bak doorgeeft. Wanneer deze niet goed staat afgesteld kun je ook voornoemde problemen tegen komen. [/edit]
🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪

RRRRR_Ramon

Citaat van: Ronbroek op 20-04-2008 11:18:15
Beetje revisie kost 1300 Euro als ik me niet vergis.

:eusa_naughty:

Doe daar maar €1200,- bij..........

Volledige revisie, incl. koppelomvormer en in- en uitbouw komt op ca. €2500,-. Ik heb diverse AT specialisten gebeld en die varieerden van 2300 tot 3000 euro.
🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪

mehn

Volledige reviesie, incl. koppelomvormerrevisie: € 2465,-
Dit is incl. de uit- en inbouw. De revisie zelf was rond € 1700,-


Helaas bleek het bij mij daardoor niet opgelost en heeft het nog een hele berg meer gekost :(

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

arjen

De symptomen bij Mehn waren veel heftiger. Ik heb alleen heel soms dat hij even een beetje blijft hangen in D hij rolt wel vooruit, maar nog niet echt in de versnelling, daar klapt hij dan na 3 a 5 seconden in, of als je dan gas geeft. De klap in R is er wel altijd. Verder schakelt hij gewoon goed.
Gezien de kosten is het misschien toch aardig om nog 'ns te flushen en de keerring te vervangen. Voor dat geld koop je zo ongeveer een vergelijkbare 850 terug...

mehn

Citaat van: arjen op 20-04-2008 12:15:38
De symptomen bij Mehn waren veel heftiger. Ik heb alleen heel soms dat hij even een beetje blijft hangen in D hij rolt wel vooruit, maar nog niet echt in de versnelling, daar klapt hij dan na 3 a 5 seconden in, of als je dan gas geeft. De klap in R is er wel altijd. Verder schakelt hij gewoon goed.

Precies de symptomen die ik had dus ;)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

arjen

#7
CiteerMega schurend geluid in de 1
2. Niet meteen aandrijving bij wegrijden
3. Soms slippen in andere versnellingen
4. Geen aandrijving in de R, áls de R het als doet is het na een flinke "kloeng". Soms gaat de auto, met heel veel slip, zelfs vooruit in de R.

Dit heb ik niet hoor... :eusa_shhh:
Breng de wagen deze week eerst maar eens naar mijn garage, kijken wat zij zeggen. Ook over de lekkage.
wordt vervolgd.

mehn

Citaat van: arjen op 20-04-2008 21:57:22
Dit heb ik niet hoor... :eusa_shhh:

Ik in eerste instantie ook niet. Ik heb 2 jaar rondgereden met de problemen die jij ook hebt. Daarna is bij mij een lager stuk gelopen in de automaat (=gevolg?) die het schurend geluid veroorzaakte...

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

arjen

 :) Ik kan nog 2 jaar vooruit dus! Heb transmissiebedrijf gebeld. Die zeiden dat gezien de klachten de automaat het waarschijnlijk nog wel even uit zal zingen. Het klapje in zijn achteruit was geen reden tot zorg, zit 'm in de kanteling van het blok(?) van voor naar achteruit...
donderdag naar de garage om de lekkage te laten bekijken. Zal dus wel nieuwe krukaskeerring worden. Iemand een idee van de kosten daarvan?(de hele klus ;D)

Kizzy

Vorige week op Discovery Chanel hadden ze het over een automatische versnellingsbak,
Blijken daar vijf koppelingen in te zitten en een hoop planeetwielen.
Dat lijkt mij een hoop dat stuk kan gaan.
Misschien zoeken naar een tweedehands bak.

arjen

Lekkage bleek niet de krukaskeerring te zijn, maar vloeibare pakking onder de peilstok die gaar was. Volgens garage kwam er behoorlijk wat zwarte prut onder uit de bak. Hij heeft 3 liter fisse bakolie erbij gedaan,  hij schakelt een stuk soepeler nu, al zijn de schakelproblemen nog niet helemaal weg.

Kizzy

Het klapje in zijn achteruit was geen reden tot zorg, zit 'm in de kanteling van het blok(?) van voor naar achteruit
Zijn de ophang rubbers van het motorblok dan versleten?
Ik zou die dan toch vervangen al was het maar om op de langere termijn kosten te vermijden. Al wat lawaai veroorzaakt, veroorzaakt slijtage.
Nu doe ik dit allemaal zelf en zijn de kosten voor een silentblock niet overdreven doch ik kan mij inbeelden dat een vervanging in een garage kostelijk kan zijn.

arjen

Het klapje in zijn achteruit schijnt inderdaad te maken te hebben met een motorsteun, hoe simpel(?) is dat te vervangen? en welke steun zou het dan kunnen zijn?

mehn

Ik weet niet of dat wel zo is. Bij mij zat die klap in de bak, in alle versnellingen.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD: