Welke banden gaan we nemen

Gestart door KART, 16-01-2003 14:49:57

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

BBS

Citaat van: ron paul op 12-02-2017 22:03:23
Nankang NS20 Noble Sport

Had je de XL extra load of gewoon normale ns20?
De XL variant....
Volvoloos....

clk-p

Citaat van: BBS op 12-02-2017 08:43:45
Citaat van: clk-p op 11-02-2017 14:46:10
Op papier lijken de hankook ventus prime 3 wel aardig mee te komen kwa grip en slijtage.
We zullen zien of ze goed bevallen.
Helaas heb ik vrijdag 2 verschillende maten geleverd gekregen  :eusa_wall: heb ik weer...
Zaten ipv 4x 215/45/17 2x 215/50/17 bij.
Anders had ik ze vandaag laten monteren.
Maar goed, het weer is ook nog niet ideaal dus het kan nog wel even wachten.
De banden zien er mooi uit,  en voelen goed aan. Zijwang is niet heel zacht maar wel minder stijf als de potenza re002 die ik er nu onder heb zitten.
Om eerlijk te zijn, de potenza's zijn fijne banden, maar vind ze fijner onder een kleine Toyota dan onder een logge volvo.
Ik zal mijn bevindingen hier weer laten weten als ik wat km's met de hankook heb gemaakt.

Zeker nog geen Nankang NS20 Noble Sport eronder gehad zeker  :eusa_think:

Ik heb een bandenboer nog nooit zo hard horen schelden  ;D ;D

Nankang banden zullen er bij mij nooit onderkomen ;( al hoeven ze niet allemaal even slecht te zijn.
Heb wel ervaringen met de toyo R1R, die waren nog stugger dan de potenza en dat vinden bandenboeren idd niet zo leuk..

Ik heb inmiddels al een paar 100 km met de ventus prime 3 op zitten. Tot nu toe erg tevreden :)

diederick1974

Heb er nu al 2500 km Kuhmo semi clicks onderzitten  (v70 R awd)  en wat een feest is dat zeg , echt een top band kan ik iedereen aanraden die van wat sportiever rijgedrag houd

het zijn de Kuhmo KU36 banden  nogmaals echt een aanrader

henry classic v70

Citaat van: diederick1974 op 26-03-2017 10:15:04
Heb er nu al 2500 km Kuhmo semi clicks onderzitten  (v70 R awd)  en wat een feest is dat zeg , echt een top band kan ik iedereen aanraden die van wat sportiever rijgedrag houd

het zijn de Kuhmo KU36 banden  nogmaals echt een aanrader

Die Kuhmo's slijten enorm hard, maken veel geluid en hebben weinig grip bij nat weer
Dagje Nordschleife zou prima zijn (bij droog weer)
600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

V70 classic

T is net wat je wil he.
Comfort of grip.
Banden keuze is vrij persoonlijk.
Is afhankelijk van wat je van een band verwacht.
Ooit wilde ik grip.
Nu wil ik gewoon zo comfortabel mogelijk van A naar B. 
Ik gruw van de budget banden.
Een ander zweert er bij.
De waarheid zal ergens in t midden liggen.

Grts
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

henry classic v70

Veel PK's vraagt om grip toch...
Vandaar ook de hoge slijtage en weinig grip bij nat wegdek
Voor dagelijks gebruik lijkt mij dat niet wenselijk (weinig grip bij nat wegdek) aangezien het in NL nog wel eens wil regenen..
600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

V70 classic

Citaat van: henry classic v70 op 26-03-2017 17:07:13
Veel PK's vraagt om grip toch...
Vandaar ook de hoge slijtage en weinig grip bij nat wegdek
Voor dagelijks gebruik lijkt mij dat niet wenselijk (weinig grip bij nat wegdek) aangezien het in NL nog wel eens wil regenen..

Mwa
Ik zit ergens achterin de 300.
T hangt af van je rijstijl.
Als je bij elk stoplicht persee zo snel mogelijk weg wil, dan heb je grip nodig.
Rijd je gewoon normaal en wil je enkel een keer vlot over de snelweg.
Dan kun je met een hardere band weg.
Heb je vaak ook een profiel wat veel water kwijt kan.

Ik heb natuurlijk wel voordeel met mn awd.
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

henry classic v70

Citaat van: diederick1974 op 26-03-2017 10:15:04
Heb er nu al 2500 km Kuhmo semi clicks onderzitten  (v70 R awd)  en wat een feest is dat zeg , echt een top band kan ik iedereen aanraden die van wat sportiever rijgedrag houd

het zijn de Kuhmo KU36 banden  nogmaals echt een aanrader

...dat dus.

600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

V70R^2

Zelf ook een setje semi slicks, maar die gaan er bij dagelijks gebruik echt niet onder.... En met dr afgelopen temperaturen doen die sowieso niks, droog of nat die dingen grippen pas als ze op temperatuur zijn..

rpakuypers

Citaat van: rpakuypers op 02-05-2016 11:50:39
Vanmorgen de nieuwe Vredestein Ultra Cento laten monteren. Bleek dat rechtsvoor de bussen van de draagarm er zowat uit liggen ........... merkte onlangs al wat vreemds. Straks even de draagarm eronder vandaan en vanmiddag even een stukje op de fiets naar de garage en dan persen ze er nieuwe bussen in. Ach, voor de 15 euro aan kosten kan ik geen bult vallen  ;)

Deze week weer even een dagje Maastricht aandoen op de nieuwe sloffen en dan kan ik weer wat onderdelen monteren op mijn vaders S70.

