Welke banden gaan we nemen

Gestart door KART, 16-01-2003 14:49:57

Vorige topic - Volgende topic

kulk

Ik had laatst ook een bult op m'n linker voorband, gelijk vervangen.
Zelf heb ik trouwens het liefst de beste/nieuwste banden op de achteras.
Tegenwoordig heb ik er Uniroyal Rainsport 2 onder liggen, prima bandje!

De_Duuc

Citaat van: glenfiddich1983 op 12-06-2014 08:22:30
Maar als de band op zich goed bevalt, waarom niet gewoon weer dezelfde? Als de rest van de banden nog goed profiel hebben heb je dan maar twee nieuwe banden nodig :)

Als de banden nog echt vrij nieuw zijn kan je denk ik ook wel volstaan met één nieuwe, en die en de andere voorband dan op de achteras zetten.

Zijn nu niet meer voorhanden en kan moeilijk een paar weken wachten... Ik ge de Nexen proberen...
Kan ze altijd nog achter monteren als t niets is :)
Volvo C70 Convertible 2.0T Turquoise (422), zwarte kap, grijs leren interieur, MY2000, Helios 16" , RICA Tuning 210 Pk, 300 Nm

rpakuypers

Morgen weer even twee nieuwe Uniroyal Rain Expert banden aan de voorkant laten monteren ..... mag wel weer eens na 59.000 km ......

Groet,
Roger

V70geRwin

Citaat van: De_Duuc op 13-06-2014 19:46:25
Citaat van: glenfiddich1983 op 12-06-2014 08:22:30
Maar als de band op zich goed bevalt, waarom niet gewoon weer dezelfde? Als de rest van de banden nog goed profiel hebben heb je dan maar twee nieuwe banden nodig :)

Als de banden nog echt vrij nieuw zijn kan je denk ik ook wel volstaan met één nieuwe, en die en de andere voorband dan op de achteras zetten.

Zijn nu niet meer voorhanden en kan moeilijk een paar weken wachten... Ik ge de Nexen proberen...
Kan ze altijd nog achter monteren als t niets is :)

Beste banden liever achter hoor, als de kont namelijk uitbreekt is dat veel lastiger corrigeren!

scania164

Ik lan iedereen de hankook ventus erg aanbevelen!!
Echt super....perfecte band

Mvg chris

rpakuypers

Citaat van: rpakuypers op 13-06-2014 19:57:57
Morgen weer even twee nieuwe Uniroyal Rain Expert banden aan de voorkant laten monteren ..... mag wel weer eens na 59.000 km ......

Groet,
Roger

Zitten nu Uniroyal Rainsport 3 op ....... de Rainexpert was even niet leverbaar. Proberen we deze maar eens voor een zeer schappelijke prijs.

Groet,
Roger

tackle

ik ben zelf helemaal gek op de grip van Pirelli. Maar ja, dan kan ik over 4 maanden weer nieuwe banden erop zetten.

Robin Visser

Niet zo vaak schrijvend hier. Nu ik dit draadje tegenkom, deel ik graag mijn ervaring met de Uniroyal Rainsport 2. Goeie grip, geen geluid, prima comfort, lijken tot nog toe tamelijk slijtvast en ze nog zeer betaalbaar ook. Ik had Michelin Pilot Primacy. Daar was ik niet tevreden over. Dat lag misschien ook wel aan de leeftijd van de banden. Toch herinner ik me dat ik ze zelfs nieuw niet bepaald geruisloos vond.
Wat een feest zo'n dakloze T5!

Roest

Iemand ervaring met de Continental "ContiPremium Contact 5" op een v70 classic?
Dit is de beste getest van de anwb zomer 2012 bandentest.
Kan ik aannemen dat deze banden ook anno 2014 het goed doen?

of is hedendaags een Uniroyal Rainsport 2 een betere optie?

