Welke banden gaan we nemen

Gestart door KART, 16-01-2003 14:49:57

Vorige topic - Volgende topic

PvT

Ben erg tevreden over m´n gloednieuwe Nokians. 75 Euro per stuk en een stuk plezieriger dan die Michelins die ik hiervoor had. Maar dat kan ook het verschil van 6 mm meer rubber zijn dat ik merk.

denkweb

Citaat van: PvT op 03-07-2004 23:15:18
Ben erg tevreden over m´n gloednieuwe Nokians. 75 Euro per stuk en een stuk plezieriger dan die Michelins die ik hiervoor had. Maar dat kan ook het verschil van 6 mm meer rubber zijn dat ik merk.

Die 6mm is echter aanzienlijk sneller weg...  ;)

Jack

Dacht ut niet. Ik heb 30.000 km met mijn voorbanden - Nokian NRZI - gedaan.
Omdat ze niet meer leverbaar zijn (voorlopig) heb ik nu Nokian NRY (tot 300km/u)
laten monteren. Voelt heel erg goed aan en voor het balanceren was niet eens
een loodje nodig...Met (bedrijfs)korting komen ze op 125 euro per stuk. Load index
is 91, maat 215/45/17.    
Be realistic; ask for the impossible...

La(850)Rs

Hallo,

Vandaag voor het eerst op het Forum, maar sinds een jaar de trotse eigenaar van een 850R. Hier had ik nieuwe Dunlop P9000 banden onder liggen. wat een K banden zijn dat zeg. Heb er voor nog geen 10.000k mee kunnen rijden!! totaal geen grip en helemaal bij regen is het huilen met de pet op. Nu Michelins er onder! Echt Top! allen boven de 150 neemt het geliuid toe, maar verder echt een aanrader.

:) ;D
Beter een rollende R dan een zachte G!

ed

Welke Michelins zijn dat?
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

La(850)Rs

Het spijt me mannen, maar het zijn exalto's 205/45/zr/17 . Er is namelijk een nieuwere uitvoering (is mij verteld), de oude waren niet zo.

ed

Maar die bedoel ik ook. Ik zit te twijfelen tussen de Exalto's en de Primacy's. De Primacy's zijn bewezen goed, de Exalto's moeten zich nog bewijzen. Gezien de reputatie van de oude Exalto's hebben de nieuwe de schijn tegen. Maar ik heb nu al van twee mensen gehoord dat de nieuwe erg goed zijn.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

La(850)Rs

Ja, ik heb natuurlijk nog niet zo veel km's gereden, maar ook bij nat weer, wat we de afgelopen dagen toch echt wel gehad hebben dacht ik zo, heb ik echt ruim voldoende grip en kan je vol gas weg bij het stoplicht zonder alle grip te verliezen. Slijtage ????? dat zal de tijd moeten leren. ???

Rob A

Ik heb vorige week 4 Falken ZE-512 205/50R16 V gekocht. Per band EUR 83.60 bij www.autobandenmarkt.nl plus EUR 10 montage bij de bandenboer.

De reviews van gebruikers die ik op het internet gevonden heb zijn goed en in een test van Consumers Report in de VS (jammer genoeg de enige test die ik vinden kon...) was het gewoon de beste band. Een aantal Porsche 928's enz. rijden verder met deze band.

De band is stil, stuurt goed en is zeer stabiel. Als ik "gewoon" rij, gaat mijn S70 sneller door de bochten dan de Porsche 928 die ik net verkocht heb dat met Continental Sportcontact's deed. Natuurlijk kan je als je er aan gaat werken met de Porsche veel harder door de bocht, maar daar heb ik niets aan als ik naar kantoor rij... Weggedrag bij droog en nat weer is goed.

In andere woorden ben ik na een kleine 500 km heel tevreden met mijn keuze.

Ik zal jullie op de hoogte houden van hoe het verder gaat.
Rob A
'99 S70 2.0 LPi 235Kkm
'89 745

ed

Ben benieuwd hoe deze band zich na verloop van tijd houdt. Vaak slijten de goedkopere banden wat onregelmatig af, en krijg je last van trillingen. Hoeft natuurlijk niet zo te zijn. Houd ons op de hoogte!

Rob A

Ed,

Ik kan er zelf natuurlijk nog niets van zeggen, maar volgens andere gebruikers gaan ze vele kilometers mee.

R
Rob A
'99 S70 2.0 LPi 235Kkm
'89 745

mr T

heb nu 2500 km ervaring met Pirelli P6000 215/45-17 91Y. Bij droog weer merk ik niet zoveel verschil met de vorige banden, Michelin pilot sport, maar bij nat weer kan ik ineens met 4 spinnende wielen de bocht door :(
Gr. Marcel

fearless

Ik heb net nieuwe wielen besteld www.volvo850forum.com/index.php?board=19;action=display;threadid=5599 daar komen Dunlop SP sport 9000's op in de maat 215/40-17, is voor mij toch wel de favoriet. Had ik ook op mijn volvo 440.

ed

Er zijn mensen die erg slechte ervaringen hebben met deze band op een 850. Zeer instabiel op hoge snelheid.

Yackall

Grappig dat toch wel veel mensen Michelin goed vinden. Ik heb onder mijn Lancia Kappa Pirelli en Michelin gebruikt en ben daarna overgestapt op de Sporttrac (en nu de Sporttrac 2) en dat is echt de betere band.

Ik ben eerst bij 5 verschillende zaken binnengestapt met de vraag: 'Waarom is Michelin de beste band?' en het antwoord was 1 keer: 'Dat is gewoon zo' en 4 keer:'Wie zegt dat?'
Dus ik zei:'Dat zegt men'. en het antwoord was:'Dan heeft 'men' het bij het verkeerde eind'.
Die ene zaak die Michelin wel de beste vond gaf als enige argument dat ze 10% langer meegaan en toen ik zei dat de Sporttrac 20% goedkoper was, was de verkoper uitgeluld.

Dus in de maat 205/65 15" VR (tot 240kmh) rij ik nu al ongeveer 70 dkm op Sporttrac's (tweede set). Bijna 50dkm met één set voorbanden....en ik rij redelijk sporttief. En bij Jan-de-Bandenman op Schiphol-Oost voor net onder de 100 eurootjes per band (begin dit jaar nog)!

En wat ikzelf heeeeel erg belangrijk vindt: de Sporttrac's hebben absoluut de beste performance in het nat. Echt super! Is overigens ook uit twee testen van de consumentenbond naar voren gekomen. En ze zijn ook beduidend stiller dan beide andere merken (zeker dan de Pirelli's).

Let wel: ik heb alleen ervaring met deze drie merken. Dus als iemand beweert dat bv. Bridgestone's of Dunlop's beter zijn dan kan ik daar niet over oordelen.

Als mijn P-Zero's onder mijn T5R op zijn (kan nooit lang duren  ;D ), dan ga ik me als eerst wederom oriënteren op de Sporttrac's.