Lambdasonde lampje brandt, auto stoort houdt in

Gestart door brutus, 13-05-2008 09:39:28

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

brutus

Beste forummers,

Het is alweer een tijdje geleden dat ik iets gepost heb, omdat het wel lekker ging. 2 weken geleden echter deed de koppeling het niet meer van mijn 850 '92 2.5 20v lpg, bleek drukgroep te zijn. Samen laten vervangen met de krukaskeerring, dat laatste moest al een tijdje, maar was me te kostbaar voor alleen een keerring, kwam dus best aardig uit.

Inmiddels een week gereden en zondag begon daar spontaan het lambdasonde lampje te branden, niets aan de hand kon doorrijden. Was onderweg naar Rotterdam om met moeders en zus moederdag te vieren. Net na de Van Brienenoord voelde ik dat de auto 2x iets inhield.. Dus ik begon vurig te hopen en bidden, laat me hier niet stilstaan.. Dat gebeurde dus inderdaad niet, op de terugweg savonds was het allemaal wat spannender, toen hield de motor wel in en had gas geven geen zin, dus wat toeren uitgehaald om de auto naar de kant te zetten. hortend en stotend bereikte we de vluchtstrook en na wat prutsen met de lpg schakelaar kwam de motor weer tot leven. Al gauw had ik door dat als de motor afsloeg/inhield dit hiermee verholpen kon worden (brandstofschakelaar in drukken en soms vasthouden). Dit hield op een gegeven moment wel in 10 keer in een minuut indrukken. Het gevolg was dat de auto wel bleef rijden, maar er kwamen ook overspannen geluiden van een relais ergens onder het stuur.

Vanmorgen naar mijn werk de auto eerst op benzine gezet, had mezelf bedacht dat dat weleens een oplossing kon zijn en inderdaad het rijden ging veel beter, wel een paar keer iets ingehouden (het lampje op de brandstof schakelaar gaat dan ook uit).
Mijn vraag is nu, kent iemand dit probleem en de eventuele oplossing?
Nee, ik heb nog niet de foutcodes uitgelezen, ik was er gisteren weer even helemaal klaar mee..
Ik lees jullie reactie graag..

FGG

Je moet inderdaad even beginnen met de foutcodes uitlezen.

Wat bedoel je precies met "het lampje op de brandstofschakelaar gaat uit"?

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

brutus

Zal ik vandaag foutcodes uitlezen..

De schakelaar van lpg/benzine heeft een lampje dat groen is bij lpg gebruik en rood bij benzine gebruik.
Als de motor inhoudt, dan brandt het lampje helemaal niet meer (krijgt wellicht geen brandstof??).

FGG

Citaat van: brutus op 13-05-2008 10:11:29
Zal ik vandaag foutcodes uitlezen..

De schakelaar van lpg/benzine heeft een lampje dat groen is bij lpg gebruik en rood bij benzine gebruik.
Als de motor inhoudt, dan brandt het lampje helemaal niet meer (krijgt wellicht geen brandstof??).

Dit lijkt meer op een storing bij de LPG-installatie.

Op benzine loopt ie gewoon goed?

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

brutus

Vandaag inderdaad wel goed op benzine gereden, maar hield wel een paar keer in, rijdt verder wel ok op benzine.

Freakybaby

Hoe is het met je zwevende zekeringen van de lpg installatie? Zitten bij die van mij bij het koelwater reservoir. Als het lampje uit gaat is het mogelijk dat daar de spanningsval/probleem vandaan komt.

Daar zou je kunnen beginnen met controleren.
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

speedyT5

Het beste is te zorgen dat de motor eerst op benzine goed loopt, dus zijn je bougies goed, kabels en rotor/verdelerkap in orde etc.
Pas daarna je zorgen maken over de lpg installatie.

Gouden regel die alle lpg bedrijven toepassen, eerst goed op benzine daarna pas naar het gas.

succes
Piet
Never, never gonna give you up
love you just the way you are