Alarmsysteem boven radiator

Gestart door Kizzy, 22-04-2008 21:23:21

Vorige topic - Volgende topic

Kizzy

Na vervanging van de vergasser door een injectie systeem meldde de installateur dat er een probleem was met het alarmsysteem. De wagen weigerde aan te slaan, na veel proberen zoals deuren open alarm aan en uit startte hij dan toch. Mijn vrouw had dit al vaker voor gehad doch ik dacht zoals destijds aan onze Volvo 66 met zijn pientere pookje dat door een slechte massa de gehele voorverlichting alles tezamen deed branden doch in serie. Ik had al geopperd dat het de versnellings hendel kon zijn die een slecht contact maakt of iets onder de moterkap dat los zit. Toen ik het volgende weekend ging winkelen ( Ja mannen doen dat soms ook, als ze iets nodig hebben) had ik het zelf voor. Alles geprobeerd doch pas nadat ik de motorkap had geopend en wat had zitten morrellen aan vele kontakten startte hij direct. Het viel mij op dat het altijd was als de wagen warm stond en betrekkelijk kort nadat er mee gereden is.
Aangezien het alarm pal boven de radiator gemonteerd is is het dus goed mogelijk dat de zooi zodanig opwarmt dat de startvergrendeling na het afzetten van het alarm aan blijft en pas af gaat als de surplus aan warmte uit het alarm kan door de motorkap te openen.
Ik heb er een stuk isolatie materiaal tussen gestoken en nu maar hopen dat het probleem zo opgelost is.

thuur

Het alarm tussen de radiator en de motorkap? Das geen groot alarm dan ;D

Heb je daar een foto van?

Gr 8)