Welke banden gaan we nemen

Gestart door KART, 16-01-2003 14:49:57

Vorige topic - Volgende topic

denkweb

Toyo....  tis toch geen jap!

verder... no comment.  :-X

Johann

Ik zite heel stiekem te kijken naar de Yokohama Advan A048 in de maat 225/40-18...  ::)

hanszelf

Citaat van: denkweb op 27-08-2005 13:17:36
Toyo....  tis toch geen jap!
Nou en? Ik rij al jaren op Toyo's, met verschillende auto's. Prima banden, alleen de levensduur is duidelijk korter dan Michelin, verder zeer vergelijkbaar (comfort, grip etc.).
Als je Michelin kunt (wilt) betalen zou ik dat doen, maar als je liever geen vele honderden euro's ineens wilt betalen is Toyo een prima alternatief. Vredestein heb ik in het verleden minder goede ervaringen mee gehad qua balans ("vierkant").

Een aantal posts terug las ik dat je rustig een lagere snelheidsklasse kunt monteren. Dat is niet mijn ervaring; ze kunnen bij een (veel) te lage klasse wel degelijk moeilijk doen bij keuringen. Eén klasse lager (bijv. H ipv V) is meestal geen probleem omdat je die snelheid toch zelden overschrijdt (enkele forumleden uitgezonderd  ;D). Maar een Q of R onder een snelle bak zou ik sowieso niet doen.

Hans
Tot voor kort: 854 2.5 10V AUT. '94
Necam LPG-injectie, Deltamil airco, Xenon

denkweb

Tenzij je naar het buitenland gaat en bij een ernstig ongeval betrokken raakt... gewoon V monteren, zit je altijd goed. Maar net als de merkkeuze, ieder zijn meug!

hanszelf

Tot voor kort: 854 2.5 10V AUT. '94
Necam LPG-injectie, Deltamil airco, Xenon

ed

850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

denkweb

Ze zijn dus goed omdat de 'tuners' ze gebruiken...

Ik zou met de testresultaten beginnen!

ed

De oude Toyo T1-S is geen geschikte band voor onze auto's. De banden zijn gemaakt voor lichte auto's, en daarop doen ze het heel goed, met wel een behoorlijke slijtage. Onder de Volvo geven ze vaak een heel vreemd slijtage [atroon, en zijn ze echt supersnel op. Ze kosten dan wel de helft van een Michelin, maar gaan dus ook maar de helft zo lang mee (als het niet minder is.

Hoe de T1-R het doet weet ik niet.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

denkweb

Net zo.

Maar daar zal men wel weer verdeeld over zijn  ;D

Plim

Citaat van: denkweb op 27-08-2005 18:52:36
Net zo.

Als ik het goed heb, zijn de T1-R's nog niet zo lang beschikbaar. Op dit forum is pas 1 eerdere post over deze band.  Laten we elkaar wel proberen te helpen met onze ervaringen .....

zo te zien ben ik een van de eerste Volvo proefkonijnen. Ik hou je op de hoogte van de resultaten (hopelijk goede !)
Venetian Red

Entuscan

Citaat van: Johann op 27-08-2005 13:24:00
Ik zite heel stiekem te kijken naar de Yokohama Advan A048 in de maat 225/40-18...  ::)
Als ze in hogere laadindex waren had ik ze er al lang onder gedaan om eens te testen
Nu in het nat zijn ze wel minder :(

De echte circuit racers vinden ze dan weer minder en opteren toch liever voor de Corsa's of Cups als het ECHT moet plakken
Maar ook weer kl*te op nat wegdek

Als je ff kan wachten voor de AdvanSport gaan, is nu nog niet leverbaar. Deze heeft veeel betere grip op nat wegdek
En dat is hier in B&NL toch vaak
Who needs RyanAir when you can fly Volvo R ....
--------------------------------------------------------------

denkweb

Citaat van: Plim op 27-08-2005 19:16:57
Net zo.

Als ik het goed heb, zijn de T1-R's nog niet zo lang beschikbaar. Op dit forum is pas 1 eerdere post over deze band.  Laten we elkaar wel proberen te helpen met onze ervaringen .....

zo te zien ben ik een van de eerste Volvo proefkonijnen. Ik hou je op de hoogte van de resultaten (hopelijk goede !)

Maar daar zal men wel weer verdeeld over zijn  ;D

Wel goed citeren he!

Ik zie bij de Alfa 156 en Audi A6 rijders de nodige reacties over de T1 banden, waarbij met name de slijtage en slechte grip op nat wegdek wordt aangehaald. Maar zoals ik al zeg, de meningen zullen hier, net als anders, wel verdeeld over zijn  ;)

Ik denk dat rijgedrag en het gebruik van de auto hier ook wel een belangrijke rol in spelen...

elianmars

Toyo's hebben op een droog wegdek supergrip. Op nat wegdek is 't een drama.
En de slijtage is ver boven het gemiddelde. De banden zijn heel erg zacht. Drie keer goed optrekken en het profiel is verdwenen  ;D ;D

Ik kreeg ze zelfs met een Ford Focus 1.6 binnen 10.000 km. glad..... :-X :-X

thuur

Citaat van: elianmars op 28-08-2005 00:45:26

Mijn complimenten! 8) 8)

Gr ;D

Plim

Citaat van: elianmars op 28-08-2005 00:45:26
Toyo's hebben op een droog wegdek supergrip. Op nat wegdek is 't een drama.
En de slijtage is ver boven het gemiddelde. De banden zijn heel erg zacht. Drie keer goed optrekken en het profiel is verdwenen  ;D ;D

Hebben we het nu over specifiek de T1-R of over een ervaring met een type band van het merk Toyo ?
Ik heb vroeger met mijn leaseauto ook eens de Toyo Roadpro geprobeerd.... nou voor mij nooit een Roadpro meer. Op onze GLT zat standaard een Michelin band (ben het type kwijt, maar de originele GLT band zeg maar). Nou met die band alleen maar wheel-spin. Echter ik zou niet durven roepen dat Michelin's daarom slechte banden zijn ! Alleen dat specifieke type was geen succes onder mijn auto!

Persoonlijk vind ik een band goed, wanneer ik een betrouwbaar weggedrag heb op droog en nat. Daarna vind ik geluid en comfort belangrijk, gevolgd door slijtvastheid en prijs.

Bij deze een oproep: wees specifiek over merk en type.  Roep niet zomaar iets over merk, wanneer er zoveel verschillende typen verkrijgbaar zijn. Geef ook aan wat jouw motivatie is, dat bij jouw oordeel hoort over die specifieke band.  Anders heeft deze thread naar mijn mening niet veel toegevoegde waarde
Venetian Red