Neus uit het lood

Gestart door michiel, 30-04-2008 20:16:22

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

michiel

Zoals al eerder vermeld heeft een momentje van jeugdige overmoed erin geresulteerd dat mij roffel iets meer TLC nodig heeft dan normaal. Vandaag even de voorkant uit elkaar gehaald om te zien hoe de situatie onderhuids is. Stiekem had ik gehoopt dat na het loshalen van de laatste bout er een hele harde metalige PTOING te horen zou zijn waarna alles weer recht was. Helaas, heel veel bouten losgedraaid maar niet eens een klein ptoinkje gehoord, en de voorkant is nog steeds niet recht. De bumper heeft toch een hardere tik gehad dan gedacht en de neus is ontzet, maar niet ontzettend. Een paar centimeter, meer is het niet (met rijden merk je het niet) maar het moet natuurlijk wel gefixd worden want het toont erg eehh jammer.





Wat er naast staat is trouwens van buurman, eveneens opgevoerd met een grotere turbo & nokkenassen, volgens hem peekaatje of 400. Maar ik dwaal af.

Heeft er iemand ervaring met dit soort grappen? De GeneRRRaal heeft destijds ook zijn eigen auto rechtgetrokken, zo meen ik me te herinneren, maar die speelt vals want werkzaam in de branche.
Waar ik voornamelijk benieuwd naar ben is het prijskaartje waar ik voor het richten aan moet denken, en de bijbehorende tijdsduur. Bumpert (binnenkant dan) haal ik wel op de sloop, buitenkant bestaat uit 2 delen, bovenste deel heb ik al bijna van MP gehaald, onderste deel is niet te vinden 2e hands en nieuw niet te betalen dus dat ga ik eerst maar eens proberen te repareren.

Stiekem hoop ik natuurlijk dat iemand aanbiedt om het voor me te doen op een verloren moment, maar die kans acht ik heel erg gering.
Voorheen: DOP 855 T-5R met 18T, 3"Ferrita downipe, K&N Hpi, roze (paarse?) injectoren, MTE ECU-flash, 18" OZ Superturismo, 330mm WPPro BBK, Koni adjustables, APEX-veren, IPD-stabikit. Nu DOP 855R 2.0 mt onbekende map, IPD stabi's, Koni's en 302 met OPD blokken

wepster


michiel

Ondertussen ben ik wel (een klein beetje) wijzer. Ben vandaag zo'n beetje alle schadebedrijven in de buurt langs geweest, een aantal wist me een hele grove prijsopgave te doen die voorlopig onder de € 1000 blijven. Eentje bood zelfs aan om de spoiler te repareren. Verreweg het grootste deel van de bedrijven was gesloten agv verplicht ATV. Het lijkt erop dat het blok er niet uit hoeft (zucht van verlichting).
Voorheen: DOP 855 T-5R met 18T, 3"Ferrita downipe, K&N Hpi, roze (paarse?) injectoren, MTE ECU-flash, 18" OZ Superturismo, 330mm WPPro BBK, Koni adjustables, APEX-veren, IPD-stabikit. Nu DOP 855R 2.0 mt onbekende map, IPD stabi's, Koni's en 302 met OPD blokken

tackle

je kunt m toch gewoon laten richten? Da's normaal niet zo ernstig duur.

michiel

Update: afgelopen vrijdag langs diverse schadeboeren geweest. Weinig nuttig want de helft was dicht, en de andere helft werkten met crisisbezetting, dus (vrijwel) geen tijd. Maar van alle offertes onder voorbehoud die ik kreeg (2 maar liefst ;D ) was er 1 die me het meest aansprak (= goedkoopst).
Van diverse kanten al angstscenario's te horen gekregen over kokerbalken die er uit zouden moeten (en dus automatisch ook het blok) en dan ben je al snel 3-4 dagen kwijt. En tijd is letterlijk geld in deze. Bovengenoemde schadeboer doet het naar eigen zeggen in 0,5 - 1 dag. Dat scheelt aanzienlijk dus laten we dat maar even proberen. Volgende week dinsdag staat ie er.
Alleen dacht hij dat reparatie van de voorbumper een verloren zaak was. Moet ik toch zelf even aan de slag, als het nergens op lijkt kan ik altijd nog de portemonnee trekken.
Voorheen: DOP 855 T-5R met 18T, 3"Ferrita downipe, K&N Hpi, roze (paarse?) injectoren, MTE ECU-flash, 18" OZ Superturismo, 330mm WPPro BBK, Koni adjustables, APEX-veren, IPD-stabikit. Nu DOP 855R 2.0 mt onbekende map, IPD stabi's, Koni's en 302 met OPD blokken

