Hij is er toch! de Porsche diesel......................

Gestart door Laserblue, 27-04-2008 15:14:38

Vorige topic - Volgende topic

Joris_Scholte

ief

Citaat van: Joris_Scholte op 14-05-2008 11:36:24
Lijkt wel het Porsche-forum hier..... ::)
Geloof me, het komt niet eens in de buurt.
Volvo 850 Clublid
Voor de onwetende is alles mogelijk....
Bij het bord "U rijdt te snel" links af!...

thuur

Citaat van: Turbo-Geek op 13-05-2008 22:22:01
.. een echte sportauto rijd gewoon niet op diesel of LPG, PUNT ! ...

Dat is misschien jouw mening, maar ik zie geen enkele reden waarom een sportauto niet kan presteren op gas, diesel, slaolie, alcohol, kerosine, lachgas of iets anders wat fikt.

Gr :eusa_snooty:

Marc O.

Citaat van: thuur op 14-05-2008 18:28:01
.. een echte sportauto rijd gewoon niet op diesel of LPG, PUNT ! ...

Dat is misschien jouw mening, maar ik zie geen enkele reden waarom een sportauto niet kan presteren op gas, diesel, slaolie, alcohol, kerosine, lachgas of iets anders wat fikt.

Gr :eusa_snooty:

Soort brandstof zou inderdaad niks uit mogen maken, zeker niet als je ziet welk een technische ontwikkeling de dieselmotor heeft meegemaakt. Maar in een Porsche moet je dan ook wel gewoon de allerdikste diesel lepelen, en niet een - met alle respect - V6je. Porsche is er niet om budget modelletjes te maken. Just my 2cts.
...The Nile isn't just a river in Africa...

BenC70ES

Citaat van: Starbuck op 13-05-2008 22:29:31
CiteerAls je diesel rijdt in een Porsche begrijp je 't gewoon niet.

Mee eens !
Niet dat een diesel anno 2008 per definitie zielig is hoor, alles behalve dat maar het gaat om de gedachte gang achter het merk en het imago.
Als je dan per definitie diesel wilt rijden dan is er op de Duitse markt keuze zat (in ieder segment) dat op geen enkel vlak voor een Porsche onder hoeft te doen.

Een Porsche kies je omdat je een (super)sportauto wilt en een echte sportauto rijd gewoon niet op diesel of LPG, PUNT ! (Alle V10 TDI le mans prestaties ten spijt).

Het lijkt me dat we een bende conservatievelingen zijn... :-X
Ik denk er ook zo over, maar blijkbaar denkt niet iedereen erover zoals wij.
De kans dat de V12 van Audi ooit in een Porsche zal zitten is réeel, en als je dan weet dat die in minder dan 16 sec naar 200 spurt kan je niet ontkennen dat het géén super-sportieveling is...
Het gaat 'm dus eerder om de puurheid, om het echte.
Al vrees ik dat de marketing-jongens het op dit vlak zullen winnen...

Al is dat ding sneller als een Veyron... de sensatie is 0,0 ...   als je 2000 bruikbare toeren hebt  is het rijplezier echt onder 0 en dan nog dat lawaai, dat verschrikkelijke dieselgekletter.

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

Scooby Doo

Klinkt lekker zo'n dieseltje (wel minimaal 6 cilinders)  ;D ;D ;D ;D

Effe back on topic, alle zekerheden verdwijnen. Jaguar heeft ook al een diesel, Porsche binnenkort misschien ook, niets is nog zeker.

Een "echte" porsche is luchtgekoeld.   :evil: :evil:
Puppy Power!!!

993GT2

535d / 993 GT2 / 888 SP5 / 998R / 1198s / S4Rs

Marc O.

Citaat van: 993GT2 op 14-05-2008 20:29:21
Citaat van: Scooby Doo op 14-05-2008 20:22:58
Een "echte" porsche is luchtgekoeld.   :evil: :evil:

:eusa_clap: Zo is het, en niet anders  ;)

Die V8 in de 928 is ook wel lekker hoor  :eusa_shifty:

Freakybaby

Citaat van: BenC70ES op 14-05-2008 20:16:05
Al is dat ding sneller als een Veyron... de sensatie is 0,0 ...   als je 2000 bruikbare toeren hebt  is het rijplezier echt onder 0 en dan nog dat lawaai, dat verschrikkelijke dieselgekletter.

