Roken. Kan dit door reiniger komen?

Gestart door elianmars, 21-04-2008 22:46:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

elianmars

Omdat mijn V70 2.5D de laatste tijd behoorlijk wil roken bij acceleratie, heb ik de wagen vandaag door de dealer laten nakijken. Dieselpomptiming was in orde, verder ook geen foutmeldingen aanwezig.

Ik had het idee dat het roken/roeten vooral na de vervanging van de distributieriem is begonnen.

Na wat zoeken op het net, las ik iets over reinigen en besefte ineens, dat ik na de riemwissel tot twee keer toe reiniger voor dieselmotoren in de (V-power) diesel heb gegooid.
Kan het zijn dat er nu meer roetuitstoot is doordat de boel gereinigd wordt?

Of slaat dat nergens op?  :eusa_shifty:

Esveldt

Zal ik eens het tegenovergestelde beweren.

Ik had dat goedje er ook in gegooid, vond dat hij veel minder aan het roken was.

:eusa_eh:

kyro

 echt 'n antwoord niet ! maar
toch schijnt 't goed spul te zijn !

en wordt 't er bij menige garage standaard bij
'n onderhoudsbeurt bij gekieperd.


elianmars

#3
Vanmorgen heb ik de wagen ongeveer een kwartier stationair laten draaien (wegens reinigen van de airco).
Toen stond-ie al lekker te roeten.
Daarna even het gaspedaal gevloerd  :o :o

Jammer dat mijn vrouw er net achter stond  :evil: ;D

Emiel

Kan ergens valse lucht pakken, turboslang, intercooler, aansluiting op intercooler etc etc etc...

Een goed afgestelde D5252T rookt en klinkt rauw, zodra ie stil is en weinig rookt staat de pomptiming niet goed.... :eusa_eh:

RRRRR_Ramon

Citaat van: Emiel op 22-04-2008 18:12:48
Een goed afgestelde D5252T rookt en klinkt rauw, zodra ie stil is en weinig rookt staat de pomptiming niet goed.... :eusa_eh:

Ah, de mijne is in topconditie dus ;D  :eusa_dance:
🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪

hathü

Citaat van: Esveldt op 22-04-2008 15:17:22
Zal ik eens het tegenovergestelde beweren.

Ik had dat goedje er ook in gegooid, vond dat hij veel minder aan het roken was.

:eusa_eh:
mee eens

elianmars

Citaat van: RRRRR_Ramon op 22-04-2008 18:30:55
Citaat van: Emiel op 22-04-2008 18:12:48
Een goed afgestelde D5252T rookt en klinkt rauw, zodra ie stil is en weinig rookt staat de pomptiming niet goed.... :eusa_eh:

Ah, de mijne is in topconditie dus ;D  :eusa_dance:

Mijne dan ook, zeker......  ;D


We zullen het zien. Donderdag a.s. APK incl. de leuke roetmeting........  :eusa_shifty:

Gunnar

www.medusa-motorsports.be
winnoc@medusa-motorsports.com
+32488868381

elianmars