Welke banden gaan we nemen

Gestart door KART, 16-01-2003 14:49:57

Vorige topic - Volgende topic

Topsport180

Citaat van: Pearl Al op 31-03-2008 19:35:29
waar haal je die banden in duitsland?

Ik woon zelf in Duitsland en bestel ze via Reifendirekt.de, eenzelfde site als Autobandenmarkt.nl. Ik laat ze afleveren en monteren door een bedrijf dat op een steenworp afstand van Sittard ligt (in Duitsland). De genoemde prijzen zijn overigens inclusief 3% ADAC (ANWB) korting.

Deze week zijn twee Dunlops voor m'n 440 gearriveerd (2x 195/50/15; 2x 51.50 EUR exclusief opleggen). Vooraan heb ik daar een half jaar geleden al nieuwe Dunlops op laten leggen, maar achteraan lagen er nog Wanli's op, zoals jullie weten de slechtst geteste band  :eusa_whistle: Aangezien die dingen bij nadere inspectie ook nog eens erg poreus bleken heb ik besloten om ze maar gauw te vervangen ... Voor die 100 EUR plak ik niet graag in de vangrail  :eusa_doh:

C70 T5 - 122.000KM - 275pk/395Nm - handbak - leer/alcantara. 440 TD - 207.000 KM - lederen bekleding, ABS, airbag, airconditioning, 15 inch
http://www.autoweek.nl/forum/read.php?18,2777375,2779221#msg-2779221

Pearl Al

bassie81

Reifendirect.de en autobandenmarkt.nl is één pot nat, allebei Delticom.

Bestel bij autobandenmarkt voor een adres buiten NL en je komt direct op de website van reifendirect.

Laatste tijd merk ik dat ze niet zo veel goedkoper meer zijn als de gewone bandenboer. Dan heb ik liever de bandenboer, want dat is handiger met garantiekwesties.

Eagle01

Kijk voor stille banden  :eusa_silenced: op http://info.ejbanden.nl/stillebanden.html daar staan ze allemaal op volgorde van maat.
Voor wie een lage prijs wilt betalen, kijk eens op Spam.nl

Mods edit
Spam verwijderd

Eagle01

Ik zie dat je niet naar Duitsland hoeft, je bent bij spam. nl klaar voor zo`n xxxeuro voor 4 stuks.

Citaat van: Topsport180 op 30-03-2008 21:54:54
De C70 krijgt ook binnenkort 4 nieuwe bandjes en wel Michelins Pilot Exalto PE2 225/45 ZR17 94W EL met velgbeschermer :eusa_whistle: De band is geschikt voor snelheden tot 270 km/h (das mooi, want dik 260 op teller komt wel eens voor ;)).

Volgens Reifentest.com scoort de band zeer hoge cijfers op de volgende aspecten:
- grip op zowel droog als vochtig wegdek
- remeigenschappen op zowel droog als vochtig wegdek
- slijtage
- geluid binnen en buiten de auto
- comfort
Gemiddeld een cijfer van 1.7 en in Duitsland ben je daarmee zowat de beste van de klas  ;D

De 4 banden kosten me in Duitsland slechts 609 EUR, plus 44 EUR voor het opleggen, balanceren etc.
OK, het blijft een schep geld, maar voor dergelijke sloffen en deze kwaliteit feitelijk een koopje.

Mods edit
Spam verwijderd

-D©©©L-

Citaat van: Eagle01 op 18-04-2008 11:00:52
Ik zie dat je niet naar Duitsland hoeft....
Citaat van: Topsport180 op 30-03-2008 21:54:54
De C70 krijgt ook binnenkort 4 nieuwe bandjes en wel Michelins Pilot Exalto PE2 225/45 ZR17 94W EL met velgbeschermer :eusa_whistle: De band is geschikt voor snelheden tot 270 km/h (das mooi, want dik 260 op teller komt wel eens voor ;)).

Volgens Reifentest.com scoort de band zeer hoge cijfers op de volgende aspecten:
- grip op zowel droog als vochtig wegdek
- remeigenschappen op zowel droog als vochtig wegdek
- slijtage
- geluid binnen en buiten de auto
- comfort
Gemiddeld een cijfer van 1.7 en in Duitsland ben je daarmee zowat de beste van de klas  ;D

De 4 banden kosten me in Duitsland slechts 609 EUR, plus 44 EUR voor het opleggen, balanceren etc.
OK, het blijft een schep geld, maar voor dergelijke sloffen en deze kwaliteit feitelijk een koopje.

