Welke banden gaan we nemen

Gestart door KART, 16-01-2003 14:49:57

Vorige topic - Volgende topic

viking_in_shorts

Ok, denk dat ik maar via Delticom ga bestellen. Kost me iets van 610 euro voor een setje van 4 stuks RE050A inclusief montage. Tenks!

Eugene

Citaat van: viking_in_shorts op 20-04-2008 11:04:29
Ok, denk dat ik maar via Delticom ga bestellen. Kost me iets van 610 euro voor een setje van 4 stuks RE050A inclusief montage. Tenks!

Ja, dat is een prima keuze.

If it's not blown, it sucks...

R.Bijl

Citaat van: viking_in_shorts op 20-04-2008 11:04:29

ook onder mijn 850 gehad...TOPBAND!!

Robin
alleen de klank is zijn geld al dubbel en dwars waard.....

Daniel480

Ik heb de Pirelli P Zero Nero op mijn Estate zitten. Veel grip op droog en nat wegdek. Stuuren is een genot en ook het weggedrag in het dagelijkse verkeer spreekt mij erg aan. In de stad of op de Autobahn bij V-max, gewoon geweldige 17" band.

Eens kijken hoveel km´s die aankan !

nickk.

Momenteel heb ik op de 850 Falken Ziex 912; prima bandje! Slijtage kan ik niet over oordelen, maar grip in zowel zonnig als natte situatie is prima. Ik heb natuurlijk maar 170 paardjes op de voorwielen, maar bochtenwerk is erg goed te doen met de band. Een nadeel is dat je niet snel door hebt wanneer de band op zn max zit, hij gaat pas piepen als hij er overheen is.. Maar verder, prima band!

A3GLT

Citaat van: nickk. op 20-04-2008 21:28:13
Momenteel heb ik op de 850 Falken Ziex 912; prima bandje! Slijtage kan ik niet over oordelen, maar grip in zowel zonnig als natte situatie is prima. Ik heb natuurlijk maar 170 paardjes op de voorwielen, maar bochtenwerk is erg goed te doen met de band. Een nadeel is dat je niet snel door hebt wanneer de band op zn max zit, hij gaat pas piepen als hij er overheen is.. Maar verder, prima band!
Goed om te lezen, heb ze ook net besteld. :D Ze komen volgens de site van Falken ook erg goed uit een of andere amerikaanse test. Alle berichten die ik tot nu toe over deze band gelezen heb op andere fora waren ook allemaal erg positief.

JorritV70

Ben zeer te vreden over mijn Michelin Premacy's (225/45/17) 600,- incl opleggen en uitbalanceren, in Apeldoorn bij Akto (of ben ik nu ook aan het spammen?) VInd ze niet snel goedkoper ook niet op het internet.

GRoet Jorrit

MarcoV

Heb nu om mijn nieuwe Trex de Marangoni Mythos zitten in de maat 225-35ZR18.
Ik moet zeggen tot nu toe niet ontevreden over deze banden, goede grip, relatief weinig afrolgeluid en ook in nat voldoende grip.
Slijtage moet zich nog bewijzen maar dat laat ik over een paar jaar wel weten ;D.

MArcoV ;)

ed

Net de 18"velgen er weer onder gedaan nadat deze zijn opgeknapt. Wat lichte stoeprandschade en de banden waren op. Er zitten nieuwe Pilot Sport2 banden onder in de maat 235/40/18. Op de 17"velgen zitten dezelfde banden, maar dan 225/45/17. Opvallend is dat de banden comfortabeler lijken dan de 17"variant. Met name hele kleine oneffenheden worden veel beter strak gestreken. Kleine drempeltjes komen wel iets harder door. Misschien omdat dit nieuw rubber is en de 17"van 2005. Rubber verouderd best snel, dus dat zou een reden kunnen zijn.
Dit zijn hele fijne banden. Veel grip, stil, slijtvast. In mijn ogen een mooi compromis. Sommige "sport banden" gaan maar 20.000 km mee bij normaal gebruik, en dan is het duur rijden. Ik verwacht zeker 40.000 km met de voorbanden te doen, maar waarschijnlijk meer. Ze zijn wat duurder dan andere banden, maar op de lange termijn denk ik zeker niet duurder dan andere banden. Je hoeft ze bijvoorbeeld nooit meer te laten balanveren, en dat is met andere banden zeker niet het geval. Die slijten vaak wat ongelijk waardoor er trillingen ontstaan.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

Kingfisher

Nou, laat ik dan ook maar eens de vraag van de dag stellen: Welke banden adviseren jullie?