V70geRwin

Citaat van: Roest op 17-06-2014 13:34:28
Iemand ervaring met de Continental "ContiPremium Contact 5" op een v70 classic?
Dit is de beste getest van de anwb zomer 2012 bandentest.
Kan ik aannemen dat deze banden ook anno 2014 het goed doen?

of is hedendaags een Uniroyal Rainsport 2 een betere optie?

De sportcontact 5 was toch de winnaar?
Heb ze sinds kort er achter op liggen maar vind het nog moeilijk om er iets over te zeggen.
Binnenkort komen ze er voor ook op.

850blues

* schop *

Met de huidige weersomstandigheden durf ik dit zomerbandentopic wel op te graven.

Gister aan de voorzijde Dunlop sport blu response laten monteren (195/60 H).

Ik rijd nu ruim 8 jaar naar tevredenheid met de vorige versie KLIK en ook dit type komt vaak goed uit de verschillende bandentesten, vandaar de keuze.

Dit keer voor het eerst bij een online leverancier besteld (....-365). De vermelding dat ze in principe banden leveren die niet ouder zijn dan 1 jaar (productiedatum) klopt: week 7 2015. En snel geleverd en gemonteerd (donderdag besteld).
2016 => ....      | V70 2.5 10v classic '98 | 218dkm --> ....
2004 => 2016   | 854 2.5 10v '96 | 118dkm --> 249dkm

Ibanez

Citaat van: 850blues op 12-12-2015 09:46:54
* schop *

Met de huidige weersomstandigheden durf ik dit zomerbandentopic wel op te graven.

Gister aan de voorzijde Dunlop sport blu response laten monteren (195/60 H).

Ik rijd nu ruim 8 jaar naar tevredenheid met de vorige versie KLIK en ook dit type komt vaak goed uit de verschillende bandentesten, vandaar de keuze.

Dit keer voor het eerst bij een online leverancier besteld (....-365). De vermelding dat ze in principe banden leveren die niet ouder zijn dan 1 jaar (productiedatum) klopt: week 7 2015. En snel geleverd en gemonteerd (donderdag besteld).

Na jarenlang Michelins heb ik er sinds dit jaar ook de Dunlop SP Sport Bluresponse Zomerbanden (195/60R15) onder liggen. Ze bevallen mij uitstekend, maar als je niet zo dol bent op een wat 'zachtere' (stillere) band, is dit wellicht niet de beste keuze. Ze komen in ieder geval prima uit de test en bij mij heeft ook de gunstige verhouding nat-droog en verbruik een rol meegespeeld. Voor mij als rustige rijder een uitstekende band.

Ook voor de wintersloffen vorig jaar deze serie gekozen, maar dan de SP Winter Respons 2. Een maatje kleiner dan zomer (185/65R15) Bevalt mij ook erg goed. Sneeuwen doet het dan de laatste paar jaar bijna niet meer, maar op nat wegdek bij lagere temperaturen voelen ze nog net wat beter aan dan de zomerbanden, dus ik doe het er voor  ;)

Lammert

Ik heb 3 seizoenen met mn Dunlop Sport Blu Response (205/50 R16) gedaan, maar nu zijn ze wel echt op (2.3mm) aan de voorkant. Ze zijn erg goed bevallen en merkbaar stiller en zuiniger dan mijn Nokian winterbanden. Wat mij wel opviel bij de rijvaardigheid training vorig jaar was dat de grip op nat wegdek minder was bij destijds een profiel van destijds nog 4mm. (kwam relatief snel in de slip in vergelijking met de meeste andere deelnemers). Ik twijfel nog over volgende zomer, gelukkig nog ff de tijd voor

jan2016

Net andere wielen onder mijn 850 gezet
voor 205 17 " nieuwe banden
achter 235 17"omdat die nog niet op waren...spannend of ze bij belading gaan aanlopen?
Als ik er alleen inzit lopen ze vrij als ik op (geen) geluid af mag gaan. :eusa_doh:
Een probleem is pas een probleem als jij het ervan maakt.