Rood

Gestart door Jak, 15-08-2003 10:33:45

Vorige topic - Volgende topic

Jak

Rode lak bijhouden

Dag allemaal,
Mn rode 850 begint te verschieten van kleur.

Zijn er mensen die ervaring hebben met het op kleur houden van rode lak? Wel middel werkt?

Mochten middeltjes niet baten wat zijn de opties bij overspuiten? Vragen die ik daarover heb zijn

= waar kan je dit het beste laten doen zodat het degelijk gebeurt

= hoe glad en strak wordt het resultaat (afgaand op een goed uitgevoerde klus, met goeie lak). Is het bv. zichbaar op randen langs rubbers e.d?

= zijn ander kleuren over rood mogelijk, zodat doorschijnen niet opvalt bij kleine beschadigingen/krasjes

= hoe gaat dat eigenlijk in zn werk: waarschijnlijk moeten alle strips en rubbers eraf, en blijven die er na montage wel weer goed opzitten?  

jak
Estate `95, 25i-10V, 350k, -3 dB

Johann

Mocht je de auto in dezelfde kleur over spuiten laat er dan een blanke laklaag over zetten.
Deze laag zal enige bescherming tegen UV geven en de rode kleur veel minder snel van kleur doen laten verschieten.

Edit, Door onverklaarbare redenen is deze thread op slot gegaan..
Bij deze weer open, mij excuses.

rogier

Mijn rooie 92-er ziet er nog fantastisch uit. Gewoon om de twee weken even door de wasstraat van Shell met het meest uitgebreide wasprogramma 8)

Reitse

Mijn rode 91-er 850 lijkt ook nog wel aardig op kleur.
Ik gebruik Valma Wash and Shine shampoo en Valma wax met Carnauba. Die combi geeft een hoop kleur terug aan je auto.
Er zijn mensen die Commandant in de weer gaan om de kleur terug te brengen, ik ben daar niet zo'n fan van. Als het echt erg is, en je wilt de auto weer top op kleur hebben denk ik dat je niet onder spuiten uitkomt.

Marc 0101.001

Je kunt ook de lak helemaal opschuren met P2000 en daarna een nieuwe blanke laklaag aan laten brengen. Of de wagen laten polijsten en een speciaal lakpantser aan laten brengen (zoals ik onlangs heb laten doen).

ed

Marc,

Waar heb je dat laten doen, en wat zijn de kosten ongeveer? Ik neem aan dat al die kleine wasstraat krasjes dan weg zijn?
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

Marc 0101.001

Citaat van: ed op 16-08-2003 13:09:37
Marc,

Waar heb je dat laten doen, en wat zijn de kosten ongeveer? Ik neem aan dat al die kleine wasstraat krasjes dan weg zijn?

Kleine krasjes allemaal weg en een mooie blinkende lak weer! Daarna met 2-comp. Dulon de lak behandeld, hij lijkt wel overgespoten zo mooi!! Kosten 150 euro zonder rekening. Waar? Dat vertel ik je tijdens een meeting of clubdag nog wel eens, anders krijgt die jongen het veel te druk zo vlak voor zijn aanstaande trouwerij.

Jak

Ben wel razend benieuwd naar de ijverige poetser ! Als ie getrouwd is (proficiat!), en hij heeft tijd, sta ik open voor zn adres.

Intussen door de wasstraat weer geen succes, het laat vreemde "uitgebleekte" strepen achter.
Dan maar met het handje, en wat schets mn verbazing:

Valma doet het ! Hij glimt weer !  ;D

Overspuiten van motorkap alleen lijkt al meer dan 250 - 300 Euro te kosten..

Bedankt voor de tips,
Jak

Marc 0101.001

Nog een tip voor extreem verweerde lak:

Sonax Extremo 3

Super!

Jack

IK heb mijn auto vorig jaar een flon4000 lakpantser behandeling laten geven met zeer goed resultaat kost 235 euro.(www.flon4000.nl).
Be realistic; ask for the impossible...

Jak

Rood is ie..die van jou
Wat doet dat pantser precies? Niet meer poetsen?
Wat handwerk af en toe kan toch geen kwaad?  ;)
jak

MarcelK

iemand ook nog tips voor verweerde ex-zwarte bumperdelen? :)
Dan is mijn rooie monster straks misschien weer helemaal als nieuw.

Reitse

Black Gold (via www.europeantuning.com) schijnt erg goed te werken.
Ik heb zelf Turtle Plastishine geprobeerd, dat was geen groot succes....

micdee

Citaat van: Reitse op 20-08-2003 00:28:12
Ik heb zelf Turtle Plastishine geprobeerd, dat was geen groot succes....

Wat was het probleem dan Reitse???
Ik heb afgelopen weekend mijn bumpertjes nog ingesmeerd met HEMA (ja daar  is ie weer) Bumperpoets of zoiets... het ziet er dan weer eventjes netjes uit, maar na verloop van tijd wordt het toch weer vaal en licht grijs.....

De teflon behandeling zit ik ook nog wel aan te denken, maar dan moet er toch eerst nog wat aan enige steenslag gedaan worden... en helaas werkt het daar niet tegen....

Joris_Scholte

Citaat van: MarcelK op 20-08-2003 00:19:23
iemand ook nog tips voor verweerde ex-zwarte bumperdelen? :)
Dan is mijn rooie monster straks misschien weer helemaal als nieuw.

Cockpitspray wil wel helpen, anders (tip komt eigenlijk van Paul of Gert Arnold - weet niet meer welke van de twee) demonteren, gaat heel makkelijk, vetvrij maken en overspuiten met bumperspray.