Wat is op dit moment het beste navigatiespul in de markt?

Gestart door The Saint, 06-05-2008 18:48:53

Vorige topic - Volgende topic

The Saint

Ik ga het zakelijk gebruiken en een paar keer per jaar voor vakanties in Europa.

Iemand een tip? Mss icm handsfree bellen?

The Saint, die zo groen is als wat op dit gebied (dus geen jargon aub...)
No shirt no shoes, no pinball

rifwachter

ik gebruik al jaren zakenlijk een TomTom GO Benelux, en prive een TomTom 710, ben hier ZEER tevreden over.

De kaarten en route opdrachten zijn goed en duidenlijk.  Ook de bediening is duidenlijk.

Ik zou zo weer een TomTom kopen.

succes met je keuze
Volvo S70 2.5, Volvo 850R, Volvo S60R, Volvo V70 D5, Volvo S60 D5, Volvo C70 D5 en een citroën CX 2500 prestige turbo

Marc O.

Heb zelf TomTom Navigator op m'n (Windows Mobile) telefoon en ben daar zeer tevreden over. Geen ervaring met andere systemen, behalve het RTI van mijn destijdse S60, dus een vergelijking kan ik niet echt maken. Vind het persoonlijk iig fijner dan dat RTI systeem.
...The Nile isn't just a river in Africa...

michiel

Ik heb een Mio en zou 'm niet zo snel aanraden. Maar dat krijg je als de prijs je voornaamste criterium is. Doet er erg lang over om de sateliet te vinden, kan geen afwijkende route invoeren / verzoeken, en soms hele vreemde routes.
Voorheen: DOP 855 T-5R met 18T, 3"Ferrita downipe, K&N Hpi, roze (paarse?) injectoren, MTE ECU-flash, 18" OZ Superturismo, 330mm WPPro BBK, Koni adjustables, APEX-veren, IPD-stabikit. Nu DOP 855R 2.0 mt onbekende map, IPD stabi's, Koni's en 302 met OPD blokken

FelixB

Ik heb een Nokia 660 of (een keer gratis gekregen), ook niet aan te raden
855R & C70 T5 cabrio automaat

confruo

In de auto heb ik een kenwood DNX7200 (Garmin).   Hier ben ik zeeer tevreden over, het kost wel wat, omdat het een alles in één apparaat is, maar ik was altijd al te spreken over Garmin als fabrikant.

Vorig jaar naar Italie mee gereden, waarbij de TomTom uit de andere wagen ons nogal in de steek liet.

volvlo

De nieuwe Navigon 8110 lijkt me wel wat :eusa_dance:
Alle aansluitingen in de houder heeft n.l.mijn persoonlijke voorkeur
Deze is overigens nog maar net op de markt,bekijk de Navigon-site maar eens.
Daar rechtsonder klikken op "Brand-new products" dan komt hij tervoorschijn.
Uit eigen ervaring ben ik ook best positief over Becker.

succes

robbozz

ik heb zelf een VDO dayton en heb hiervoor tomtom op mijn pda gehad.
ik moet zeggen dat ik tomtom zelf een stuk duidelijker en overzichtelijker vond.

ik heb wel een wat ouder type en de nieuwe type hebben een nieuwe chip voor het zoeken naar satellieten maar die van mij doet er af en toe wel 5 minuten over voordat hij een bruikbaar signaal heeft.
daarnaast heeft hij als extra optie dat je er ook mp3 muziek via sd kaart kan afluisteren, maar in theorie betekende dit dat als je een flinke hoeveelheid mp3 erin deed hij te druk was met het lezen daarvan en de navigatie vast liep.

mijn mening, als je een duidelijk menu wilt hebben moet je voor TOMTOM gaan.

robbozz

KMvrtr

Hier zit ik ook mee, net als the Saint.

Eigenlijk gaat mijn voorkeur uit naar een dubbel din apparaat. Lekker groot scherm, netjes geïntegreerd in je dashboard.
Zoiets, bijvoorbeeld
Vind ik persoonlijk echt veel netter dan zo'n plakding tegen je voorruit.
Nadeel is dat het wat lager zit dan ik graag zou willen.
Maar grootste probleem is dat dit over het algemeen een vrij dure oplossing is.

