reviseren S60R turbo (3K K24)

Gestart door JW, 14-05-2008 20:13:15

Vorige topic - Volgende topic

JW

Hallo,

Ik kan een S60R turbo kopen die gereviseerd moet worden. Is deze turbo hetzelfde te reviseren als een normale turbo (15G enzo)? Ik heb eens een Ebay advertentie gezien van een (volvo) K24 en die verkoper was bezig over eenzijdige kogellagering enzo.... Als ie dat echt heeft dan is een revisie niet zo makkelijk lijkt me.
Voorzover ik weet zijn de wielen nog heel (die zullen duur zijn...), loopt ie alleen zwaarder. is een risico om te kopen, maar de prijs is er ook naar.

Thanks,

JW
240 Turbo | 1991 | 282Kkm | E85

Johann

Niet doen, KKK onderdelen zijn bij kans nog duurder dan een complete nieuwe turbo bij Volvo.

Daarbij is deze K24 exclusief voor Volvo dus grote kans dat de firma borg warner helemaal geen delen wil leveren.

JW

Citaat van: Johann op 14-05-2008 23:36:47
Niet doen, KKK onderdelen zijn bij kans nog duurder dan een complete nieuwe turbo bij Volvo.

Daarbij is deze K24 exclusief voor Volvo dus grote kans dat de firma borg warner helemaal geen delen wil leveren.

ok bedankt voor de info. Ik zal eens kijken wat het bedrijf kan doen qua revisie, eerst eens even een prijs opvragen dan. Waarschijnlijk lukt het dan niet. hmm.

Leuke is dat er een downpipe en adapters bij zitten om de turbo op een 240 te zetten. die alleen al zijn het geld waard. helaas zijn de k24 turbos niet goed te vinden....

M a r c

Jawel, gewoon bij de dealer bestellen, prima te vinden dus.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

JW

hmm ik denk nog even na. Weet iemand de prijs (ongeveer) van een k24 met inruil van een oude? ik kom pas volgende week weer bij de dealer. Ik herinner me dat de K24 vergeleken met de 16T/18T/19T veel duurder was..

Eugene

K24 is een stuk duurder ja. Volgens mij zit die nog een stuk over de 1000 euro (ergens rond 1200 dacht ik)

If it's not blown, it sucks...

JW

Citaat van: Eugene op 16-05-2008 11:01:45
K24 is een stuk duurder ja. Volgens mij zit die nog een stuk over de 1000 euro (ergens rond 1200 dacht ik)

Ok hmm dat is inderdaad even wat duurder. begint een dure hobby te worden, zelfs met een 240!

Jelmar

Goedkoop is duurkoop.  ;)

Ik weet welke turbo je bedoeld, ik had er ook naar geinformeerd, maar ik brand m'n handen er niet aan.
Ook niet voor die prijs!

Maargoed, keuze is aan jou natuurlijk  ;)
850R

JW

Citaat van: Jelmar op 16-05-2008 17:37:54
Goedkoop is duurkoop.  ;)

Ik weet welke turbo je bedoeld, ik had er ook naar geinformeerd, maar ik brand m'n handen er niet aan.
Ook niet voor die prijs!

Maargoed, keuze is aan jou natuurlijk  ;)

Goedkoop is niet altijd duurkoop :-)

ja ik snap goed wat je bedoeld. ik ben zelf ook bang dat er meer aan de hand kan zijn, zit best een risico aan. En de verkoper is niet al te duidelijk. vandaar dat ik hier ook nog even wat info in aan het winnen ben. Gelukkig komt er af en toe wel eens een K24 op andere plekken voorbij dus als deze echt totall loss zou zijn is die prijs voor de downpipe en koppelingen ook nog best te doen.

GermanR

Ik heb er nog een liggen.  ;D
Incl. alle nieuwe revisie delen, zitten nog in de verpakking.

Johan:

klopt Borg Warner wil de delen nog niet vrij geven, ik heb via een bedrijf in Köln het toch voor elkaar weten te krijgen. Prijzen vallen enigzins mee.

Heb alleen wel 2 maanden op de achterplaat moeten wachten.
Heb alle delen nieuw erbij, alleen in elkaar bouwen en laten balanceren.
Een bedrijf in Amerstfoort wil dit doen. Kosten 100 euro.

JW

ok mooi. keulen is gelukkig niet ver mocht er iets nodig zijn  :)
Ik heb het zaakje overgenomen en nu kijken wanneer die turbo bij een revisiebedrijfje daar afgeleverd kan worden en hopen dat ie niet "totall loss" is. Is altijd een risico. Mja we zien wel...

GermanR

www.turbolader.com

Dat is het bedrijf waar ik het vandaan heb.
Als je even duidelijk maakt dat het zakelijk is, regelen ze alles voor je.
De prijzen vallen reuze mee.

Alle onderdelen zijn nog te krijgen, ook behuizingen evt. en ook daarvan vallen de prijzen mee.  ;D