Welke banden gaan we nemen

Gestart door KART, 16-01-2003 14:49:57

Vorige topic - Volgende topic

StefanCJ

Dat hoop ik nou net niet  ;D.

Taranis

Ik heb Michelin PS3 onder de V op de vooras en die zijn beduidend beter dan de Dunlop rommel op de achteras. Ma rijdt geloof ik al 3 seizoenen naar volle tevredenheid op PS3. Cuppen en 'zo weg' herken ik juist totaal niet.

TonV70R

Heb nu 17.000km met de Michelin PS3 gereden op de R, de winterbanden liggen er nu onder.
Geen last van cuppen, gewoon een fijne band. denk dat ze er nog een paar duizend onder kunnen maar dan zijn ze wel op   :eusa_whistle:. Dat is ook het enige minpunt wat mij betreft  ;D

Worden zeker weer Michelins als de zomerbanden vervangen gaan worden.
Honda Supermagna 1987
Ducati 749 2006
MG TF 2002
Focus wagon 2012
Focus Wagon ST line 2022

Marty__Mouse

Ik heb op de Citroen C4 coupe ook Michelin Pilot Sport gehad en dat beviel me prima, heb er uiteindelijk bijna 40K mee gereden wat ik best netjes vond. Ben daarna overgegaan naar Vredestein Ultrac Sessanta waar ik heel veel problemen mee heb gehad met cuppen, lawaai maken en trillen.
Na een jaar op kosten van de bandenboer (chapeau Rondenbanden Doetinchem) zijn ze destijds vervangen voor Vredestein Ultrac Cento. Daarover was ik dan weer uiterst tevreden.

Momenteel staan de 18" Pegs op Vredensteinbanden in 225/40-18 maar dat is te groot en Vredestein heeft de maat 225/35-18 helaas niet in het programma.

Maar voor de Volvo heb ik een heel fraai setje Goodyears gereserveerd, dus dat komt ook vast weer goed  ;D
When standing on the edge of a cliff, a step forward is not progress...

V70 2.4T -> 2.3T V70NT5 blok, Fasttech getuned, 3" downpipe, LPI G3, R- en XC-bumper, 18" Pegs enz, enz..

elianmars

Citaat van: Taranis op 06-01-2014 21:25:09
Ik heb Michelin PS3 onder de V op de vooras en die zijn beduidend beter dan de Dunlop rommel op de achteras. Ma rijdt geloof ik al 3 seizoenen naar volle tevredenheid op PS3. Cuppen en 'zo weg' herken ik juist totaal niet.

Waarom vind je Dunlop rommel? Dit is de derde wagen waar ze onder liggen en ze bevallen me zeer goed.
Ik zag dat ze op de achteras van Roetmobiel nog altijd liggen. Ik heb daar zelf zo'n 20K mee gereden en Jeroen nog eens 100K. 100% zeker dat het de banden zijn die ik er onder heb gelegd, ik zie het aan de datum.

Taranis

Citaat van: elianmars op 06-01-2014 21:35:15
Waarom vind je Dunlop rommel? Dit is de derde wagen waar ze onder liggen en ze bevallen me zeer goed.

Omdat ze zowel rechtuit als in de bochten minder grip hebben dan de Michelins, daarom heb ik ze bewust van voor naar achter gelegd. Met de Dunlops op de vooras was de auto behoorlijk onderstuurd, met de Michelins voorop niet meer (of ligt de grens zo ver weg dat ik die niet bereik).

elianmars

Citaat van: Taranis op 06-01-2014 21:38:07

Omdat ze zowel rechtuit als in de bochten minder grip hebben dan de Michelins, daarom heb ik ze bewust van voor naar achter gelegd. Met de Dunlops op de vooras was de auto behoorlijk onderstuurd, met de Michelins voorop niet meer (of ligt de grens zo ver weg dat ik die niet bereik).

Is het dieselblok misschien zwaarder dan een benzineblok? Heb totaal geen last van onderstuur.

Of ik rijd toch wat rusiger door bochten dan jij  :eusa_think: ;D

Taranis

Mijn auto is AWD dus zal sowieso altijd een ander weggedrag vertonen dan jouw FWD.

Of jij rustiger rijdt weet ik niet, de enige keer dat ik met je meegereden ben was in Noorwegen ;) (en daar rij ik ook als een bejaarde)

Sbv

Citaat van: Taranis op 06-01-2014 21:25:09
Bij mij ook PS3 op de 850, op de V70n had ik deze ook en zijn mij zeer goed bevallen. De S70 mag komend voorjaar nieuwe banden, dan komen er ook PS3 op.

Volvo850Luxury

Citaat van: elianmars op 06-01-2014 21:40:11
Citaat van: Taranis op 06-01-2014 21:38:07

Is het dieselblok misschien zwaarder dan een benzineblok? Heb totaal geen last van onderstuur.

Of ik rijd toch wat rusiger door bochten dan jij  :eusa_think: ;D
Ik vind ook dat een Volvo veel minder last van onderstuur als ik had verwacht.
Maar heb het al verschillende keren gehad bij  3 baans bochten, daar heb je de ruimte om even flink los te gaan in de bocht :P ( Uiteraard doe ik dat alleen als er geen verkeer om me heen is )
Maar dat lukt dat met elke voorwiel aandrijver wel, de ene wat sneller dan de andere, maar zolang je niet te gek doet heb je er geen last van.

StefanCJ

Aha, als ik het zo hoor dan is de PS3 een goede keuze. Nu gelukkig een meer gangbare bandenmaat, dan heb je tenminste wat te kiezen.

Snellebaksteen

Ik ben aan het 3e setje Klebers begonnen op de D5. Prima bandje voor niet te gek veel geld. Levensduur is niet het beste punt overigens, ik doe ongeveer 30K met de voorbanden.
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

Fred korn

Iemand bekend en ervaring met het merk Landseal

The Volvoboy

Geen ervaring mee, maar de tests beloven niet veel goeds ;D
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 702.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 392.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

Broabander

Ja ik, zowaar. Landsail, niet Landseal, ik weenie wat dat voor beest is ;D

Zaten op mijn auto bij aankoop, zitten nu op 2mm dus gaan er binnen nu en een maandje ofzo af. Is gewoon chinese makelij, als je niet al te veel geeft om grip en wegligging is het prima, prima voor onder de truttenschudder van mijn vriendin bij wijze van spreken, maar als je er zoals ik het circuit mee op gaat dan merk je snel de beperkingen ervan.

Ik zou zelf voor een setje Hankooks gaan dan bijv, is (in mijn optiek) net even een klasse hoger (heb LS achter en Hankook voor).
EX: 1995 Volvo 854 2.5 10V LPG

Eindstand (07-03-2013): 650.000

Nu: '04 VW Polo 1.4 Aut.