V70R AWD haakse overbrenging kapot.

Gestart door V70R-obert, 26-04-2008 13:51:28

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Laserblue

Citaat van: Rudi op 05-08-2008 21:35:39
Citaat van: V70R-obert op 05-08-2008 21:20:14
Hoi Rudi, balen dat je cardan stuk is. Om de humor er van in te blijven zien, heb ik nog wel een goede cardan. Als we nu van 2 auto's 1 maken, mag jij de even dagen rijden en ik de oneven. Ook weer opgelost.

;D  Het is de voorste koppeling trouwens...als ik het lijstje bekijk van Emiel zit er in die as ook nog een lager wat kapot kan gaan....het blijft natuurlijk gek dat zoveel onderdelen van een AWD systeem zo kwetsbaar zijn,ik rij wel snel af en toe maar rij verder normaal en pas erg goed op mijn auto.

Maar goed ik begin een winkel straks denk ik in AWD onderdelen,en ik ga binnenkort een veerpootbrug aanschaffen ;)

Die had je nog niet?  :o
vandaar!  ;D  :-X
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

Laserblue

*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

Rudi

Die veerpootbrug stel ik uit,heb nog steeds 4WD ;D :eusa_dance: 

Voor de rest nog even afwachten,denk zelf dat het meevalt,de bak zelf is niks mee aan de hand.Er staan nog 40 auto's met kapotte versnellingsbakken of toebehoren,ik[of beter gezegd de auto] moet wachten tot er een brug vrijkomt ;)
Dr.Go-Fast...

Rudi

Moest toch wel lachen vanmiddag toen ik even bij mijn auto ging kijken en de monteur hoorde zeggen ' de hele week niets anders gedaan dan Volvo 's repareren '   ;D

Van XC90 tot V70 het maakt niet uit,ze staan allemaal kapot......Volvo for Life  :eusa_wall: ;D....
Dr.Go-Fast...

thuur

Citaat van: Rudi op 28-08-2008 22:43:34
Moest toch wel lachen vanmiddag toen ik even bij mijn auto ging kijken en de monteur hoorde zeggen ' de hele week niets anders gedaan dan Volvo 's repareren '   ;D

Van XC90 tot V70 het maakt niet uit,ze staan allemaal kapot......Volvo for Life  :eusa_wall: ;D....

Dan koop je toch een Vorsprung durch Technik - Audi.


Gr ???

Laserblue

Citaat van: thuur op 29-08-2008 13:11:16
Citaat van: Rudi op 28-08-2008 22:43:34
Moest toch wel lachen vanmiddag toen ik even bij mijn auto ging kijken en de monteur hoorde zeggen ' de hele week niets anders gedaan dan Volvo 's repareren '   ;D

Van XC90 tot V70 het maakt niet uit,ze staan allemaal kapot......Volvo for Life  :eusa_wall: ;D....

Dan koop je toch een Vorsprung durch Technik - Audi.


Gr ???

Emotie gaat voor verstand  ;)
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

Rudi

Citaat van: Laserblue op 29-08-2008 21:03:34
Citaat van: thuur op 29-08-2008 13:11:16
Citaat van: Rudi op 28-08-2008 22:43:34
Moest toch wel lachen vanmiddag toen ik even bij mijn auto ging kijken en de monteur hoorde zeggen ' de hele week niets anders gedaan dan Volvo 's repareren '   ;D

Van XC90 tot V70 het maakt niet uit,ze staan allemaal kapot......Volvo for Life  :eusa_wall: ;D....

Dan koop je toch een Vorsprung durch Technik - Audi.


Gr ???

Emotie gaat voor verstand  ;)

8) :eusa_angel:
Dr.Go-Fast...

JoostG

Tjongejonge zeg wat een narigheid. Ik ben dan wel blij met mijn volvodealer in hilversum. Daar kan ik gelukkig altijd wel ff tusendoor voor kleine zaken, die ze dan onder motto van service nog gratis doen ook. (verder heb ik daar nog nooit iets laten doen... :eusa_whistle:)

Mijn HO is rond 100k geleden al vervangen en heb gelukkig nergens last van. Ga me dus over 30k weer zrogen maken :eusa_doh:
Automaat eruit, handbak erin. Leve de roffel!

