Over een BMW op diesel en weer een LPG discussie

Gestart door haRtV70R, 17-05-2008 15:48:47

Vorige topic - Volgende topic

Taranis

Citaat van: BenC70ES op 19-05-2008 22:31:11
Maar ik zou gewoon je R op LPI leggen.  Er zijn nu trouwens toch ook injectoren met een iets groter debiet?

Tja, als je mij kan vertellen waar ik die injectoren kan krijgen? Mesman weet van niets... en als je op de twinjector doelt, dan denk ik dat Misha inmiddels op de grond ligt van het lachen ;D

Citaat van: Turbo-Geek op 19-05-2008 22:33:25
Taranis het lijkt wel alsof je gewoon niet weet wat je wilt .......

Ik vraag 'm alleen naar z'n ervaringen. Als je dat niet boeit dan prima, lees je het niet :)

Citaat van: Starbuck op 19-05-2008 23:34:14
Citaat van: Turbo-Geek op 19-05-2008 23:30:53
D'r zijn zat merken met prima stoelen hoor, Volvo heeft daar geen patent op ofzo. Een beetje Fransman heeft ook prima stoelen.
:eusa_naughty:

Welke merken dan? Een Fransman heeft geen goede stoelen, wel een zachte ophanging...

Moet zeggen dat de stoelen in de 407 van 't werk het niet halen bij de stoelen in de 850, maar eigenlijk helemaal niet zo slecht zitten. Stukken beter dan de stoelen van een V40, om maar eens iets te noemen ::)

Ludo

Citaat van: Taranis op 20-05-2008 07:31:56
Citaat van: BenC70ES op 19-05-2008 22:31:11
Maar ik zou gewoon je R op LPI leggen.  Er zijn nu trouwens toch ook injectoren met een iets groter debiet?

Tja, als je mij kan vertellen waar ik die injectoren kan krijgen? Mesman weet van niets... en als je op de twinjector doelt, dan denk ik dat Misha inmiddels op de grond ligt van het lachen ;D

er zijn inderdaad grotere injectors dan de witte die in onze auto's gemonteerd zijn, deze hebben een bruine kleur.
maar niet bedoeld voor onze motoren, en meestal is het zo dat Vialle ze dan ook niet zal leveren.

BenC70ES

Citaat van: Taranis op 20-05-2008 07:31:56Tja, als je mij kan vertellen waar ik die injectoren kan krijgen? Mesman weet van niets... en als je op de twinjector doelt, dan denk ik dat Misha inmiddels op de grond ligt van het lachen ;D

Ik bedoel inderdaad de injectoren waar Ludo het over heeft, maar zijn precies dus moeilijk te krijgen...  ???

En Misha mag daar nog even blijven liggen  :evil:

Ik dacht altijd dat de stoelen van een V40 uit de 850 waren overgenomen?

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

Misha

Citaat van: BenC70ES op 20-05-2008 20:50:37
En Misha mag daar nog even blijven liggen  :evil:

Maar Taranis, zo'n TDI of D5 is ook niet te versmaden hoor, zeker niet als hij gechipt is !
En de helft van je roet waait toch naar de zuiderburen, dus, lekker boeiend ! :eusa_whistle:
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Freakybaby

Zeker op hoge snelheden is een 330d veel rustiger dan een D5. Dit komt omdat de D5 geen 6e versnelling heeft en daarom veel teveel toeren draait.

Sinds ze de 6bak aan de D5 koppelen is dat wel verbeterd, maar die zijn echt nog schreeuwend duur.
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

Marc O.

Citaat van: Freakybaby op 20-05-2008 21:19:38
Zeker op hoge snelheden is een 330d veel rustiger dan een D5. Dit komt omdat de D5 geen 6e versnelling heeft en daarom veel teveel toeren draait.

Sinds ze de 6bak aan de D5 koppelen is dat wel verbeterd, maar die zijn echt nog schreeuwend duur.

Om die reden zou ik een S60 niet laten staan. Daarvoor kun je hier in NL simpelweg niet vaak genoeg zo hard rijden. Pas boven de 160 begint het motorgeluid vervelend te worden. Ik heb het altijd als een heerlijke auto ervaren.
...The Nile isn't just a river in Africa...

BenC70ES

Citaat van: Marc O. op 20-05-2008 21:24:53Pas boven de 160 begint het motorgeluid vervelend te worden.

Ik vind dat al bij het omdraaien van de contactsleutel...  ;D

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

Marc O.

Citaat van: BenC70ES op 20-05-2008 21:27:39
Citaat van: Marc O. op 20-05-2008 21:24:53Pas boven de 160 begint het motorgeluid vervelend te worden.

Jij bent ook niet maatgevend in deze discussie ;D

Misha

Citaat van: Marc O. op 20-05-2008 21:28:12
Citaat van: BenC70ES op 20-05-2008 21:27:39

Jij bent ook niet maatgevend in deze een discussie ;D
:evil:

Sorry, was klaar met lachend op de grond liggen..

Maar een 330D rijdt echt heel erg prima
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Taranis

Citaat van: BenC70ES op 20-05-2008 20:50:37
Ik dacht altijd dat de stoelen van een V40 uit de 850 waren overgenomen?

Was het maar waar... de stoelen van een V40 zijn kleiner. De zitting is te kort en de leuning te smal.

