nieuw hier; even voorstellen :) 855TDI AUT

Gestart door robert_tdi_aut, 26-04-2008 00:23:52

Vorige topic - Volgende topic

robert_tdi_aut

Hallo,

ik ben Robert (22jr) en heb deze week mijn eerste Volvo 850 gekocht.  Het is een donkerblauwe tdi met automaat uit 1996 geworden. Het Volvo-virus zit al geruime tijd in de familie (240,740,850,960,s40) en als eerste auto had ik een 144 uit '73.

Foto's en nadere beschrijving volgen.

Eerst eens kijken of ik verder kom met de tips hier om een paar dingetjes te repareren. Omdat ik zelf niet al te handig ben in autoreparaties hoor ik graag als er iemand handig is bijvoorbeeld lampjes onder knoppen op het dashboard vervangen   :angel:

Zal binnenkort de auto eens wassen en wat foto's uploaden.

Groeten,

Robert

elianmars

welkom hier, Robert!

Altijd leuk om weer een mede-roetgenoot te zien aanmelden ;D

razorx

Welkom op het forum!

Je lampjes op het dashboard zijn zelf voor een leek makkelijk te vervangen:

Zo haal je de schakelaar of wat dan ook los:

Het lampje in kwestie ziet er zo uit (3e van rechts):

Met een platte schroevendraaier er uit draaien en vervangen.
Doe ze meteen allemaal, ze zijn even oud en gaan dus ongeveer tegelijk stuk.
En je bent toch bezig.

Lampjes gewoon even bij de Volvo dealer of autohandel kopen.

Succes! Y.

Rutger B

welkom en veel plezier met de 850

Volvo Felipe

Hey Robert,

Welkom op het forum

Volvogroeten

rifwachter

Volvo S70 2.5, Volvo 850R, Volvo S60R, Volvo V70 D5, Volvo S60 D5, Volvo C70 D5 en een citroën CX 2500 prestige turbo

993GT2

Robert,

Welkom op HET forum!

Veel plezier met je scheurijzer!
535d / 993 GT2 / 888 SP5 / 998R / 1198s / S4Rs

robert_tdi_aut

Bedankt voor je snelle reactie!

Iemand ervaring met de verlichting onder de automaatpook, zodat ik ook in het donker weer kan zie in welke stand de bak staat?

Citaat van: razorx op 26-04-2008 01:49:34
Welkom op het forum!

Je lampjes op het dashboard zijn zelf voor een leek makkelijk te vervangen:

Zo haal je de schakelaar of wat dan ook los:

Het lampje in kwestie ziet er zo uit (3e van rechts):

Met een platte schroevendraaier er uit draaien en vervangen.
Doe ze meteen allemaal, ze zijn even oud en gaan dus ongeveer tegelijk stuk.
En je bent toch bezig.

Lampjes gewoon even bij de Volvo dealer of autohandel kopen.

Succes! Y.

hathü

Welkom hier en veel rijplezier met je TDI.   :eusa_clap: 

razorx

Is dit wat je zoekt?

http://www.volvo850forum.nl/index.php?topic=6178.0

Het gaat om het stukje van Mehn.
Als je de zoekfunctie gebruikt raad ik je aan geavanceerd te zoeken en alleen op onderwerp aan te vinken.
Scheelt alles!

Gr. Y.

robert_tdi_aut

Super! Bedankt! Zo ver was ik nog niet gekomen :)

Ben alleen bang dat als ik zelf ga beginnen met console los te halen dat ik niet alles meer werkend op zn plek krijg, ga dus denk ik even iemand zoeken die daar handig in is. (als er iemand bekend mee is in de regio Arnhem/Achterhoek hoor ik dat natuurlijk graag :) )

En verder ga ik de zoekfunctie gebruiken om iets te vinden over het vervangen van de lampjes in de bigfront radio :)

Citaat van: razorx op 26-04-2008 11:42:40
Is dit wat je zoekt?

http://www.volvo850forum.nl/index.php?topic=6178.0

Het gaat om het stukje van Mehn.
Als je de zoekfunctie gebruikt raad ik je aan geavanceerd te zoeken en alleen op onderwerp aan te vinken.
Scheelt alles!

Gr. Y.

Marc O.

Welkom!

Citaat van: robert_tdi_aut op 26-04-2008 11:48:47
En verder ga ik de zoekfunctie gebruiken om iets te vinden over het vervangen van de lampjes in de bigfront radio :)

Dat kun je hier vinden:
http://www.volvo850forum.nl/index.php?topic=10442.0

Succes.
...The Nile isn't just a river in Africa...

FGG

Welkom op 't Forum, Robert.

FGG

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

MarcoV

Welkom hier en doe maar rustig aan met die FOTO'S hoor :eusa_whistle:
Veel plezier met je aanwinst,

MarcoV ;)

robert_tdi_aut

Hallo,

Bedankt voor alle welkomstwoorden  :)

Ondertussen heb ik m'n 850 een kleine 2 weken. Maandag op een kleinigheidje na probleemloos door de APK. Gelijk even alles na laten kijken en olie laten verversen.

De lampjes onder de knoppen op het dashboard heb ik inmiddels ook weer werkend. Bij de dealer waren de lampjes wel op voorraad maar ik heb ze voor een fractie van die prijs bij Conrad besteld. Zelf de lampjes in de oude voetjes gezet, viel 100% mee! Ook deed de koplampverstelling heb ineens (deze leek eerder niet te werken) mogelijk zat daar een los contactje bij de schakelaar.

Blijft qua niet werkende lampjes voorlopig nog even over;

-de verlichting onder de knoppen van de stoelverwarming, sport/winter-stand knop van de automaat, en de pookverlichting zelf. Die schakelaars krijg ik er niet opdezelfde manier uit als de andere knoppen. Klopt het dat deze er alleen via de onderkant uit kunnen (dus door de console los te halen?).

-de rechter helft (incl display) van de radioverlichting (bigfront SC801). In het donker is het vooral vervelend dat het display onleesbaar is. Door de verschillende dingen mbt los solderen laat ik dit even voor wat het is tot ik een keer een electronicus vind die dat makkelijk kan maken.

-verlichting achter de linker draaiknop van de ECC. Dit moet wel zelf te doen zijn, alleen vergeten lampje direct mee te bestellen.

Verder zou ik graag horen of er mensen zijn die ervaring hebben met het inbouwen van miniusb kabels , tbv smartphone, gps en mogelijk nog wat andere dingen. Zou dit gewoon kunnen met een soort switch die je ook aan de computer kan gebruiken?
Hoe kan ik het makkelijkst zo'n miniusb kabeltje in het dashboardkastje/middenarmsteun uit kunnen laten komen zonder dat dit verder zichtbaar is?

Groeten,

Robert

ps alvast een (ongewassen ;) ) fototje  8) :

ps2 hoe krijg ik het makkelijkste de typeaanduiding van de achterklep

ps3 hoe krijg ik de overblijfselen van stickers het beste van de achterklep > iemand tips?

ps4 het geluid van de bigfront valt me nog een beetje tegen eigenlijk (misschien ook omdat ik het geluid in de 960 van mn vader gewend ben...)
Binnenkort eens kijken of en watvoor speakers er overal in de auto zitten en wat daarvan evt geupgrade kan worden.
Verder zit ik nog te twijfelen om de bigfront er evt uit te halen en deze te vervangen door een Becker traffic pro welke ik nog heb liggen hier. Nadeel is dan wel dat ik geen cdwisselaar meer heb, en dat er een gat onder zit :P wat zouden jullie aanraden?