Rudi

Auto is wel iets feller zonder cardan-as...tenminste vanmiddag,voelt akelig snel aan :o ;D

Nog even wat weken nadenken,maybe alles er onderuit,verschillende onderdelen kunnen dan in de verkoop,ben er nog niet helemaal uit 8)
Dr.Go-Fast...

Laserblue

Citaat van: Rudi op 14-09-2008 20:46:57
Auto is wel iets feller zonder cardan-as...tenminste vanmiddag,voelt akelig snel aan :o ;D

Nog even wat weken nadenken,maybe alles er onderuit,verschillende onderdelen kunnen dan in de verkoop,ben er nog niet helemaal uit 8)

heb je dan niet onwijs veel wielspin?
Ik heb het nu al als ik op het gas ga dan rook ik als ik niet oppas m'n voorbanden op  :-\
zeker bij snelle korte bochten
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

Rudi

Nee,als je onder de 100km/u rustig doet is er niks aan de hand,daarboven kan je gewoon sneller als je wilt.Die 18" geeft ook aardig wat grip...met AWD kreeg ik al de 4 wielen ook aan het spinnen dus wat dat betreft is er weinig verschil,alleen met 4 wd kan je sneller door bochten heen....rij verder ook normaal,auto is alleen feller en dat is mooi meegenomen 8)
Dr.Go-Fast...

Ronbroek

Citaat van: Rudi op 14-09-2008 20:46:57
Auto is wel iets feller zonder cardan-as...tenminste vanmiddag,voelt akelig snel aan :o ;D

Nog even wat weken nadenken,maybe alles er onderuit,verschillende onderdelen kunnen dan in de verkoop,ben er nog niet helemaal uit 8)

Dan je AWD logo er ook afpulleken he

854 T-5 AT 417. Rondom Koni geel en Intrax rood, Fasttech chip, K&N openluchtfilter

Rudi

Citaat van: Ronbroek op 15-09-2008 21:43:52
Citaat van: Rudi op 14-09-2008 20:46:57
Auto is wel iets feller zonder cardan-as...tenminste vanmiddag,voelt akelig snel aan :o ;D

Nog even wat weken nadenken,maybe alles er onderuit,verschillende onderdelen kunnen dan in de verkoop,ben er nog niet helemaal uit 8)

Dan je AWD logo er ook afpulleken he http://i168.photobucket.com/albums/u187/ronbroek/icon_eek.gif

Waarom zou ik,heb destijds ook voor het logo betaald,en het staat wel vet ;D 8)
Dr.Go-Fast...

Laserblue

Citaat van: Rudi op 15-09-2008 22:14:07
Citaat van: Ronbroek op 15-09-2008 21:43:52
Citaat van: Rudi op 14-09-2008 20:46:57
Auto is wel iets feller zonder cardan-as...tenminste vanmiddag,voelt akelig snel aan :o ;D

Nog even wat weken nadenken,maybe alles er onderuit,verschillende onderdelen kunnen dan in de verkoop,ben er nog niet helemaal uit 8)

Dan je AWD logo er ook afpulleken he http://i168.photobucket.com/albums/u187/ronbroek/icon_eek.gif

Waarom zou ik,heb destijds ook voor het logo betaald,en het staat wel vet ;D 8)

wannabe  ;D
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

barrel

@ Rudi,
Wat zijn de symptomen van een kapotte voorste cardanaslager? Mijn garage geeft aan dat die van mij zijn beste beurt heeft gehad. Ik heb het idee dat deze dealer niet veel zin heeft in oude auto's. (bij velen van ons bekend).
Mijn auto "zoemt"alsof ik op verkeerde banden rij. Daarnaast kraakt het onder de auto bij het scherp indraaien.
Ik heb niet veel zin in een FWD omdat ik mijn XC wel als een XC gebruik.
Graag je advies.
Menno
Goede vrienden zie je niet, zij staan achter je...