Wat heb ik nu weer aan mijn trekhaak hangen

Gestart door Methode, 22-04-2008 22:39:22

Vorige topic - Volgende topic

elianmars

Citaat van: grijzev70tdi op 07-01-2013 21:53:53
Waarschijnlijk als je een trekhaak monteerd van een N zonder nivomat  (schijnbaar zit er verschil in) komt je haak hoger te zitten

Dat las ik op het Volvoforum ook, ja. Ik weet ook niet eens of ik de juiste bij mijn wagen heb. Toen ik de wagen kocht, zat de kogel er niet bij. Die heb ik op eBay gekocht. Misschien is het wel een verkeerde, maar goed, ik heb zelden iets achter de wagen. Bij een enkelasser maakt het niet uit. Dan gaat de achterkant gewoon iets omhoog. Met zo'n tandemasser is het een ander verhaal. We moesten ook op de dissel gaan staan om de kogel er in te kunnen krijgen. Die zat gewoon te laag  ;D

Sbv

Citaat van: elianmars op 07-01-2013 21:57:36
Waarschijnlijk als je een trekhaak monteerd van een N zonder nivomat  (schijnbaar zit er verschil in) komt je haak hoger te zitten

Dat las ik op het Volvoforum ook, ja. Ik weet ook niet eens of ik de juiste bij mijn wagen heb. Toen ik de wagen kocht, zat de kogel er niet bij. Die heb ik op eBay gekocht. Misschien is het wel een verkeerde, maar goed, ik heb zelden iets achter de wagen. Bij een enkelasser maakt het niet uit. Dan gaat de achterkant gewoon iets omhoog. Met zo'n tandemasser is het een ander verhaal. We moesten ook op de dissel gaan staan om de kogel er in te kunnen krijgen. Die zat gewoon te laag  ;D
Hou mijn haak er eens naast binnenkort

Misha

Citaat van: Sbv op 07-01-2013 22:33:40
Citaat van: elianmars op 07-01-2013 21:57:36

Hou mijn haak er eens naast binnenkort
:eusa_shifty:
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Robster480

Citaat van: elianmars op 07-01-2013 21:51:25

Aardig Mitchelli-style-foto's, zie ik. Ik zal het lensje maar eens schoonmaken  :eusa_shifty:

;D ;D
1997, 417 Nautic Blue Pearl S70R
1995, 318 Paris Blue 480 GT <Sold>
1994, 235 Red 480 S <Sold>

DinanT

Citaat van: elianmars op 07-01-2013 21:57:36Toen ik de wagen kocht, zat de kogel er niet bij. Die heb ik op eBay gekocht. Misschien is het wel een verkeerde ...
Vergelijk em volgende keer maar eens met de mijne dan. Die van mij zit er 'af-fabriek' op. Ik heb alleen ook nivomat ...

Grappig topic trouwens  ;D
Ik rol hierin  

Snellebaksteen

Ik heb ook nivomats en een trekhaak. Laatst met een dubbel as paarden trailer gereden en ik had geen last van gehobbel of geduw.
Met de 940 had ik daar wel last van. Daar moest ik ook gaan staan op de dissel om de koppeling op de trekhaak te krijgen.
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

elianmars

Citaat van: Snellebaksteen op 08-01-2013 11:14:48
Ik heb ook nivomats en een trekhaak. Laatst met een dubbel as paarden trailer gereden en ik had geen last van gehobbel of geduw.
Met de 940 had ik daar wel last van. Daar moest ik ook gaan staan op de dissel om de koppeling op de trekhaak te krijgen.

Mijn nivomats zijn m.b.v. brackets ca. 35 mm verlaagd. Dat zal net het euvel zijn, denk ik.

Laguna-S60R

AWD en nivomats hebben zelfde kogel, een lage.

ik zoek nog 1jte voor de R..

Ond. nr. Beschrijving
31213712 Hoge trekhaak (voor auto's zonder niveauregeling)
31213714 Lage trekhaak (voor auto's met niveauregeling)
31213714 Lage trekhaak (voor auto's met AWD)
S60 2.4I 170PK LPI Sports Edition

S60Register

grijzev70tdi

Beetje onduidelijke foto

Zat een touwtje tussen ;D
Grolsch, het klinkt al lekkerder

thuur

Miel850

Of ik getrouwd ben? Nee, mijn schoonouders konden geen kinderen krijgen.

elianmars

The Demon

Is het niet wat rigoreus om dat met de trekhaak uit een auto te trekken?  ;D

Groet,
The Demon.

Driven2Shine

Nah dat is niet te rigoreurs.
Mijn motto is als het niet past heb je een grotere hamer nodig en als het niet los wil moet je harder trekken.
In dit geval dus met de trekhaak :D

Levi_r

Ooit eens.. (niet mijn caravan) maar bij mijn vader was de trekhaak los aan het trillen dus of ik de caravan ff wilde oppikken ergens langs de a50.

En die dakdragers zaten er niet voor niets:

Ik mis de V70 behoorlijk! Inmiddels weer druk aan het zoeken naar een 850/V70 maar dan liever wel een T-5 en LPi

De koper van de V70 toevallig ook hier op het forum?
Projector inbouw part I 
850 2.5i 10V Lpi '97 Dark Grey Metallic | 850 2.5i 10V Lpi '95 Dark Olive Pearl | V70 2.5i 20V Lpi '00 Nautic Blue