Welke banden gaan we nemen

Gestart door KART, 16-01-2003 14:49:57

Vorige topic - Volgende topic

ed

Citaat van: mehn op 25-05-2004 16:18:30
Ik moest toch echt maar Michelins eronder gooien vond 'ie. En wel Pilot Primacy kosten: 183 euro/stuk  incl. balanceren. Toen had ik plotseling lachstuipen  ;) Dacht ut niet!

Waarom niet dan? Zijn wel goede banden! Welke maat was dat?
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

mehn

Citaat van: ed op 25-05-2004 16:27:36
Citaat van: mehn op 25-05-2004 16:18:30
En wel Pilot Primacy kosten: 183 euro/stuk  incl. balanceren. Dacht ut niet!
Waarom niet dan? Zijn wel goede banden! Welke maat was dat?

Ik doel op de prijs (205/50/16W)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

ed

Dat is wel duur. Ik heb de pilot sport in de maat 205/45/17 voor 187 euro incl.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

Boom

Citaat van: ed op 25-05-2004 17:56:54
Dat is wel duur. Ik heb de pilot sport in de maat 205/45/17 voor 187 euro incl.

2 keer 215/45/17 = 276 euro! hier althans.... (vriendenprijsje)
Wie remt, verliest...
Liever dood dan tweede...

ed

Pilot sport? Waar is dat, dat adres wil ik ook wel weten! Is dat ook inclusief montage en balanceren?

Entuscan

Pilot sport 1 of 2
87 of 91
met of zonder velgbeschermrand

allemaal dingen die meer en meer kosten
Who needs RyanAir when you can fly Volvo R ....
--------------------------------------------------------------

Entuscan

Als dat SP1's zonder beschermrand zijn dan is de prijs niet echt spectaculair "goedkoop" te noemen
De SP1's krijgen ze namenlijk aan bijna niemand meer verkocht .... daar zijn fenomenale prijsjes op te krijgen (alle maten trouwens)

Ik durf er bijna men hand voor in het vuur steken dat het 87 laadindexen zijn ipv 91 zoals dat voor een R awd zou moeten zijn. Dacht niet dat michelin RF's maaktte in 215/45R17.

De SP2's met velgbeschermrand 215/45R17 87Y zijn tegenwoordig zo'n 165 euro per stuk bij de "goedkopere" plaatsen.
Da's natuurlijk nog altijd een verschil van zo'n 27 euro per band met Boom's prijs

Misschien is vriendenprijsje zonder BTW ??? ... komt dan toevallig ongeveer overeen.

ed

Ik heb het idee dat de bandenprijzen in Belgie iets lager zijn als in Nederland. Zou eigenlijk niet moeten kunnen, aangezien de meeste banden rechtstreeks worden ingekocht.

Het zou ook kunnen dat die PS1 niet zo gangbaar meer is, en daarom gedumpt wordt. Ik heb deze band twee jaar geleden aangeschaft, en toen was hij nog redelijk nieuw.

Boom

Citaat van: ed op 25-05-2004 22:15:40
Pilot sport? Waar is dat, dat adres wil ik ook wel weten! Is dat ook inclusief montage en balanceren?

continental ofzo.. weet het nog niet. Die man rijdt zelf ook in een V70 en zei dat die banden prima waren. Extra goed met nat weer. Als hij de banden heeft en ze onder de V70 liggen laat ik weten welke banden het zijn  ;)
Wie remt, verliest...
Liever dood dan tweede...

ed

Oooh, ik dacht dat het om Pilot sport ging.
Voor die prijs kan ik ook makkelijk andere banden in die maat krijgen, Falken of zo.

denkweb

Citaat van: ed op 26-05-2004 10:09:52
Ik heb het idee dat de bandenprijzen in Belgie iets lager zijn als in Nederland. Zou eigenlijk niet moeten kunnen, aangezien de meeste banden rechtstreeks worden ingekocht.

Het zou ook kunnen dat die PS1 niet zo gangbaar meer is, en daarom gedumpt wordt. Ik heb deze band twee jaar geleden aangeschaft, en toen was hij nog redelijk nieuw.

Heb me het volgende laten vertellen:

Productiebanden voor de export worden goedkoper (lees: met grotere marge) verkocht omdat deze extra kosten met zich meebrengen (transport naar buitenland, invoerrechten). Het schijnt gunstig te zijn om banden te exporteren naar België en dan via de achterdeur weer terug te halen voor de verkoop...

Entuscan

Voor zover ik kan zien zijn de prijzen in B en NL nagenoeg gelijk.
Bij de echt goedkope adressen soms in NL iets goedkoper (19vs 21% BTW)

algemeen gezien dan hé.

Ik bedoel maar hier in B lijken de prijzen me vaak meer te verschillen (onderling tussen Belgische Bandenboeren). Zo kost 1 band bij persoon X de advies/catalogusprijs van dikke 300 euro, maar bij boer Y kost diezelfde band nog maar 220 euro of zo.

Het is imho in B en in NL net hetzelfde.
Er zijn goede zaken te doen en er valt aardig wat te besparen op een setje duur rubber .... Je moet alleen weten bij wie, waar en wanneer.

denkweb

Heb de bandjes eronder liggen: Bridgestone Potenza RE720 als voorbanden. Eerste gevoel toen ik wegreed: "Ik ben iets vergeten." Na 5 minuten begint me te dagen dat het gevoel ontstaat door het gebrek aan gonzende banden, die dingen zijn aanzienlijk stiller als de Michelins' die er onder lagen! Typisch.

Vandaag ook een stukje in noodweer (regen/wind/aquaplaning) gereden. Voor nat wegdek is er goed mee te rijden, maar de Michelins lagen beter op de weg met nat weer. Maar ze zijn wel weer beter als de Pirelli P6000, daarmee had ik wat rustiger aan moeten doen met dit weer. Kortom: al met al zeer tevreden vooralsnog.

Potenza RE720

s©ub@

volgens mij zijn we het er ongeveer allemaal over eens dat de pirelli's een "no go" zijn op een volvo en zeker niet op nat wegdek; ik deel denkweb's ervaring ook met mijn goodyear eagles...

gisterenavond nog ff naar waalwijk geweest en de bocht van de A2 den bosch naar de A59 heeft zo'n leuk bordje "60km" erbij staan... zelfs op nat wegdek met een dikke 80 à 90km/u lag de 850 nog als een sticker op de weg!

heb zelf geen ervaring met michelin's, maar zoals het er nu naar uitziet denk ik ook niet dat ik ze hoef te gaan proberen ;)
ik heb zo'n hekel aan bumperklevers,
... laatst zat er wéér één voor me!

denkweb

Op een droge weg zijn de Pirelli's wel erg prettig (op een zingend geluidje na).