Situatie:
V70 classic 140pk, Benodigde bandenmaat 205/50 R16 (4x)

Wensen:
*A of heel goed B-merk voor algemeen gebruik
*Soms hoge snelheden (is vrij relatief met een 140pk) en soms gewoon gebruik
*Nat en droog moet allebei gewoon goed zijn
*Geen "herrie band"
*Voorkeur voor een stugge band
*Verbruik en slijtage --> lekker belangrijk (not) ;)
*Jaarkilometrage 15.000km maximaal

Zo, specifieker kan ik niet zijn. Alle input, kort en bondig, is welkom!  :D

V70geRwin

Citaat van: Kingfisher op 06-06-2008 09:33:56
Nou, laat ik dan ook maar eens de vraag van de dag stellen: Welke banden adviseren jullie?

Situatie:
V70 classic 140pk, Benodigde bandenmaat 205/50 R16 (4x)

Wensen:
*A of heel goed B-merk voor algemeen gebruik
*Soms hoge snelheden (is vrij relatief met een 140pk) en soms gewoon gebruik
*Nat en droog moet allebei gewoon goed zijn
*Geen "herrie band"
*Voorkeur voor een stugge band
*Verbruik en slijtage --> lekker belangrijk (not) ;)
*Jaarkilometrage 15.000km maximaal

Zo, specifieker kan ik niet zijn. Alle input, kort en bondig, is welkom!  :D

bridgestone potenza re50A

om terug te komen op je punten:

1 a merk
2 hoge snelheden prima
3 droog super, nat ook erg goed, ziet tests.
4 herrie, niet overdreven veel, vind het zelf niet storend maar dat is zo persoonlijk (de rest niet gelukkig  ;))
5 erg stug, je voelt elk dubbeltje
6 kunnen banden langer mee dan?
7 voor 25k, achter nog steeds eerste setje en die gaan ook setje 2 aan de voorkant overleven denk ik, frivole rijstijl met veel gebruik power en remkracht.

ps let op het A in de type aanduiding, ze worden ook verkocht zonder maar dat is een MB vervang band en duidelijk minder van kwaliteit.

Kingfisher

Tnx voor de input!
Zojuist is de keuze weer fors beperkt ivm de vereiste snelle levering. Ik heb nu de keuze uit:

-205/50/16 Goodyear NCT5                                                       
-205/50/16 Dunlop Fast Response                                         

-205/55/16 Goodyear NCT5 / Dunlop Fast Response     
-205/55/16 Continental Premium Contact 2                   

-205/55/16 Michelin Primacy HP (GEBRUIKT, WEL NETTE BANDEN) Profiel 2 x 6,5 mm 2 x 7,5

De afweging is nu 205/50 of 205/55 (scheelt 100 EU op nieuw en 250 op de gebruikte Michelins) en wordt het Goodyear, Dunlop, Conti of Michelin?

Misha

conti  is ok, michelin is ok.
Dunlop zal wat harder slijten.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

ebl

Vredestijn Sporttrac 3 205/50R16 V rijden prachtig zowel nat als droog wegdek!

In God we Trust. In Volvo we Drive...

Kingfisher

Ik ben er uit en heb besteld!
Even met "de baas" thuis overlegd en de vereisten van mevrouw waren "nieuw en originele maat" en het merk zoek je maar uit. Oke..........

Het worden dus de Dunlops SP Sport Fast response in de maat 205/50VR16 (en op nieuwe velgen)  :eusa_dance: