Na schakelen, eerst +300 toeren en dan zakt de naald

Gestart door Barry_C70, 05-05-2008 08:51:33

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Barry_C70

Het komt denk ik door dat de throttle positie niet helemaal omhoog komt als ik toch mijn voet van de pedal helemaal af neem, maar ik dacht ik post het toch om te kijken of anderen ideƫen hebben.

Als ik van 1 naar 2 en van 2 naar 3 ga, etc, komen er eerst 200 tot 300 toeren er eerst bij en dan gaat de naald weer omlaag, en zo was voor gisteren niet. Het gebeurt NIET als ik de koppelling intrap en ook niet als ik de koppelling intrap en ff wacht voor 1-2 seconden en dan schakel, maar ik normaal schakel en gebeurt het wel het klinkt zo raar; eerst toeren omhoog en dan omlaag en dan weer omhoog als ik de koppeling omhoog laat komen.

Ook idelt de auto rond de 900rpm terwijl dat normaal 800 of zo was.

Ook, mijn ScanGaugeII ODBII scanner werkt niet meer. Ik ben niet zeker of het aan de scanner zelf ligt of aan de ODBII connectie. Zou toch niet zijn dat de auto zou kunnen draaien als er iets miss was met de ODBII was toch? Ik heb nog geen andere auto om dit te testen. Zou hier een connectie zijn tussen de toeren en de ODBII probleem?

Ik ga binnenkort naar de garage voor een olie verversing, mischien helpt dat.

Barry_C70


Jeroentjuh

Electronische gasklep (ETM)?

Zo ja, eens x schoonmaken en een ETM upgrade (mits je auto niet gechipt is)

Geen electronische? Dan de gasklep en de stationairtoerenklep eens schoonmaken....

WouterS

Hoi,

Heb hetzelfde fenomeen in m'n 850 T5 op lpi.
Tijdens de lpg inbouw eind december'07 bij Mesman zou hele gasklep gereinigd zijn.
Ik heb geen verandering in gasklep response gemerkt.

Zonder het te kunnen onderbouwen vermoed ik dat het bij mij een vacuum probeem is.
Helaas heb ik weinig tijd om het uit te zoeken.

Gr, wouter

Barry_C70

Citaat van: Jeroentjuh op 05-05-2008 13:00:17
Electronische gasklep (ETM)?

Zo ja, eens x schoonmaken en een ETM upgrade (mits je auto niet gechipt is)

Geen electronische? Dan de gasklep en de stationairtoerenklep eens schoonmaken....

al gedaan, maar hielp niet echt.

volgens mij ligt het aan de trottle positie, als ik koppeling intrap maar niet schakel, is alles goed, maar als ik koppeling intrap en een versnelling omhoog schakel, dat gaat ie 200 to 300 toeren omhoog.

Duz als ik koppeling intrap, 1 mississippi, 2 mississippi en DAN omhoog schakel dan gerbeart er ook niets.

er komen alleen 200-300 toeren erbij als ik normaal intrap en schakel.

Iemang nog ideen?

volvoc70T5

ik heb het ook gehad en nu is het verdwenen nadat ik het interne afblaas systeem had omgewisseld voor een BOV,

deze was bij mij lek namelijk en siste een klein beetje als ik volgas gaf en blies daardoor ook niet goed af volgens mij,

en inderdaad elke x dat ik toen schakelde ging hij 200/300 toeren de lucht eventjes in.
misschien dat het bij jouw daar ook in zit?