Welke banden gaan we nemen

Gestart door KART, 16-01-2003 14:49:57

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

UserID6342

#1695
Uitlijning is perfect en precies volgens de gegevens, zoals deze hoort te zijn (want doe ik zelf ;D).  Laten we het er maar op houden dat er met die auto behoorlijk assertief gereden word...

Maar het geld niet alleen voor de Volvo's hoor, heb al zoveel auto's gehad en steeds met Michelin gezeik gehad...  Qua comfort helemaal goed en prima en *naar mijn mening* voor de rest een k*tband...., zowel qua wegligging als slijtage...

Mooi voorbeeldje over Pirelli banden.....  Vroegah had je de P5000 Drago serie van Pirelli, een perfecte band, super waterafvoer, echt helemaal top.  Die banden reed je ook niet kapot !  Juist doordat je ze niet kapot reed, werden ze (door Pirelli want omzetverlies) vervangen door de P6000 en ik heb nog nooit een slechtere band meegemaakt als dat...

Nu reden wij toentertijd allemaal praktisch dezelfde auto's, qua gewicht en motorinhoud en als iemand goede ervaringen had met een band kon je er donder op zeggen dat de hele club binnen no-time diezelfde banden eronder had liggen.  We praten gemakshalve even over auto's in de klasse van Mercedes 8-cil, BMW 6 en 12 cil en Jaquar met de 6 en 12 cil.  Dus iedereen had b*t ervaringen met die Pirelli band en die ene jong bleef erbij dat ze goed waren.  Nu zijn we eens met een paar man met hem meegereden en ook tot de conclusie waren dat die banden prima waren voor HEM... reed als een ouwe krant (wat wij dus absoluut niet deden omdat wij dagelijks in Duitsland te vinden waren) en bij ons het gas over de grens erop ging en pas als we er waren er weer af, met snelheden ver boven de 200.  Die gast kwam nooit harder als 110 maximaal....

Banden blijven een persoonlijk iets, maar als je gewoon een goede wegligging wilt hebben met een behoorlijke grip en dat hij qua standaard bandeneisen vrij aardig overeenkomt met een standaard Michelin, ben je dus met een Nexen band beduidend goedkoper klaar / uit.

En nee, heb geen aandelen bij dat merk, maar zoals al eerder gezegd: onbekend maakt onbemind....

Nog even over dat assertief rijden.....  Ja, idd rij ik behoorlijk vlot door (uiteraard mits het kan en het veilig is) en ja, ik wil de auto wel eens de bochten insmijten (echt letterlijk en figuurlijk), dan moet ik de banden van dat ding (net zoals de rest van het onderstel) blind kunnen vertrouwen.  En tot nu toe geven die Nexen dus echt geen krimp, terwijl de snelheden die ik nu af en toe in een bocht pak, echt niet durf te doen op een Michelin band omdat deze over de wang wegrolt (veels te zacht).

We zijn een jaar of wat terug met Arjen met mijn auto naar Venlo gereden, ik heen, Arjen terug in mijn auto (toen nog de T-5 estate).  We hebben praktisch continue dezelfde snelheid gereden en tot de conclusie gekomen dat ik veel agressiever (kan) rij (den) als Arjen.  Ook hier geld weer, als dit toelaatbaar was en veilig was op dat stuk.

Marc O.

#1696
Heb op mijn vorige V70 Michelin Primacy's gehad, maar die gingen ook gewoon 60.000km mee. Was weliswaar een brave 2.4 met maar 170pk, waar ik doorgaans ook gewoon normaal mee reed, maar wél 60k km.

Heb wel begrepen dat de Primacy serie die daarna kwam sneller zou slijten, maar dat je die in 25.000km op rijdt kan ik moeilijk begrijpen.
...The Nile isn't just a river in Africa...

gero

#1697
Hoi Kim
Als ik het goed begrijp was je wel tevreden over de Uniroyal Rainsport 2 en de Rainsport 3 wat minder.

Ik heb altijd  op Michelin gereden en dan met name de  Exalto, in de regen was het een k#t band dus ik zocht ook naar de regenband, ik rij nu op Uniroyal Rainsport 2 en ze bevallen me prima.
Ik was van plan om de Rainsport 3 in de toekomst te kopen maar als ik het zo hoor dan is dat geen goed idee.


Lunadust

Ik deel de ervaring met Dirk,
Voor mij is Michelin goed genoeg.
Comfortabel, stil en slijtvast.
Wat bochten betreft, dan is het net of je in een boot zit...

Heel vroeg insturen en niet te hard gaan.
Uitlijning is volgens boekje, bandenspanning 2,7.
16", 205 / 55

Ze gaan bij mijn rijstijl zo ongeveer 80k mee, dat dan weer wel.
Techneut, geen dichter.