Paar weken terug nog rondje mee mogen rijden over de ring in een audi a5 3.0tdi  :o Wat ging dat HARD
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

Joris_Scholte

Als we het toch over ruige diesels gaan hebben...:

V12 Turbodiesel, tweetakt, goed voor 3300 pk. Olieverbruik is 70 tot 80 liter per week, en bij vullen is een kl*teklus...

Marc O.

Vertigo

Citaat van: Marc O. op 14-05-2008 21:47:47
Anders zoiets:

http://hutnyak.com/MINExpo/2004%20/Detroit/20V4000.jpg

Als de motoren zijn zoals de dames op de shows die er voor staan, doe me dan maar een Aston Martin V12 of een een of andere italiaanse bolide.

Marc O.

Citaat van: Vertigo op 14-05-2008 21:54:14
Citaat van: Marc O. op 14-05-2008 21:47:47
Anders zoiets:

http://hutnyak.com/MINExpo/2004%20/Detroit/20V4000.jpg

Als de motoren zijn zoals de dames op de shows die er voor staan, doe me dan maar een Aston Martin V12 of een een of andere italiaanse bolide.

Ja, kon zo snel geen dikke diesel met Italiaanse schone vinden ;)

reneetje

Mee eens !
Niet dat een diesel anno 2008 per definitie zielig is hoor, alles behalve dat maar het gaat om de gedachte gang achter het merk en het imago.
Als je dan per definitie diesel wilt rijden dan is er op de Duitse markt keuze zat (in ieder segment) dat op geen enkel vlak voor een Porsche onder hoeft te doen.

Een Porsche kies je omdat je een (super)sportauto wilt en een echte sportauto rijd gewoon niet op diesel of LPG, PUNT ! (Alle V10 TDI le mans prestaties ten spijt).

De kans dat de V12 van Audi ooit in een Porsche zal zitten is réeel, en als je dan weet dat die in minder dan 16 sec naar 200 spurt kan je niet ontkennen dat het géén super-sportieveling is...

Al is dat ding sneller als een Veyron... de sensatie is 0,0 ...   als je 2000 bruikbare toeren hebt  is het rijplezier echt onder 0 en dan nog dat lawaai, dat verschrikkelijke dieselgekletter.

Sorry hoor , maar dat is niet meer van deze tijd.
Ben vorig jaar naar de 24 uurs van Le Mans geweest , en daar is de TDI diesel van Audi oppermachtig  :o :-X

KIjk ik  hoor ook liever zo´n Corvette voorbij gaan (de broek die fladdert je aan de kont van alleen de luchtdruk  :o ;D ) die hoor en voel je  , maar die diesel is gewoon een strijkijzer dat voorbij gaat , het zoeft wat , maar van diesel gekletter is totaal geen sprake.

Dat een diesel niet in Porsche thuis hoort ben ik het helemaal mee eens , en op een diesel in een 24 race van Le mans zit ook niemand te wachten. (dit jaar meen ik doen er 6 mee, dus dan weet je het wel.............. ::) :-X )
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

Marc O.

Citaat van: reneetje op 14-05-2008 22:06:33

Mee eens !

Al is dat ding sneller als een Veyron... de sensatie is 0,0 ...   als je 2000 bruikbare toeren hebt  is het rijplezier echt onder 0 en dan nog dat lawaai, dat verschrikkelijke dieselgekletter.

Sorry hoor , maar dat is niet meer van deze tijd.
Ben vorig jaar naar de 24 uurs van Le Mans geweest , en daar is de TDI diesel van Audi oppermachtig  :o :-X

KIjk ik  hoor ook liever zo´n Corvette voorbij gaan (de broek die fladdert je aan de kont van alleen de luchtdruk  :o ;D ) die hoor en voel je  , maar die diesel is gewoon een strijkijzer dat voorbij gaat , het zoeft wat , maar van diesel gekletter is totaal geen sprake.

Dat een diesel niet in Porsche thuis hoort ben ik het helemaal mee eens , en op een diesel in een 24 race van Le mans zit ook niemand te wachten. (dit jaar meen ik doen er 6 mee, dus dan weet je het wel.............. ::) :-X )

Het feit dat er diesels meedoen, en sterker nog, dat ze nog winnen ook (Spa 1000km), wil toch wel veel zeggen hoor......