Nee, daar woont ie al. Ben je zo druk met spammen dat lezen een optie is geworden ?

Bandendeal.nl: Een toko waar men denkt dat spammen goed is voor je reputatie.  :eusa_wall:
Daar beter niet kopen dus.

viking_in_shorts

Ik ben toe aan nieuwe zomerbandjes. Ik val wel op wat spannender profiel en mijn oog viel op de yokohama parada's
Volgens de zoekfunctie heeft Eugène ze (gehad?) (zijn quote: indrukwekkende grip)

Is er iemand die een mening heeft over deze bandjes?

viking_in_shorts

Citaat van: viking_in_shorts op 18-04-2008 11:23:29
Ik ben toe aan nieuwe zomerbandjes. Ik val wel op wat spannender profiel en mijn oog viel op de yokohama parada's
Volgens de zoekfunctie heeft Eugène ze (gehad?) (zijn quote: indrukwekkende grip)

Is er iemand die een mening heeft over deze bandjes?

Niemand?

Emiel

JCViggen heeft ze op z'n T-5R...

JCviggen

Waarvoor ik ze gebruik zijn ze super. Relatief goedkoop, super grip, progressief gedrag.

Op een standaard auto voor dagelijks vervoer zou't een nadeel zijn dat ze heel héél erg luid zijn. En als de weg nat ligt is het uit met de pret.
Stage eleventy by backyard tuning

Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

Eugene

Ik heb ze zelf idd niet, maar de ervaring opgedaan door/met bovenstaande Tee Fem Err ;)

Zelf heb ik nu Falken FK452 erop liggen en die doen het eigenlijk beter dan ik verwacht had, enige wat me tot nu toe tegenvalt is de grip in rechte lijn (zéker wanneer het nat is), maarja met zoveel vermogen op de voorwielen mag ik eigen niet klagen.

Als volgende zou ik Yokohama Parada of Kumho KU31 proberen

If it's not blown, it sucks...

viking_in_shorts

Citaat van: JCviggen op 19-04-2008 15:27:16
Waarvoor ik ze gebruik zijn ze super. Relatief goedkoop, super grip, progressief gedrag.

Op een standaard auto voor dagelijks vervoer zou't een nadeel zijn dat ze heel héél erg luid zijn. En als de weg nat ligt is het uit met de pret.

Hmm .. dat ze luidruchtig zijn maakt me niet zo veel uit (=stil rijden en cabrio gaan niet samen) maar slechte grip op nat wegdek klinkt eng in de oren. Heb je dan een andere tip voor m'n "daily driver"?

Eugene

Citaat van: viking_in_shorts op 19-04-2008 23:56:38

Hmm .. dat ze luidruchtig zijn maakt me niet zo veel uit (=stil rijden en cabrio gaan niet samen) maar slechte grip op nat wegdek klinkt eng in de oren. Heb je dan een andere tip voor m'n "daily driver"?

Pzero Nero's zijn erg goed in de regen, ook op droog overigens. Het nadeel is het zwabberige gedrag vanwege de zachte wang. Om die reden vind ik ze wel geschikt voor de vooras, maar zeker niet voor de achteras.

viking_in_shorts

Citaat van: Eugene op 20-04-2008 00:15:21
Citaat van: viking_in_shorts op 19-04-2008 23:56:38

Pzero Nero's zijn erg goed in de regen, ook op droog overigens. Het nadeel is het zwabberige gedrag vanwege de zachte wang. Om die reden vind ik ze wel geschikt voor de vooras, maar zeker niet voor de achteras.

Oh ja - daar ben ik klaar mee :P

PS: zwabberig gedrag ben ik wel gewend, want het verschil in gedrag winterbanden / zomerbanden is enorm :D

Eugene

Achteras Falken FK452 of Kumho KU31 en op de vooras Pirelli Pzero Nero? Of rondom een van de eerste 2....

Bridgestone RE050A ben ik ook over te spreken, zowel nat als droog erg goed maar wel een harde wang. Ze zijn wel een stuk duurder dan bovenstaande opties.

Ik zou die Pzero Nero's écht nooit meer op de achteras willen. Heb zo een rondje ring gereden en leek net alsof er geen lucht inzat. Aanremmen bij ~200km/h heb je het idee dat er zwenkwieltjes onder de auto zitten :-\