Gijsbert-5

Ik heb na Dirks Nexen betoog (dit is niet z'n eerste  ;D) ook ooit eens besloten om ze te proberen, en ik moet zeggen dat ze mij altijd prima bevallen. Van de week ook weer 2 nieuwe Nexen bandjes besteld van €70 per stuk  ;)
Prima band, zeker voor die prijs!

Sbv

Het blijft allemaal erg persoonlijk met banden. Ik hou het zelf bij Michelin Pilot sport 3 voor de zomer en Nokian WR A3 of Vredestein Wintrac extreme voor de winter

combinedforces

Mijn Nexen 215-40-R17 bevallen me uitstekend. Stabiel in droog en nat weer. Nu rijd ik niet heel uitdagend in het dagelijks verkeer maar ik vind het een vertrouwenwekkende band. De keren dat ik sprint gaat het allemaal uitstekend.

Ik betaalde incl. omleggen, balanceren en stikstofvulling (jaja) € 94 euro per band. Geen seconde spijt van.

Taranis

Citaat van: Sbv op 18-04-2014 10:54:51
Het blijft allemaal erg persoonlijk met banden. Ik hou het zelf bij Michelin Pilot sport 3 voor de zomer en Nokian WR A3 of Vredestein Wintrac extreme voor de winter

Dat is inderdaad heel persoonlijk want ik heb een bloedhekel aan Nokian winterbanden ;D Lawaaiige troep.

StefanCJ

Nokian winterbanden bevallen mij erg goed. Michelin ps3 helt wat over in de bochten tov goodyear eagle F1 op de s70, vergelijking is dus niet helemaal fair.


Chris

Citaat van: StefanCJ op 18-04-2014 14:08:43
Nokian winterbanden bevallen mij erg goed. Michelin ps3 helt wat over in de bochten tov goodyear eagle F1 op de s70, vergelijking is dus niet helemaal fair.



Mij ook. Ben het wel met Ronald eens dat ze vrij veel geluid maken. Maargoed, m'n radio kan dan nog wel net een tandje harder... prestaties zijn prima!

KIM

Citaat van: gero op 18-04-2014 10:11:23
Hoi Kim
Als ik het goed begrijp was je wel tevreden over de Uniroyal Rainsport 2 en de Rainsport 3 wat minder.

Ik heb altijd  op Michelin gereden en dan met name de  Exalto, in de regen was het een k#t band dus ik zocht ook naar de regenband, ik rij nu op Uniroyal Rainsport 2 en ze bevallen me prima.
Ik was van plan om de Rainsport 3 in de toekomst te kopen maar als ik het zo hoor dan is dat geen goed idee.



Misschien heb ik te snel geoordeeld en is er meer aan de hand. Wellicht is het opkrikken van de auto bij de bandenwissel het veroorzaken van de definitieve nekslag voor de rubbers of de nivomats. Die nivomats zijn besteld en met de achteras ben ik bezig. Ik kan je daarna wellicht een beter oordeel leveren.

Vulk

#1706
Ik heb deze morgen opnieuw twee nieuwe banden laten monteren.
Continental premium contact 2. Ik had nog even getwijfeld voor de sportcontact, maar heb toch maar terug voor de oude vertrouwde gekozen.

edit: de vorige hebben het 30.137km volgehouden op de vooras van de auto. Ongeveer twee jaar, zonder de winters.

De_Duuc

Hallo,

heb onder mijn C70 GoodYear EfficientGrip 225/50 R16 92W liggen.

bevalt me tot nu toe prima, heb alleen linksvoor nu een giga bult op de wang zitten.
(iets te hard tegen een stoeprandje gereden..)

merk wel dat niet iedereen deze band heeft.... wellicht tijd voor een wijziging??
Volvo C70 Convertible 2.0T Turquoise (422), zwarte kap, grijs leren interieur, MY2000, Helios 16" , RICA Tuning 210 Pk, 300 Nm

Sbv

met een bult op de band zeker tijd voor wat anders

glenfiddich1983

Maar als de band op zich goed bevalt, waarom niet gewoon weer dezelfde? Als de rest van de banden nog goed profiel hebben heb je dan maar twee nieuwe banden nodig :)

Als de banden nog echt vrij nieuw zijn kan je denk ik ook wel volstaan met één nieuwe, en die en de andere voorband dan op de achteras zetten.
Hoofdauto: Volvo V70 2.4D (2010, Diesel, 207.000 km)
2e auto: Volvo 940 Turbo (1991, Benzine, 300.000 km)