Help !

Gestart door thijsvanderplas, 11-05-2008 20:23:51

Vorige topic - Volgende topic

thijsvanderplas

Hallo ik ben Thijs van der Plas en heb me kort geleden voorgesteld hier op dit forum.

Ik ben momenteel bezig met het kopen van een volvo 850 t5r 2.0 estate kleur groen

Het is een italiaan en heeft nog geen 2 ton gelopen en is dealer onderhouden.

Wat is deze auto ongeveer waard ?

- punt :  schijven voor zijn bijna aan vervanging toe
              achterlichten zijn dof
              velgen zijn niet zo mooi meer
              Lichte gebruikers sporen

+ punt : Banden zijn nog prima
              Onderhouds boekje ingevuld
              binnen ziet er netjes uit
              betrouwbare eigenaar 

elianmars

Wat is het bouwjaar en wat zijn de eventuele optie's?

thijsvanderplas

Bouwjaar 1995 en alle opties die er toen waren zitten erop.

oa cruise control, verwarmde spiegels,  elek verstelbare stoel met geheugen ,schuifdak automatische niveau regeling en breedstralers.

michiel

Citaat van: thijsvanderplas op 11-05-2008 20:23:51
Hallo ik ben Thijs van der Plas en heb me kort geleden voorgesteld hier op dit forum.

Ik ben momenteel bezig met het kopen van een volvo 850 t5r 2.0 estate kleur groen

Het is een italiaan en heeft nog geen 2 ton gelopen en is dealer onderhouden.

Wat is deze auto ongeveer waard ?

- punt :  schijven voor zijn bijna aan vervanging toe: meteen een reden voor een upgrade, te weinig vertraging voor zo'n auto.
              achterlichten zijn dof: alle 850's van voor 1996: Mee leren leven of vervangen (850 vanaf 96 of V70)
              velgen zijn niet zo mooi meer: tja..........
              Lichte gebruikers sporen: bijna onvermijdelijk, maar vertel 's: wat is 'licht'

+ punt : Banden zijn nog prima
              Onderhouds boekje ingevuld
              binnen ziet er netjes uit
              betrouwbare eigenaar 

Wat is 't waard? Reeds op kenteken of zelf nog alles doen? Bovenstaande in aanmerking genomen ergens tussen de € 3000 (minst rooskleurige scenario, bovendien zelf invoeren) en € 8000 (best denkbare staat op NL kenteken).
Voorheen: DOP 855 T-5R met 18T, 3"Ferrita downipe, K&N Hpi, roze (paarse?) injectoren, MTE ECU-flash, 18" OZ Superturismo, 330mm WPPro BBK, Koni adjustables, APEX-veren, IPD-stabikit. Nu DOP 855R 2.0 mt onbekende map, IPD stabi's, Koni's en 302 met OPD blokken

thijsvanderplas

Hij staat al op kenteken en is al geruime tijd in nederland.

en wat betreft de gebruikers sporen lichte deukje in deur en wat steenslag op motorkap

zit ook een set winterbanden bij.

Groet thijs en bedankt voor je reactie

thijsvanderplas

Ik heb eind deze week een aankoopkeuring bij de volvo dealer.

Kijken ze dan ook alles na, of is het niet meer dan een soort apk.

BeRnd

Ben benieuwd naar de uitslag van de Volvo dealer. Heb zelf sinds een maand ook een 2.0 ltr italiaan T-5R DOP uit 95  (ingeruild mijn italiaan 2.0 ltr T-5 uit 96).
mzzl
BeRnd
history: Volvo 240 GLE ('83), Volvo 940 GLE  ('93) Volvo 850 T-5 ('96), Volvo 850 T-5R ('95), Volvo V70 XC aut ('00), Volvo 940 LPT ('98)

V70geRwin

KM stand al uitgelezen uit motormanagement?
(kun je vinden op het forum)
Boekjes zijn overal te regelen...

Aankoopkeuring altijd goed....

thijsvanderplas

En bevalt het Berend?

Wordt de km stand met uitlezen vergeleken met de km stand op de klok tijdens de aankoopkeuring?

BeRnd

Citaat van: thijsvanderplas op 12-05-2008 19:50:37
En bevalt het Berend?

Wordt de km stand met uitlezen vergeleken met de km stand op de klok tijdens de aankoopkeuring?

auto bevalt uitstekend....technisch nu goed...nu nog verder "upgraden" zoals velgen laten spuiten, uitdeuken zonder spuiten, nwe achterlicht setje (nu doffe) etc..toets eens aankoopkeuring in bij zoeken en check de laatste pagina's (67/ 68)
veel info over aankoopkeuringen...
BeRnd
waar staat jouw DOP te koop, misschien hier wel bekend....
history: Volvo 240 GLE ('83), Volvo 940 GLE  ('93) Volvo 850 T-5 ('96), Volvo 850 T-5R ('95), Volvo V70 XC aut ('00), Volvo 940 LPT ('98)

elianmars

Citaat van: thijsvanderplas op 12-05-2008 19:50:37
En bevalt het Berend?

Ik zou er wel even specifiek om vragen. Ik denk niet dat ze dat uit zichzelf gaan doen.

Een aankoopkeuring houdt wel meer in dan een APK, trouwens.

thijsvanderplas

Bedankt voor de info jongens,ik hoop dat hij technisch goed bevonden wordt. :eusa_pray:

Vind het allemaal best spannend worden.

V70geRwin

Remmen is niet zo erg dat die bijna op zijn..
Die wil je toch gelijk upgraden (aan de voorkant)...

thijsvanderplas

jullie adviseren remmen upgraden, remmen ze normaal zo slecht dan?

thuur

Nee hoor, de standaard remmen (mits in goede staat) voldoen prima. Tenzij je graag over Duitsland jaagt, veel op het circuit vertoeft of een slecht verkeersinzicht hebt: dan voldoen ze niet.

Gr :eusa_whistle: