Welke banden gaan we nemen

Gestart door KART, 16-01-2003 14:49:57

Vorige topic - Volgende topic

denkweb

Toyo....  tis toch geen jap!

verder... no comment.  :-X

Johann

Ik zite heel stiekem te kijken naar de Yokohama Advan A048 in de maat 225/40-18...  ::)

hanszelf

Citaat van: denkweb op 27-08-2005 13:17:36
Toyo....  tis toch geen jap!
Nou en? Ik rij al jaren op Toyo's, met verschillende auto's. Prima banden, alleen de levensduur is duidelijk korter dan Michelin, verder zeer vergelijkbaar (comfort, grip etc.).
Als je Michelin kunt (wilt) betalen zou ik dat doen, maar als je liever geen vele honderden euro's ineens wilt betalen is Toyo een prima alternatief. Vredestein heb ik in het verleden minder goede ervaringen mee gehad qua balans ("vierkant").

Een aantal posts terug las ik dat je rustig een lagere snelheidsklasse kunt monteren. Dat is niet mijn ervaring; ze kunnen bij een (veel) te lage klasse wel degelijk moeilijk doen bij keuringen. Eén klasse lager (bijv. H ipv V) is meestal geen probleem omdat je die snelheid toch zelden overschrijdt (enkele forumleden uitgezonderd  ;D). Maar een Q of R onder een snelle bak zou ik sowieso niet doen.

Hans
Tot voor kort: 854 2.5 10V AUT. '94
Necam LPG-injectie, Deltamil airco, Xenon

denkweb

Tenzij je naar het buitenland gaat en bij een ernstig ongeval betrokken raakt... gewoon V monteren, zit je altijd goed. Maar net als de merkkeuze, ieder zijn meug!

hanszelf

Tot voor kort: 854 2.5 10V AUT. '94
Necam LPG-injectie, Deltamil airco, Xenon

ed

850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

denkweb

Ze zijn dus goed omdat de 'tuners' ze gebruiken...

Ik zou met de testresultaten beginnen!

ed