Groet,
Roger

Inmiddels al meer dan een jaar eronder en ik ben absoluut tevreden over deze band. Geen enkel probleem en slijtage valt me alleszins mee want na 48.000km zitten de voorbanden op 2.1mm deze heb ik gisteren naar de achteras verhuisd. Slijten ze allemaal gelijkmatig af en kan ik in oktober voor het eerst de Vredestein Quatrac 5 all-season banden laten monteren. Eens kijken hoe die gaan bevallen .........

Groet,
Roger

Vulk

Citaat van: rpakuypers op 06-06-2017 18:12:36
Citaat van: rpakuypers op 02-05-2016 11:50:39
Vanmorgen de nieuwe Vredestein Ultra Cento laten monteren. Bleek dat rechtsvoor de bussen van de draagarm er zowat uit liggen ........... merkte onlangs al wat vreemds. Straks even de draagarm eronder vandaan en vanmiddag even een stukje op de fiets naar de garage en dan persen ze er nieuwe bussen in. Ach, voor de 15 euro aan kosten kan ik geen bult vallen  ;)

Deze week weer even een dagje Maastricht aandoen op de nieuwe sloffen en dan kan ik weer wat onderdelen monteren op mijn vaders S70.

Groet,
Roger

Inmiddels al meer dan een jaar eronder en ik ben absoluut tevreden over deze band. Geen enkel probleem en slijtage valt me alleszins mee want na 48.000km zitten de voorbanden op 2.1mm deze heb ik gisteren naar de achteras verhuisd. Slijten ze allemaal gelijkmatig af en kan ik in oktober voor het eerst de Vredestein Quatrac 5 all-season banden laten monteren. Eens kijken hoe die gaan bevallen .........

Groet,
Roger

Banden met 2.1mm profiel zou ik persoonlijk naar de vuilnisbak verhuizen.

V70 classic

Citaat van: Vulk op 06-06-2017 18:14:38
Citaat van: rpakuypers op 06-06-2017 18:12:36
Citaat van: rpakuypers op 02-05-2016 11:50:39
Vanmorgen de nieuwe Vredestein Ultra Cento laten monteren. Bleek dat rechtsvoor de bussen van de draagarm er zowat uit liggen ........... merkte onlangs al wat vreemds. Straks even de draagarm eronder vandaan en vanmiddag even een stukje op de fiets naar de garage en dan persen ze er nieuwe bussen in. Ach, voor de 15 euro aan kosten kan ik geen bult vallen  ;)

Deze week weer even een dagje Maastricht aandoen op de nieuwe sloffen en dan kan ik weer wat onderdelen monteren op mijn vaders S70.

Groet,
Roger

Inmiddels al meer dan een jaar eronder en ik ben absoluut tevreden over deze band. Geen enkel probleem en slijtage valt me alleszins mee want na 48.000km zitten de voorbanden op 2.1mm deze heb ik gisteren naar de achteras verhuisd. Slijten ze allemaal gelijkmatig af en kan ik in oktober voor het eerst de Vredestein Quatrac 5 all-season banden laten monteren. Eens kijken hoe die gaan bevallen .........

Groet,
Roger

Banden met 2.1mm profiel zou ik persoonlijk naar de vuilnisbak verhuizen.

En k zou ze zeker niet op de achteras willen  :eusa_shifty:
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

NinaPaul

Net als met € 20,- besparen op bougies, is dit ook een vorm van besparen die iedereen persoonlijk maakt.

Maar ook mijn advies hier is om alles onder de 2,5mm weg te doen.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

rpakuypers

Citaat van: Vulk op 06-06-2017 18:14:38
Citaat van: rpakuypers op 06-06-2017 18:12:36
Citaat van: rpakuypers op 02-05-2016 11:50:39
Vanmorgen de nieuwe Vredestein Ultra Cento laten monteren. Bleek dat rechtsvoor de bussen van de draagarm er zowat uit liggen ........... merkte onlangs al wat vreemds. Straks even de draagarm eronder vandaan en vanmiddag even een stukje op de fiets naar de garage en dan persen ze er nieuwe bussen in. Ach, voor de 15 euro aan kosten kan ik geen bult vallen  ;)

Deze week weer even een dagje Maastricht aandoen op de nieuwe sloffen en dan kan ik weer wat onderdelen monteren op mijn vaders S70.

Groet,
Roger

Inmiddels al meer dan een jaar eronder en ik ben absoluut tevreden over deze band. Geen enkel probleem en slijtage valt me alleszins mee want na 48.000km zitten de voorbanden op 2.1mm deze heb ik gisteren naar de achteras verhuisd. Slijten ze allemaal gelijkmatig af en kan ik in oktober voor het eerst de Vredestein Quatrac 5 all-season banden laten monteren. Eens kijken hoe die gaan bevallen .........

Groet,
Roger

Banden met 2.1mm profiel zou ik persoonlijk naar de vuilnisbak verhuizen.

Klopt, ik ook. Heb even opnieuw gemeten en in het midden van het loopvlak is het 4,1 mm ............. Moet wat vaker met de digitale schuifmaat werken ;)

Groet,
Roger

Vulk

Citaat van: NinaPaul op 06-06-2017 18:22:17
Net als met € 20,- besparen op bougies, is dit ook een vorm van besparen die iedereen persoonlijk maakt.

Maar ook mijn advies hier is om alles onder de 2,5mm weg te doen.

Klopt, het is ook gewoon conform de wetgeving uiteraard.