Heeft er iemand ervaring met het inbouwen van parkeersensoren?

Gestart door JorritV70, 08-05-2008 18:24:15

Vorige topic - Volgende topic

JorritV70

Hoi allemaal

zo als de titel al zegt, heeft er iemand ervaring met het inbouwen vamn parkeersensoren? Mijn bumpers worden op dit moment gespoten en ik had gevraagd of het schade herstel bedrijf gelijk de parkeersensoren wilde inbouwen nu de bumper er toch af lag. Als antwoord kreeg ik eerst dat ze het niet aandurfde omdat ze bang waren dat de bumper zal gaan golven. Ik heb aan gegeven dat ik dat risico wel aandurfde. Nu kreeg ik weer een telefootje dat het niet mogelijk was ivm dat er schuim zit tussen de stalen bumper en de kunststof bumper, je zal dit helemaal uit moeten hollen. Is er iemand die hier ervaring mee heeft?

Alvast bedankt!

GRoet Jorrit

Turbo-Geek

Parkeersensoren kopen die in een special nummerplaat frame zitten. Geen geboor, geen gekloot en mooier dan die 'dopjes' in je bumper, dat is zo 2000 !
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !

-D©©©L-

Citaat van: Turbo-Geek op 08-05-2008 20:18:45
Parkeersensoren kopen die in een special nummerplaat frame zitten. Geen geboor, geen gekloot en mooier dan die 'dopjes' in je bumper, dat is zo 2000 !

En geen resultaat. (grote blinde hoeken).

markey

Heb bij Conrad een setje gekocht en zelf ingebouwd, dat uithollen in schuim stelt niet veel voor, ik was meer tijd kwijt met bedrading naar voren leggen.

Turbo-Geek

CiteerEn geen resultaat. (grote blinde hoeken).

Geld niet direct voor alle kentekenhouder versies. De techniek staat niet stil en dit is toch de toekomst vwb aftermarket. Een trekhaak is dan in veel gevallen geen issue meer (doorgaans hoger geplaatst dan de haak) en de blind spots zijn bij de betere versies allang ondervangen.

-D©©©L-

Citaat van: Turbo-Geek op 09-05-2008 00:46:45
CiteerEn geen resultaat. (grote blinde hoeken).

Geld niet direct voor alle kentekenhouder versies. De techniek staat niet stil en dit is toch de toekomst vwb aftermarket. Een trekhaak is dan in veel gevallen geen issue meer (doorgaans hoger geplaatst dan de haak) en de blind spots zijn bij de betere versies allang ondervangen.

En die "betere versies" zijn ?

ronroffel

Ik heb pas (2 weken geleden) een setje ingebouwd. Dit omdat de bumper er toch afmoest in verband met monteren trekhaak.

Ik heb een setje van SPY ingebouwd. Het uithollen van het schuim stelt niet veel voor. Het inbouwen in de bumpe (nadat deze gedemonteerd was) duurde hooguit een half uurtje. Kwestie van even totaal demonteren nadat je de gaten hebt geboord. Het meeste tijd kost het trekken van de bedrading en het afwerken. Elektrische aansluitingen links achter vlakbij de lampsensor.

Ik heb bovendien de displayunit op zijn kop tegen het dak gemonteerd vlak achter het lampje van de achterbak (estate), aansluitingen links/rechts omgedraaid en prima beeld in m'n achteruitkijk spiegel.

Ik heb wel een afneembare trekhaak, want die zit nogal gauw in de weg.

Al met al zal het een uurtje of 5 hebben gekost. Moeilijk is het zeker niet.

Vertigo

Turbo-Geek

Het merk zal ik eens vragen want ik heb er 1 getest (was ook nogal sceptisch) in een auto van een collega van me.
Vertelde hem hetzelfde verhaal over de tegenvallende resultaten, toen liet hij me het zelf testen inclusief wat dozen geplaatst achter de auto om de 'dode' hoeken te demonstreren.

JorritV70

Na een hoop geklooi en gemopper en ge...., zitten de sensoren er in. bumper was er zo af, uit meten was ook nog wel te doen, al vond ik het onduidelijk hoe ver ik ze uit de hoek moest plaatsen. Buiper uit elkaar halen en het boren van de gaten ging allemaal redelijk voorspoedig. En toen moest ik de sensoren in de bumper zetten, maar hoe die dingen vast moesten is mij nog geheel onduidelijk, aan 4 kanten zat er een rubber strip, die helemaal op krulde zodat hij er aan de buitenkant tussen bleef zitten. en zo gauw je de sensor los liet kwam hij er weer een 1/2 cm uit. uiteindelijk alle rubberranden er afgesneden en met secondelijm er in gelijmd, blijft bij het er weer indrukken van het schuim een draad achter een sensor zitten die hem er weer uit drukt/breekt (inclusief een stuk lak *@#%). maar ze zitten er in en het werkt,

Echter het lampje op het dashboard dat je een kapote lamp hebt blijft nu branden zo gauw ik mijn licht aanzet zijn er meer mensen die hier ervaring mee hebben en zo ja hoe hebben ze dit op gelost? En zo niet waar op hebben jullie de pdc op aan gesloten om dit te omzeilen?

Alvast bedankt

Groet Jorrit

Vertigo

Citaat van: JorritV70 op 12-05-2008 08:16:46
Echter het lampje op het dashboard dat je een kapote lamp hebt blijft nu branden zo gauw ik mijn licht aanzet zijn er meer mensen die hier ervaring mee hebben en zo ja hoe hebben ze dit op gelost? En zo niet waar op hebben jullie de pdc op aan gesloten om dit te omzeilen?

Heb de PDC aangesloten op de achteruitrijverlichting (+) en aan de carrosserie (-). Zoals voorgeschreven was voor "mijn" systeem.
Maar dit geldt ook voor elk ander PDC systeem lijkt me. (Aansluiten op het knipperlicht is niet echt practisch)

Het lamp-defect-lampje detecteert o.a. defecte verlichting en remlichten aan de achterzijde.

Aangezien die constant brandt gok ik dat 1 van je verlichtingslampjes achter niet brand, en dan wel aan de kant waar je de PDC aangesloten hebt.
Het lampje zal wel niet daadwerkelijk defect zijn, maar iets verkeerd zitten. Even een beetje friemelen met dat lampje en hij doet het weer denk ik.

JorritV70

goede mogguh, geloof dat ik gisteren nog niet helemaal wakker was even met vriendin de verlichting na gelopen en je gelooft het niet gewoon een achter lampje stuk. ja dat kan natuurlijk ook ( wel toevallig dat het precies samen valt met het aansluiten van de pdc). denk heb reserve lampen genoeg, moet volvo weer appart zijn geen 21/5W maar 21/4W past de lampjes die ik opvoorraad heb weer niet. vandaag maar even nieuwe halen kijken of het probleem dan is opgelost.

GRoet Jorrit

-D©©©L-

hpkevertje

Ik zag een inbouwset parkeersensors bij Action voor 29,95.
Er wordt ook nog een speciale boor voor pvc bumpers meegeleverd.
Heeft iemand er al ervaring mee?

Vertigo

Citaat van: hpkevertje op 16-06-2008 00:03:29
Ik zag een inbouwset parkeersensors bij Action voor 29,95.
Er wordt ook nog een speciale boor voor pvc bumpers meegeleverd.
Heeft iemand er al ervaring mee?

Zal een zelfde soort setje zijn als ik een dik half jaar geleden gekocht heb voor 39,95... (niet bij de action overigens)

Dit is mijn setje, nu voor 29,50