Soulfly's 855

Gestart door Soulfly, 21-04-2008 19:53:14

Vorige topic - Volgende topic

Soulfly

Dat weet ik, maar het is ouder en (fatsoenlijk) onderhouden of ouder en achterstallig onderhoud.

Het is niet de oudste auto die ik gehad heb, maar tot op dit moment wel de duurste in zo`n korte tijd.

TIMON

hee das leuk nog een witte 855 die van mij is model jaar 96  :D
85011940

Soulfly

Jouw reactie had ik nog helemaal niet gezien Timon. Ziet er knap uit :)

De sage van de 855 (mijn "De Witte" :P) continues. Na de problemen opgelost te hebben die in dit topic vermeld staan waren opgelost ben ik nu begonnen (tussen de druppels door) een gigantische knoedel kabels onder het stuurkolom uit te vissen.

Aangezien het bovendek van m'n dashboard niet helemaal goed geplaatst was, deze ook direct losgehaald. Wis en waarachtig, bij de linker speaker (welke overigens uit een Alfa Romeo afkomstig waren, kom ik nu achter) nog 2 voedingskabels voor 2 mij onbekende apparaten (standaar 12v stekkers).

Nog meer kabels dus...

Hoe zag het er uit? Nou.... zo...

Helemaal rechtsonderin zie je de ledjes die aangeven hoeveel gas er nog in de tank zit (mooi weggewerkt he... was ook een verrassing).
De grote knoet links in beeld is mijn huidige puzzel. De disk (in detail op de foto hier onder) is denk ik van de cruisecontroll installatie die er in zit. Er is echter geen "regelhandel/knoppen" meer te bespeuren en welk merk dit is... dat is mij een groot raadsel.

Als iemand het herkent... Let me know... Ik druf de gok wel aan er een handle bij aan te schaffen en te kijken of (en hoe) het nog werkt. Vind CC namelijk toch wel een heerlijke optie.

Heerlijk zo'n warboel... Als 't nou eens gelabeld was... :)

Soulfly

Vandaag maar eens verder gegaan met de dradenbrut.
Achter het merk (of type) van de CC is niet te komen. Op de printplaat gebruikte chips teruggezocht @ internet, maar daar kom je helaas ook weinig verder mee. M.a.w. eruit met die handel. Dat ruimt op.

Gelijk de schakelaar van m'n LPG installatie een andere plek gegeven. Daar waar ik eerst het display van mijn carkit had zitten (waar sommige o.a. hun TRACS knop e.d. hebben, ik heb daar niets). Zo kan ik en gemakkelijk schakelen tussen gas & benzine en kan ik er eigenlijk voor zorgen dat de ledjes van m'n tankinhoud ook een plaats kan geven (dat zat ook in die dradenbrei).

Het display van mijn Parrot carkit huist nu hier:

Hoe de schakelaar van m'n LPG installatie nu zit, is nog slechts een oefen stukje. Kijken of de indeling bevalt. Binnenkort (als ik daar een definitieve plaat voor gemaakt heb), zal ik daar ook even een foto bij plaatsen.

Soulfly

Gisteravond begonnen met het spuiten van m'n dakrails. Deze zijn losgehaald i.v.m. roestplekken op het dak welke ik binnenkort ook aan ga pakken.

Oud

Versus niew

Bij het begin van de rails zijn zowel links als rechts roestplekjes te zien.

BartusKN

en welke kleur/merk heb je hier nu voor genomen ? ?

Soulfly

De kleur is Motip 46824

Als primer heb ik de (standaard) rode genomen.

Soulfly

Vandaag de garage ingedoken om andere roestplekken bij te werken.
We begonnen met de achterklep, maar al schurende (en bikkende) kwamen we steeds meer roestplekjes tegen. Toen ook maar aan de krasjes begonnen. Wat ook weer bleek te resulteren in beginnende roestplekjes e.d.

Netto resultaat. Niet heel veel gedaan, alleen de achterklep compleet gespoten... En dat heeft ook genoeg werk gekost om 'm helemaal strak te krijgen.

In de primer (durfde er niet op te gokken dat de grondlaag grijs was, wat tijdens het schuren dus wel zo bleek)

Net een laagje wit erop

4 lagen wit verder

Nu het Volvo & 850 embleem nog even in de zelfde kleur spuiten als de rails en dan komen die er ook weer op (na polijsten & laklaag).

Jup, brakke gsm-pics

Nu de lak laten uitharden & dan polijsten & blanke lak erover heen. Tenminste ook geen sinasappel effect :)

Soulfly

Hulp gevraagd !!

Ik ben er niet over uit, waar ik de logo's terug ga plaatsen als ik klaar ben met de kofferklep.
Een paar voorbeeld foto's.

Persoonlijk heb ik het meeste met de eerste 2 foto's. Maar ik twijfel...
Ze zijn even snel d.m.v. een dubbel gevouwen plakbandje opgeplakt voor de foto's. Ik heb niet geled of 't evenwijdig zat en/of 't hoger / lager hoort te zitten origineel.

Richard850

Ik zou er... of nix op plakken, of nieuwe halen bij de dealer en die net als op foto 3 erop plakken, en verder nix.... Maarja, smaken verschillend!!

thuur

Geen logo's, of exact op de originele plek. Iets anders ziet er maar stuntelig uit vind ik. Dan kun je net zo goed V70R AWD erop plakken of zo.

Gr ;)

Soulfly

Richard; jij bedoeld dan ook het nieuwe type logo ? (dus de losse letters)

Thuur: Duidelijk.

Sidenote; de logo's / emblemen zijn ook gespoten aangezien ik alle "donkere" zaken / accenten in dezelfde kleur wil hebben. De logo's hadden een zilver/chroom laagje immers... maar verder is er niets chrome aan mijn 855...

Soulfly

Vandaag bezig geweest met de A-stijlen & de complete "lijst" boven de deuren (tussen deur & rails in zegmaar).
Wederom crappy gsm-foto's.

Wegpeuteren van de laatste kleine roestpitjes.

Mijn vader in actie. Met het in de primer zetten kwam een oneffenheid naar voren die in eerste instantie niet te zien & te voelen was.

Impressie van de A-stijl. De kwaliteit van de gsm-camera doet 't niet echt recht...

Boven de deuren, nog bezig met drogen...

Morgen het dak eens ff wassen. Er ligt (los) behoorlijk wat nevel op :)
De achterklep zit inmiddels ook in de lak.

de geneRaal

Je doet je best,dat wel maar ik vindt het prutswerk.
Het spuitwerk ga je echt zien,en dat het niet is gedaan door een prof. spuiter.
Sorry dat ik het je vertel,maar dit doet je volvo geen goed

groet maus
Blackstone under construction

BartusKN

Citaat van: de geneRaal op 12-09-2008 21:45:39
Je doet je best,dat wel maar ik vindt het prutswerk.
Het spuitwerk ga je echt zien,en dat het niet is gedaan door een prof. spuiter.
Sorry dat ik het je vertel,maar dit doet je volvo geen goed

groet maus

Het is geen metallic lak, misschien goed poetsen/polijsten en dan is het weg, de roestplekken verwijderen lijkt mij de prio te hebben.
En ik zelf zou het niet durven, doen ben benieuwd hoe het uitpakt.