mening ivm 850 T5 en lakschade

Gestart door Vulk, 03-05-2008 13:54:40

Vorige topic - Volgende topic

Vulk

Ieps

straks ga ik kijken naar een 850 T5 (2l) van 1996.
Kmstand is 211 000km.

Vraagprijs: 2000euro zonder keuring
2500 met keuring en reparatie eventuele gebreken.

Rondomrond is er behoorlijk wat lakschade. Heeft er iemand een idee wat't zou kosten om dit te fixen?

Het bedrijf is http://www.autoserviceaalst.be/  --> de wagen staat er niet bij.

Enkele foto's van de wagen hier te vinden:
http://www.vulk850.be/T5aalst/

Wat denken jullie?

Grts

Vulk

daytonawim

Een hoop schade hoor, dat is te maken, alleen moet je je afvragen als iemand
zo met de auto omgaat, heeft ie em dan technisch wel goed onderhouden ???

FelixB

€ 2.500,- vind ik een koopje voor een 96'er break (station).
Ik zou hem wel kopen als ie motorisch goed is en je kunt van de zomer heerlijk zelf proberen die lakschade(s) te repareren. Jij hebt er geduld genoeg voor en liefde voor je 850 om dat een leuk karweitje te vinden.

De stoelen e.d. zien er nog prachtig uit en vergeet ook niet dat je dan meteen de 850 naar wens hebt:
niet te duur
een turbo
mooie kilometerstand
mooie kleur

En successievelijk kun je hem aanpassen aan je wensen (weer een originele radio erin?!)

Persoonlijk kijk ik meestal naar de kleine dingen; bijvoorbeeld dat er een Volvo-accu inzit zegt mij veel (positief dus); die lakschade LA is normaal bij deze kilometerstand en leeftijd; de door mij verkochte R had ook wat van dit soort bladderende deeltjes...

PS je bent 'ingelezen' genoeg: hoe zit het met de airco, krukaskeerring? Evt. al een nieuwe koppeling?
855R & C70 T5 cabrio automaat

Vulk

Dat van die radio was me ook al opgevallen.
De bumpers zouden ze daar kunnen fixen voor 150Euro/stuk.

Ik ga straks maar eens een stukje rijden, nog wat meer fotootjes maken.
Joke komt mee om mijn enthousiasme wat te temperen. :)

FelixB

Een radio is te vervangen, als ie motorisch maar goed is, is m.i. belangrijker!

Stel: € 2.500,- incl keuring en reparaties en € 300,- voor de lakschades, dan heb je een deftige (...) 850!!

PS: zo te zien zit er geen airco in?!
855R & C70 T5 cabrio automaat

Vulk

Ja, maar dat vind ik absoluut niet erg aangezien ik daar geen fan van ben.

Lees: ik kom altijd hoestend uit een wagen waarvan de airco net iets te hard staat.

Vulk

Net eens gaan bekijken en dit zijn de bevindingen:

con:
lakschade: 2 bumpers en 1 spiegel. Valt te fixen.
Geen opties
Uitlaatsierstukje zo goed als doorgeroest (wel nog het origineel).
piepende remmen
deurvanger bestuurdersdeur is versleten
bovenkant van het stuur was licht versleten
achterklep moest geholpen worden met opengaan. Eens open bleef de klep wel netjes staan.

pro:
auto liep direct terwijl die al paar weken stilstond.
liep stationair perfect.
voor zover ik kon horen geen getik van de kleppen.
turbodruk bouwde netjes op, vanaf 4000rpm serieuze duw in de rug. (turbometer week uit zoals het hoort)
geen blauwe rook bij volgas na even stationair draaien.
interieur zeer proper
velgen hebben minieme stoeprandschade.
schakelde heel vlot, koppeling maakte geen rare geluiden en was niet zwaar
onderhoudsboekje volledig ingevuld (laatste groot onderhoud op 210k km)

Algehele indruk van de wagen is zeer goed, indien de bumpers + spiegelkap herspoten worden. Banden eronder waren michelins, zegt imo veel over het algemene onderhoud van de wagen.

Zo vlug mogelijk gaan kijken met iemand die er meer technische kennis van heeft dus.

Starbuck

Voor die prijs zou ik niet twijfelen, hele mooie kleur trouwens.
Stel dat je er nog extra kosten aan doet, dan nog denk ik wel dat je goed en goedkoop gesteld zal raken.
Een bumper en spiegels laten spuiten is nu ook weer niet zo veel geld hoor.
Als ie technisch maar ok is, trouwens, onder de mtorkap ziet ie er wel heel goed uit!
Ik denk trouwens dat je nog een hele harde troef hebt om uit te spelen; géén airco!
Kan je zeker nog op de prijs terugkomen ;)

Vulk

Motorkap was inderdaad heel goed. Ik dacht dat er een bluts in was (aan de hand van de foto's), maar achteraf gezien bleek dat de reflectie van een wolk te zijn...

thuur

Ook al was de vorige eigenaar geen parkeerheld of stadsbewoner, ik denk dat de prijs in verhouding met wat je krijgt wel goed is..

Hoe is het met de onderhoudshistorie?

Zorg dat je wat geld in je zak houdt na aanschaf dan kun je evt. reparaties bekostigen.

Ziet er niet verkeerd uit!

Gr 8)

Vulk

Onderhoudshistorie is volledig aanwezig, altijd dealer onderhouden. :)

-D©©©L-

Ik zou toch eens voorzichtig vragen wat alle lakschade bij elkaar gaat kosten om te repareren. Kon wel eens tegenvallen. Aan de andere kant, als je toch ooit een R bumper wilt...   ;D

Kijk goed naar lekkages (te schoon onder de kap kan twee dingen betekenen !), diverse onderstel rubbers + motorsteunen.

Citaat van: Vulk op 03-05-2008 19:59:40
Onderhoudshistorie is volledig aanwezig, altijd dealer onderhouden. :)

Dat zegt niet veel meer dan dat er originele delen gebruikt zijn en er een dealernaam op de factuur staat.
Wat zegt de aanwezige historie over draagarmen, stuurkogels en spanrollen/waterpomp ?

FGG

Voor 't geld geen verkeerde auto. Wel vreemd dat de bumpers zo erg beschadigd zijn, je verwacht zoiets van een 'gewone gebruiker', maar de rest van de auto ziet er gewoon goed uit, ook de Columba's zijn nog behoorlijk strak.

Het eindpijpje rot altijd en is simpel te vervangen.
De deurvanger kun je ook even nakijken of de bevestigingspunten goed vast zitten. Even aandraaien was destijds bij onze Sedan voldoende, niet meteen vervangen dus.
Laat je goed informeren over de kosten voor het spuitwerk.

Verder sluit ik me bij Thuur aan: voor dit geld, met historie, gewoon doen, alleen wat cash achter de hand houden.

Mooie kleur trouwens, vaker gezien op 't Forum zo'n paarse T-5. ;D

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

850 T5 Freak

achter lijken er wel nieuwe ruilklauwen op te zitten. ( vage kleur goud waarin ze geleverd worden  ;)) en viel me idd ook op dat hij onder de motorkap schoner en netter is dan de rest  :eusa_think:
Volvo 850 T5-R - Volvo XC90 V8 AWD - Yamaha YZF R6 Replica

Vulk

Citaat van: FGG op 03-05-2008 20:09:38

Mooie kleur trouwens, vaker gezien op 't Forum zo'n paarse T-5. ;D

Het is geen paarse, ik denk dat hetzelfde kleur is als Brutus.