auto hangt rechtsachter lager dan links

Gestart door rhodesian, 15-05-2008 19:54:33

Vorige topic - Volgende topic

rhodesian

mijn t5r hangt rechts achter lager dan links nu heb ik de dealer gebeld en uit het chassienummer blijkt dat er geen nivo mats onder zitten maar type E schokdempers kan mij iemand vertellen wat dat inhoud ik dacht dat nivomats standaard waren op een t5r waar kan ik een type E schokdemper mee vergelijken?ze moeten in zweden besteld worden zijn niet op voorraad in nederland of zijn er nog ander type schokbrekers geschikt? alvast bedankt JON

mehn

Op een T-5R estate wel, sedan weet ik niet.

Wat heb jij?

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

rhodesian

michiel

JE CAPSLOCK BLIJFT HANGEN!

Ik heb er Koni's onder liggen; wellicht goedkoper dan iets uit Zweden laten komen. Kijk eens bij ET.
Voorheen: DOP 855 T-5R met 18T, 3"Ferrita downipe, K&N Hpi, roze (paarse?) injectoren, MTE ECU-flash, 18" OZ Superturismo, 330mm WPPro BBK, Koni adjustables, APEX-veren, IPD-stabikit. Nu DOP 855R 2.0 mt onbekende map, IPD stabi's, Koni's en 302 met OPD blokken

Eugene

Bovendien bepalen schokdempers je hoogte niet, maar je veren. (mits het Nivomat dempers zijn)

If it's not blown, it sucks...

850 T5 Freak

hoor je verder geen bijgeluid bij drempels etc? kan ook bovenste rubber zijn van je schokdemper die doorgescheurd is.

suc6!
Volvo 850 T5-R - Volvo XC90 V8 AWD - Yamaha YZF R6 Replica

elianmars

Kijk eerst eens of je nou wel of niet Nivomats onder de wagen hebt liggen.

Links een gewone schokdemper, rechts een nivomat demper.

KMvrtr

Volgens mij is de vraag van de topicstarter wat Type E schokdempers nu eigenlijk inhouden.
Daar ben ik ook wel benieuwd naar.

rhodesian

heb zelf even onder de auto gekeken wat ik kon zien was de onderkant de rubber afdichting van het rechtse plaatje [zijn nivomats duur  en waar kan ik ze halen ] bvd

Ludo

als het nivomat is mag je er van uit gaan dat de demper slecht is.
ik heb hetzelfde gehad.
de nivomat rubbers scheuren nooit heb ik begrepen. (?)
kijk even hier, er worden wat prijzen vermeld: http://www.volvo850forum.nl/index.php?topic=25665.0

rhodesian

bedankt ludo de prijzen niet echt tegen de type E van de dealer waren ook 340 ex

V70geRwin

Citaat van: Ludo op 15-05-2008 23:32:12
als het nivomat is mag je er van uit gaan dat de demper slecht is.
ik heb hetzelfde gehad.
de nivomat rubbers scheuren nooit heb ik begrepen. (?)
kijk even hier, er worden wat prijzen vermeld: http://www.volvo850forum.nl/index.php?topic=25665.0

Vraag wel naar de prijzen van de sport nivomat (verder verlaagd).
Deze zijn duurder dan de standaard nivomats en op je T-5R zit het verlaagde sport onderstel.
Laatste keer dat ik daar naar vroeg bij estateservices.nl was het ong 350 euri p/stuk.

Emiel

Kijk even wat voor een nummers er op die Nivomat staan. Heb nog één zgan 'sport' Nivomat liggen.

rhodesian

hoi Emiel zal als ik tijd heb deze week even kijken alvast bedankt

V70geRwin

Citaat van: dennis-d op 17-05-2008 21:37:23
auto hangt rechtsachter lager dan links .....

goh vreemd , ik had dit laatst ook   euvel snel gevonden  me schoonmoeder zat op de achterbank

:eusa_silenced:

PiCS wanted  :evil: