Inbouw maten Ultrasoon parkeer sensoren

Gestart door -D©©©L-, 08-05-2008 08:50:18

Vorige topic - Volgende topic

-D©©©L-

Ik heb een set Valeo "Beep 'n Park" no.5 parkeer sensoren liggen die ik wil inbouwen.
4 sensors achter en 4 stuks aan de voorzijde. Op zich niks speciaals, maar zat me af te vragen wat  de "perfecte" inbouwmaten zijn. Hoeveel afstand hou ik er tussen ? en hoe ver hou ik ze van de zijkant ?

Dit is wat de inbouw handleiding roept:

De minimale hoogte aan de voor en achterkant is net niet haalbaar als ik ze monteer in het gespoten deel. Dit is eigenlijk wel de plek waar ik ze wil monteren, dan kan ik ze gewoon netjes in de goede kleur laten spuiten.
Aan de voorkant zit ik ook nog met de inbouw hoek. Eigenlijk net te groot.

Suggesties/ideeën/tips ?

mehn

Denk aan je trekhaak aan de achterkant. Ik heb al van menigeen gehoord dat de sensoren de trekhaak oppikken als je de auto in R zet. Dan heb je niets aan je parkeersensoren.

Zou ik eerst ff uittesten voordat je gaat boren.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

-D©©©L-

Citaat van: mehn op 08-05-2008 08:53:02
Denk aan je trekhaak aan de achterkant. Ik heb al van menigeen gehoord dat de sensoren de trekhaak oppikken als je de auto in R zet. Dan heb je niets aan je parkeersensoren.

Zou ik eerst ff uittesten voordat je gaat boren.

Dat had ik ook al bedacht; dit systeem heeft dan ook een compensatie voor vaste objecten zoals bijv een trekhaak.  ;D

GeertG

Citaat van: -D©©©L- op 08-05-2008 08:50:18
Ik heb een set Valeo "Beep 'n Park" no.5 parkeer sensoren liggen die ik wil inbouwen.
4 sensors achter en 4 stuks aan de voorzijde. Op zich niks speciaals, maar zat me af te vragen wat  de "perfecte" inbouwmaten zijn. Hoeveel afstand hou ik er tussen ? en hoe ver hou ik ze van de zijkant ?

Dit is wat de inbouw handleiding roept:

http://www.thijsje.nl/marco/850/850R/Beep-n-park/Inbouw_voorzijde.jpg

http://www.thijsje.nl/marco/850/850R/Beep-n-park/Inbouw_achterzijde.jpg

De minimale hoogte aan de voor en achterkant is net niet haalbaar als ik ze monteer in het gespoten deel. Dit is eigenlijk wel de plek waar ik ze wil monteren, dan kan ik ze gewoon netjes in de goede kleur laten spuiten.
Aan de voorkant zit ik ook nog met de inbouw hoek. Eigenlijk net te groot.

http://www.thijsje.nl/marco/850/850R/kunst/03_kunst_neus.jpg

Suggesties/ideeën/tips ?

ad.1 Wagen verhogen   :eusa_shifty:

ad.2 Andere spoiler  :eusa_shifty:
LPG voorkomt hoge reparatiekosten !
(wijlen 855 2.5i-10v, Vialle G3)
(wijlen NBP V70R LPi)

elianmars

Je gaat toch niet boren in die mooie bumpers?  :'(

-D©©©L-

Jazeker wel. Al het nodig is maken we het gat wel weer dicht.
De sensoren liggen al bij de spuiter, voor het spuiten met een ienieminie beetje 609 rood.  ;D

-D©©©L-

Beetje foute witbalans, kleur is wel goed.

Jeff

Hoe is dit nou uit eindelijk geworden? ;)
Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)