Citaat van: Misha op 20-05-2008 20:53:22
En de helft van je roet waait toch naar de zuiderburen, dus, lekker boeiend ! :eusa_whistle:

Dat boeit inderdaad niet, rijden ze gewoon weer een dagje 90 km/h. Vinden ze niet erg... :eusa_whistle:

Citaat van: Marc O. op 20-05-2008 21:24:53
Citaat van: Freakybaby op 20-05-2008 21:19:38

Om die reden zou ik een S60 niet laten staan. Daarvoor kun je hier in NL simpelweg niet vaak genoeg zo hard rijden. Pas boven de 160 begint het motorgeluid vervelend te worden. Ik heb het altijd als een heerlijke auto ervaren.

Tja, ik zal er wel eens een keer in gaan rijden, maar voor de prijs van 1 S60 D5 automaat heb je 2 330d's ::)
Bovendien ben ik, ondanks dat ie gechipt is, niet echt onder de indruk van de acceleratie van de XC70 D5... maar misschien vertekent dat beeld doordat het AWD veel vermogen slurpt  ???

Niettemin heeft Marc imho wel gelijk. Je kunt nergens zo hard rijden dat dat stoort. Die ene keer op dat ene stukje autobahn in Duitsland dat je nog mag en kunt planken zou ik dat motorgeluid ook wel voor lief nemen. Sterker nog, bij stevig planken mag ie zich best een beetje laten horen ;D

Marc O.

Citaat van: Taranis op 20-05-2008 21:29:45
Bovendien ben ik, ondanks dat ie gechipt is, niet echt onder de indruk van de acceleratie van de XC70 D5... maar misschien vertekent dat beeld doordat het AWD veel vermogen slurpt  ???

En een flink stuk zwaarder is dan een S60.

Rayman

CiteerTja, ik zal er wel eens een keer in gaan rijden, maar voor de prijs van 1 S60 D5 automaat heb je 2 330d's

Dan begin ik me in alle eerlijkheid wel af te vragen hoe bij jullie de auto's geprijsd zijn, want een beetje 330D begint vanaf 11 a 12K en verder. Voor die verkoopprijzen zijn ook S60's D5 te vinden  ::)  ;)

Ik vind een 330D een fijne auto, maar als ik nu moest overstappen op diesel dacht ik er nog even over na...In afgelopen 4 maand is de literprijs voor diesel omhoog gevlogen (1,04 naarr 1,37), dus de toekomst? Ik weet 't niet.  :-\

Succes met je keuze; Ik zou LPG niet zomaar uitsluiten :)

Taranis

Citaat van: Rayman op 20-05-2008 22:01:18
Dan begin ik me in alle eerlijkheid wel af te vragen hoe bij jullie de auto's geprijsd zijn, want een beetje 330D begint vanaf 11 a 12K en verder. Voor die verkoopprijzen zijn ook S60's D5 te vinden  ::)  ;)

De 330d kan ik van een bekende overnemen, tegen een vriendenprijs. Het eerste model S60 vind ik persoonlijk niet mooi. Niet 'af'. Een S60 vanaf modeljaar 2005 wel (omstreeks september/oktober 2004). En dan mag je nog 17-18 mille meenemen... daar koop ik 2 330d's voor :)

Succes met je keuze; Ik zou LPG niet zomaar uitsluiten :)

Heb je inderdaad gelijk in, maar dan niet in de R aangezien de chip er dan uit moet terwijl ik eigenlijk juist plannen heb om 'm nog wat verder te kietelen :eusa_whistle:
Iets erbij op LPG kan wel...

Het was meer dat ik sowieso al aan het kijken was voor iets erbij (motor weggedaan en je moet toch iets houden om aan te knutselen), toen ik afgelopen zaterdag ineens uit het niets die BMW aangeboden kreeg. Proefrondje gedaan en dat beviel wel, prijs ook. Op zich dus wel het overwegen waard en ik mag 'm over een aantal weken overnemen als ik wil. Ik moet binnenkort gewoon eens uitrekenen wat het aan voordeel oplevert.. en anders gewoon bloeden voor de benzine ;D

elianmars

als ik nu moest overstappen op diesel dacht ik er nog even over na...In afgelopen 4 maand is de literprijs voor diesel omhoog gevlogen (1,04 naarr 1,37), dus de toekomst? Ik weet 't niet.  :-\

Inderdaad. Toen ik de V70 net had gekocht, zo'n driekwart jaar geleden, gooide ik de tank vol voor zo'n 7 tientjes. Tegenwoordig is 't al bijna 90 euro  :eusa_think:

reneetje

Citaat van: elianmars op 20-05-2008 22:19:01
als ik nu moest overstappen op diesel dacht ik er nog even over na...In afgelopen 4 maand is de literprijs voor diesel omhoog gevlogen (1,04 naarr 1,37), dus de toekomst? Ik weet 't niet.  :-\

Inderdaad. Toen ik de V70 net had gekocht, zo'n driekwart jaar geleden, gooide ik de tank vol voor zo'n 7 tientjes. Tegenwoordig is 't al bijna 90 euro  :eusa_think:

Oooo, 9 tientjes gooi ik  ook in de T-5R, dus dat valt al weer mee dan . alleen ik sta er zo'n 450 km opnieuw 9 tientjes in te gooien. ;) ::)
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)