Hoeveel 850R sedan's zijn er in Nederland?

Gestart door Piet, 17-05-2008 09:14:06

Vorige topic - Volgende topic

Piet

Op marktplaats wordt er een 850R sedan aangeboden. In de advertentie tekst staat het volgende:

"Een werkelijk UNIEKE auto, de 850R is direkt van de 2e eigenaar die deze auto 11 jaar in zijn bezit heeft gehad, alle boekjes en de complete historie van de auto is aanwezig.

volgens de eigenaar zijn er nog maar 2 van deze auto's in ons land, namelijk deze en nog ergens een groene.

let wel dit is de originele R uitvoering welke niet te vergelijken is met de T5R
"

Nou heb ik toevallig een groene 850R Sedan (het gaat dus om sedans niet estates). Nou vraag ik me dus af of dit een verkoperspraatje is of dat er echt nog maar twee 850R sedans in Nederland rondrijden.
Heeft iemand een idee hoe je er achter kunt komen hoeveel auto's van een bepaald type er in Nederland rondrijden??

Vulk

Het zullen er wel meer zijn, want ik weet er toch al enkele van hier op het forum die een R-sedan hebben.

jan piet

Pure, maar dan ook écht pure belazerij!!!
Ben in zoverre geen R kenner, dat ik er zelf helaas geen heb, maar meen dat het zo is dat de T-5R gelimiteerd gemaakt is. Later is de R gekomen leverbaar in álle kleuren en over een periode van 1-2 jaar. Van de R zijn er zeker 500 of meer in NL geleverd, meen dat er van de T-5R een 250 geleverd zijn in NL, waarvan de meeste in geel en groen, terwijl ook zwart leverbaar was.
Gladde handelaar dus?!
Gr,JP

Piet

Wat ik al dacht.

Ik las pas geleden op wikipedia (http://en.wikipedia.org/wiki/Volvo_850) dat van de T5R inderdaad een gelimiteerde hoeveelheid is gemaakt.
Wereldwijd; 2500 gele, 2500 zwarte en 500 groene.
De 850R is niet elimiteerd geweest.

Ben nu toch wel benieuwd hoeveel 850R's er in Nederland zijn, ik zie er nooit een rijden.

Vulk

Gevoelsmatig zou ik zeggen dat er zelfs meer T-5R'n rijden dan R'n. Hij was dan misschien wel niet gelimiteerd, maar is gewoon niet echt lang gemaakt geweest denk ik.

jan piet

Heel veel zijn het ook niet, maar als je even kijkt bij in de topic 'wie heeft de hoogste kmstand op z'n 850' kom je er al een aantal tegen. Vergeet niet dat het nieuw een zeer stevig geprijsde auto is geweest. Maar als je zelf 850/s/v/c/70 rijdt zie je er met enige regelmaat rijden, zo werkt dat nu eenmaal. Als je zoekende bent: wellicht staan er nog een paar in de advertenties op het forum?
In iedergeval succes met je zoektocht!
Gr, JP

Ludo

Citaat van: jan piet op 17-05-2008 09:49:00
Heel veel zijn het ook niet, ...

volgens mij zijn er bij de 850 club al zo'n 50 tal 850 R's.
T-5R rond de 80-90.

M a r c

Wereldwijd zijn er meer R-en gemaakt dan T-5R-en.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

M a r c

Citaat van: Piet op 17-05-2008 09:14:06

let wel dit is de originele R uitvoering welke niet te vergelijken is met de T5R[/i]"

Inderdaad...  ;D
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Piet

let wel dit is de originele R uitvoering welke niet te vergelijken is met de T5R[/i]"

Dat waren niet mijn woorden, maar die van de adverteerder.
Volgens mij zijn ze toch wel behoorlijk vergelijkbaar.
Standaard alleen 10pk verschil, getuned valt dat verschil ook weg.

rifwachter

hallo, welke 850 R sedan bedoel je ?

ik zie er geen staan ( of kijk er overheen )

gr. Rene
Volvo S70 2.5, Volvo 850R, Volvo S60R, Volvo V70 D5, Volvo S60 D5, Volvo C70 D5 en een citroën CX 2500 prestige turbo

-D©©©L-

Vulk

Er staat duidelijk "volgens de eigenaar zijn er nog maar 2 van deze auto's in ons land, namelijk deze en nog ergens een groene."
De verkoper is dus zelf niet goe op de hoogte.

Ludo

de auto is van een clublid uit Tilburg geweest.

robbie409

Citaat van: Piet op 17-05-2008 11:06:08

Dat waren niet mijn woorden, maar die van de adverteerder.
Volgens mij zijn ze toch wel behoorlijk vergelijkbaar.
Standaard alleen 10pk verschil, getuned valt dat verschil ook weg.

En dan tune je de R ook?