Wie kan mij uitleggen hoe je de buitenspiegel kappen er heel afkrijgt

Gestart door Frans 50, 01-05-2008 14:53:37

Vorige topic - Volgende topic

Frans 50

Een stelletje randibielen hebben afgelopen nacht getracht mijn rechter-buiten-spiegel van de auto te trappen.  :evil:
Nu is het klik mechaniek kapot, als ik de spiegel iets verdraai kan ik er net in kijken.
Zo te zien is er wat gebroken.
Ook de meegespoten kap en de zwarte binnen rand staan uit elkaar maar zitten behoorlijk vast.
Ik zou graag deze twee kappen willen verwijderen om bij het mechaniek te kunnen komen...
Dus mijn vraag... hoe krijg je zonder breekwerk deze kappen er fatsoenlijk af. Ik praat dus over het gedeelte waar ook de spiegel zit.

Groeten

Frans.............

FGG

Volgens mij moet je het armatuurtje met het glas er uit wippen, da's een klik-systeem. Vervolgens komen dan wat schroefjes in beeld waarmee je de kap kan verwijderen.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Frans 50

Citaat van: FGG op 01-05-2008 15:51:54
Volgens mij moet je het armatuurtje met het glas er uit wippen, da's een klik-systeem. Vervolgens komen dan wat schroefjes in beeld waarmee je de kap kan verwijderen.

Yep bedankt.... ik zie ze zitten.. Klasse.

Frans

Ludo

Frans 50

Frans 50

Dit wordt dus wat op de sloop regelen... balen allemaal extra werk voor jan met de korte achternaam... :eusa_wall:

Om het frame van de spiegel te vervangen heb je dan ook het gedeelte aan de deur nodig?? of kan ik volstaan met alleen het scharnierbare frame??

Frans 50

Vandaag naar Elferink in Enter geweest en een andere rechter buiten spiegel gekocht 50 Euro.
De grootste uitdaging is om het spiegelglas te verwijderen... dit lukt wel maar met veel moeite en gepast geweld. Goed heb nu een reserve glas, beide heel uit het frame gekregen.
Mijn oude kap was toch te veel kapot dus ook maar een spuitbus 601-21 gehaald.
Nieuwe spiegel unit zit er weer op en de Elferink kap is ook weer gespoten... moet zeggen dat het uitstekend gelukt is. :eusa_dance:
Van de oude spiegel unit de electrische bediening bewaard... je weet maar nooit.

Al met al is het me mee gevallen... uurtje of 2 werk, spuiten vervangen..
kosten 50 Euro spiegelunit + 12 Euro verf + 70Km rijden... Leuk die vandalen... had gehoopt mijn vrijedag anders te besteden... :eusa_wall:

Bedankt voor de tips.

Frans

Bas850

"to finish first, you first have to finish"

Frans 50

Citaat van: Bas850 op 05-05-2008 10:16:47
Helaas te laat maar je was goedkoper uitgeweest.

http://www.volvo850forum.nl/index.php?topic=24737.0

Hé Bas dat is balen... jammer... spiegel ziet er nog goed uit... kleur 601 clasic red.. ga je me zeker vertellen dat je ook nog in de buurt van Warnsveld woont...  :'(

Groeten
Frans