airco probleem

Gestart door Mrtnski, 07-05-2008 08:11:43

Vorige topic - Volgende topic

Vertigo

Citaat van: kreftie V70 op 09-05-2008 21:51:21
die sensor doorverbinden doe ik zondag (morgen naar plopsaland)
(we kunnen met de oldtimer gaan, dat scheelt de ergernis van een kapotte airco)
als dat niet lukt...de aircoboer dus.
Kijk hier hebben we wat aan.

Als dat wel lukt ook aircoboer: dan moet ie namelijk afgevuld worden (tenzij je dat zelf kan), en tevens is het handig om het systeem dan op lekkage te laten testen.

Ludo

nee niet de sensor, wel de stekker.  ;)
even een (geisoleerde) bektang op zetten...

veel plezier morgen.  :D

KUKO (Rob)

Een beetje wrikken aan het relais gaf de uitkomst , ja het mag na 14 jaar. Toch?

kreftie V70

Citaat van: Ludo op 09-05-2008 22:41:33

nee niet de sensor, wel de stekker.  ;)
even een (geisoleerde) bektang op zetten...

veel plezier morgen.  :D

Na het warme ritje vanaf plopsaland nog even snel die stekker doorverbonden (met een splinterpincet haha), en de magneetkoppeling klikte meteen. Bijvullen dus. Of lektesten en laten bijvullen.

Turbo-Geek

Doe het meteen goed, dus:

- Leeg laten halen
- Koelmiddel gewicht laten meten (zal dus te weinig zijn)
- Lektest laten doen (anders kan vullen vrij zinloos zijn als ie uberhaupt de druk niet lang vasthoud)
- Vacuumeren
- Evt compressor olie laten bijvullen
- Nieuw koelmiddel vullen (750 Gram)
- UV detectie middel laten toevoegen (altijd fijn als ie toch in de toekomst leeg loopt), dan wordt een lekkage vinden een stuk makkelijker

-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !

kreftie V70

ja, kost hier 50 euro. Bij een bedrijf wat koelcellen plaats. Doen 's avonds nog wel eens auto airco voor de hobby.
Maar of ze compressor olie kunnen bijvullen?
Kan ik dat zelf? Welke olie? ???

Soulfly

De volgende die zich meldt met airco problemen... Nu gaat de 855 binnenkort toch naar de LPG boer die (handig) ook Airco systemen doet, maar als ik het zelf voor die tijd kan fixen, natuurlijk netzo graag.

Als ik naar de airco-pomp kijk, draait de poelie wel, maar de magneetkoppeling grijpt niet aan. M.a.w. geen airco...
Ik heb de stekker van de lagedruk-sensor ook al even doorgelust, maar dit bracht geen verschil.

Nu vraag ik mij af, waar zit de 12v sturing voor de magneet koppeling, ik kan natuurlijk altijd nog even kijken of daar wat mis mee zit.

Of zie ik nog wat anders over het hoofd?

Turbo-Geek

Speciale compressie olie, die wordt ook gevuld via de airvul/meet aansluiting en dus niet ff zelf te doen.
Ik zou dit soort zaken ook niet zelf proberen of laten doen door mensen die niet specifiek verstand hebben van auto airco systemen.

Theostek

Dat is idd speciale PAG Olie, de gegevens van de compressor bepalen welk soort Pag olie erin moet, er zijn verschillende viscositeiten.
Houdt het "Cool" airco is onze zorg en specialiteit.

Turbo-Geek

Theo, wat is jouw mening over de ICE-32 toevoeging ?

Theostek

Citaat van: Turbo-Geek op 11-05-2008 19:52:12
Theo, wat is jouw mening over de ICE-32 toevoeging ?

Het heeft misschien een werking, maar bevredigende resultaten heb ik niet.
Hiermee bedoel ik er wordt beweerd dat het produkt een zuiverende/beschermende werking heeft en geen kwaad kan voor de compressor of diens componenten.
Dus komt er weer een toevoeging bij, en hebben we de compressor olie, het koudemiddel, kontrast vloeistof, en ook nog ice32.
Ik zie het meer als het produkt slick 50 wat wonderen moet verrichten enz.
Toch als een systeem lek slaat door steenslag aan de condensor, zal er olie en koudemiddel het systeem verlaten.
Er wordt een hoeveelheid aan olie voorgeschreven, en koudemiddel om de drukken in het systeem te kunnen handhaven, alle extra toevoegingen brengen de druk omhoog.
Een systeem dat goed onderhouden wordt en periodiek wordt nagekeken en diens onderdelen op tijd worden vervangen behoeven geen extra toe voegingen.
Moest het produkt werken en vuil e.d mee afvoeren dan kun je aannemen dat de filter-droger/orifice tube twee keer vervangen moet gaan worden.
Ik heb een vertegenwoordiger hier gehad die het produkt de hemel in prees, ik heb hem toen gevraagd, kun je me schriftelijk op papier vast leggen dat het produkt geen schade aanricht aan het systeem en referentieÅ› bezorgen.
Dat kon hij niet.
Stel ik zou het gebruiken, plots na enkele weken krijgt de klant een storing? dan wordt meteen de link gelegd naar het produkt.
Ik moet dan zeggen dat kan niet, want de leverancier vermeld op de verpakking dat het geen kwaad kan.
Dan moet je gaan bewijzen dat het niet aan het produkt ligt..hmm

Houdt het "Cool" airco is onze zorg en specialiteit.

Turbo-Geek

Ok, duidelijk verhaal ... Ik had ook al zo'n vermoeden, bedankt !

JorritV70

er zitten bij mij 3 aansluitingen op de lagedruk schakelaar welke van de 3 aansluitinen moet ikdoor verbinden?

groet Jorrit die ook een niet draaiende aicopomp heeft en alles lijkt verder in oorde :(

JorritV70

okee te vroeg gegild, had het verkeerde stekkertje, die bij het schutbord heeft wel 2 aansluitingen en als ik die door verbind doet hij het wel. Hopen dat hetlage druk schakelaartje stuk is, maar ik vrees dat hij lek is (vorig jaar nog gevuld :(

groet Jorrit 

thuur

Citaat van: JorritV70 op 13-05-2008 16:27:12
okee te vroeg gegild, had het verkeerde stekkertje, die bij het schutbord heeft wel 2 aansluitingen en als ik die door verbind doet hij het wel. Hopen dat hetlage druk schakelaartje stuk is, maar ik vrees dat hij lek is (vorig jaar nog gevuld :(

groet Jorrit 

Ben je er zeker van dat er genoeg koelmiddel in de installatie zit? Anders draait zo je pomp in de soep..

Gr ;)