motormanagement

Gestart door RonA, 13-05-2008 20:40:42

Vorige topic - Volgende topic

RonA

Ik heb een vervelend probleem met mijn 850t5 bj.1996. Voor de derde keer binnen enkele maanden is tijdens een rit het motormanagement-lampje gaan branden. Aan de motor was niets te merken, totdat ik deze uit deed. Steevast bleef de ventilator veel langer dan normaal door draaien en starten deed hij daarna soms lastig en als hij startte dan liep hij ook wel eens in het begin niet mooi stationair. De dealer heeft de eerste keer alleen de ventilator-sensor vervangen, waarna de auto het weer normaal deed voor enige maanden. Na de tweede keer oplichten van het lampje hebben ze die weer vervangen en dreigden zij een nieuwe printplaat (?) van het motormanagement te moeten plaatsen. Vlg de dealer zou de levering van de printplaat enkele weken (!) duren en enkele 1000den euro's moeten kosten. Op het laatste moment is er toen een breuk in een kabelboom(?) gevonden. Nu is voor de 3e keer het lampje gaan branden: zelfde symptomen, alleen de vlg dag toen ik hem weer naar de dealer bracht, startte de auto normaal en reed ook normaal. Nu staat de auto al 3 weken bij de dealer (Mobility Center) en hebben zij gezegd dat zij het ook niet meer weten. De printplaat is besteld en zal pas 16 juni geleverd kunnen worden! Bovendien is het nog de vraag of dat wel het probleem is. Wie heeft enig idee?

-D©©©L-

RonA

Ga ze opvragen. Bedankt alvast voor je reactie...

Freakybaby

Ik heb iets soortgelijks gehad, maar dat kwam door een kapotte LMM. Na vervanging liep hij netjes stationair, was het lampje uit en ging de ventilator ook snel uit. Alleen heb ik een GLT uit '92.
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

Wout309t

Ik zou die bestelling lekker annuleren, ecu's zijn wel goedkoper te vinden! Mocht het dat uberhaupt zijn.. ::)
2011 V70 2.0T R-Design MT

RonA

Heb de foutcode doorgekregen van de dealer: 123 en het betreft een systeem onder de naam: motronic 4.3 Denk dat het van Bosch is(?) Blijft het feit dat dit in enkele maanden al 2 keer is voorgekomen en de sensor van de ventilator is vervangen, zoals de foutcode aangeeft, zegt de dealer.  Maar een derde keer laten vervangen en hopen dat het goed gaat? Wat is overigens een ECU? Zou een Bosch-garage mij misschien kunnen helpen? Wat is wijsheid?