michiel

Nog een updeetje: heb een R-bumper op Ebay.de weten te lokaliseren, maar die bieding begint bij €250. Ondertussen bij Autodemontagebedrijf De Ooijevaar in Oosterblokker een alter 2 met een volledig intacte voorkant gevonden, mag ik meenemen voor €60 of zo. Ga ik zelf wel een beetje hobbyen. Even voor de volledigheid: voorbumper, en dan bedoel ik niet de inwendige stalen balk maar de buitenkant, van welke kunststofsoort is die gemaakt? ABS toch?
Voorheen: DOP 855 T-5R met 18T, 3"Ferrita downipe, K&N Hpi, roze (paarse?) injectoren, MTE ECU-flash, 18" OZ Superturismo, 330mm WPPro BBK, Koni adjustables, APEX-veren, IPD-stabikit. Nu DOP 855R 2.0 mt onbekende map, IPD stabi's, Koni's en 302 met OPD blokken

thuur


michiel

Voorheen: DOP 855 T-5R met 18T, 3"Ferrita downipe, K&N Hpi, roze (paarse?) injectoren, MTE ECU-flash, 18" OZ Superturismo, 330mm WPPro BBK, Koni adjustables, APEX-veren, IPD-stabikit. Nu DOP 855R 2.0 mt onbekende map, IPD stabi's, Koni's en 302 met OPD blokken

de geneRaal

Heb even zitten lezen over div. bedrijven,die menen dat het blok eruit moet  :eusa_eh:
Ik heb nog nooit zulke grote kolder gehoord  :eusa_doh:
Met jou schade,is alleen de bumper demonteren noodzakelijk,de side-skirts demonteren voor de richtbank-klemmen,voor de rest niks meer of minder.
Dan effe het neussie de goede kant op trekken,nog iets meer dan nodig(het veert terug)Bumper passen,kijken of de koplampen weer netjes liggen,De naadjes van de schermen weer mooi.
Kortom een klusje van een uurtje(voor mij dan,inclusief koffie)

Hart onder de riem?   ;)

gr maus
Blackstone under construction

michiel

Voorheen: DOP 855 T-5R met 18T, 3"Ferrita downipe, K&N Hpi, roze (paarse?) injectoren, MTE ECU-flash, 18" OZ Superturismo, 330mm WPPro BBK, Koni adjustables, APEX-veren, IPD-stabikit. Nu DOP 855R 2.0 mt onbekende map, IPD stabi's, Koni's en 302 met OPD blokken

thuur

Jaja, kan ook wel per PB hoor ;D


Gr ;)

ovlov 058

Citaat van: de geneRaal op 09-05-2008 21:59:52
Heb even zitten lezen over div. bedrijven,die menen dat het blok eruit moet  :eusa_eh:
Ik heb nog nooit zulke grote kolder gehoord  :eusa_doh:
Met jou schade,is alleen de bumper demonteren noodzakelijk,de side-skirts demonteren voor de richtbank-klemmen,voor de rest niks meer of minder.
Dan effe het neussie de goede kant op trekken,nog iets meer dan nodig(het veert terug)Bumper passen,kijken of de koplampen weer netjes liggen,De naadjes van de schermen weer mooi.
Kortom een klusje van een uurtje(voor mij dan,inclusief koffie)

Hart onder de riem?   ;)

gr maus

vier volvo's demonteren, op de klemmen en rechttrekken, af de klemmen en monteren, en vier koffiebreaks in een voormiddag(4uur) :eusa_clap:

Ene zal me ook wel lukken ;)

michiel

Ik ga me steeds beter voelen. Dank u.
Voorheen: DOP 855 T-5R met 18T, 3"Ferrita downipe, K&N Hpi, roze (paarse?) injectoren, MTE ECU-flash, 18" OZ Superturismo, 330mm WPPro BBK, Koni adjustables, APEX-veren, IPD-stabikit. Nu DOP 855R 2.0 mt onbekende map, IPD stabi's, Koni's en 302 met OPD blokken