Daarom zit ik nu toch weer sterk te twijfelen over een los navigatiesysteem. En dan maar eens zien of ik dat op mijn dash gemonteerd krijg ipv op het raam. TurboGeek heeft dat bijvoorbeeld best netjes opgelost.

Voor wat betreft de keuze welk navigatiesysteem, dat vind ik nog lastig. Dit soort software zou ik liefst een paar daagjes gebruiken, kijken of het mij ligt. Maar dat kan nu eenmaal niet...
Tot nu toe heb ik verreweg het beste gevoel bij TomTom. Garmin Nuvi heb ik bij Marcel (V70R) in actie gezien. Mooi apparaat, maar de kaartenweergave is niet hoe ik het fijn vind. Maar dat is natuurlijk een persoonlijke zaak.

Wat voor mij ook wel een belangrijk punt is, is dat ik mijn contactgegevens uit Outlook in wil kunnen lezen in de navigatie.
Anders moet ik eerst op de pda het adres zoeken en daarna de navi bedienen. Ben ik alsnog met twee apparaten in de weer. En dat is nu net niet mijn bedoeling.

Vaak kan de navi ook als bluetooth carkit dienen. Daar ben ik nog niet uit. Gaat op zich prima nu via de Parrot Carkit op mijn autoradio. Bovendien heb ik nog nergens kunnen ontdekken hoe goed/slecht de carkit op die losse navigatiesystemen eigenlijk echt werkt.

Momenteel ben ik me een beetje door het TomTom oerwoud aan het worstelen. One, Go, whatever, en ontzettend veel typenamen zie ik voorbij komen. Ik zou wel eens overzichtelijk willen zien wat het verschil is tussen al die modellen.
Op de TomTom site wordt ik daar niet echt wijs uit.

Enno

Becker 7945 of 7944 met CF geheugenkaart met heel europa er op....

Beiden met Bluetooth geintegreerd. Het enige verschil is dat er een kleurenscherm op de 7944 zit en de 7945 groen is qua kleur. Functie is verder hetzelfde. Perfect geluid....

-D©©©L-

Ik heb zelf een VDO PN4000 met 39 land europa software,
Supersnel, lekker compleet en niet duur (Update kaarten makkelijk los verkrijgbaar in het "grijze" circuit) De bijbehorende carkit zorgt voor het netjes wegwerken van (TMC) antenne aansluiting, telefoon audio (BT), MP3 Audio naar de autoradio (ook van de ingebakken DVB-T ontvanger) en natuurlijk de stroomvoorziening. De ingebakken lichtsensor welke continue contrast regelt is echt ideaal.

KMvrtr

Ja! Daar had ik je al eens naar willen vragen.

Heb je toevallig een foto hoe dat er in jouw auto uitziet?
Ben erg benieuwd!

The Saint

Bedankt voor de reacties jongens. Probeer gewoon een beetje 'gevoel' te krijgen. In z'n algemeenheid neem ik maar aan dat TomTom geen verkeerd spul is.

Binnenkort maar es ergens gaan kijken waar ze ook 'inbouwen'. (Autosam heet het in Alkmaar geloof ik, naast het CS.)
No shirt no shoes, no pinball

MarcoV

Ik heb zelf een Kenwood DDX7025 met daarop aangesloten een VDO-5700 computer.
Dit is de laatste dvd-navigatie en ik vind het subliem werken zowel om te zie als de dekking.
Zeer precies, snelle berekeningen van de route en zeer veel poi en flitspaalinfo en tmc!

MarcoV ;)

ps, mijn ddx staat te koop ;D

coyote1980

Al jarenlang tevreden met TomTom op mn PDA... Inmiddels met versie 6, gaat als de brandweer.

Als ik NU op zoek zou gaan naar iets nieuws zou ik, denk ik, een Nokia N82 met Route66 nemen om uit te proberen. Dat lijkt me wel wat.
1995 Volvo 850 T-5R Cream Yellow
1995 Volvo 480 Turbo Collection#12 Dark Green Metallic